Spel 20.4
2-1 igår!
Dagens spel:
1.NBA
Milwaukee Bucks - Toronto Raptors: Toronto ML
Odds: 2.02 (Unibet) Kl 02:00
Toronto åker till BMO Harris Bradley Center för att möta Milwaukee i den tredje matchen i playoffserien.
Tredje seedade Raptors förlorade första matchen på hemmaplan och kvitterade matchserien i tisdags. Raptors var väldigt solida i den matchen, speciellt i fjärde quartern där Milwaukee endast lyckades göra 17 poäng, och bara 41% field shooting. Raptors satte också 14 av 29 trepoängare i matchen.
Bl.a DeMar DeRozan och Serge Ibaka var lysande i den matchen, och totalt 5 Raptors spelare gjorde 10 poäng eller mer.
När Milwaukee förlorade Jabari Parker för säsongen (knäskada) var man tveksamma om man ens skulle ta sig till slutspel.
Bucks svarade dock på ett bra sätt, och man har inte varit dåliga. Man har chans att ta kontroll över denna matchserie. Det är dock steget för stort anser jag. I senaste matchen lyckades man sätta 17 av 19 frikast, men deras field shooting haltade en aning. Bäst i Bucks var Giannis Antetokounmpo, som gjorde 24 poäng, 15 rebounds och 7 assists.
Raptors är 6-1 ATS i de senaste 7 bortamatcherna, och 4-1 ATS i de senaste 5 mötena med Bucks.
Bucks är 1-4 ATS i de senaste 5 hemmamatcherna.
Enligt mig är Raptors det bättre laget, en trend som visat sig tidigare i playoff är att man brukar vara tröga i inledningen på serier, för att sedan öka tempot.
Toronto är högre rankade i offense, defense och rebounding. Båda dessa lag föredrar att spela så kallat "grind it out pace"(slow), och jag anser att det gynnar Raptors en aning här.
Linan ligger på +1.5 på Toronto, men jag ser ingen anledning att ta poängen då jag tror de vinner straight up. Därmed Toronto ML till oddset 2.02.
2.MLB
Milwaukee Brewers - St Louis Cardinals: St Louis -1.5 + St.Louis team över 4.5 runs
Spel 1: St Louis -1.5
Odds: 2.48 (Unibet) Kl 02:00
Spel 2: St Louis team över 4.5 runs
Odds: 2.15 (Unibet) Kl 02:00
Milwaukee och St Louis möts natten till fredag på Miller Park, och ur denna matchup väljer jag två olika spel, och går med ett lag med momentum just nu.
Ärligt talat, Cardinals inledning har inte varit bra, men säsongen är ung och varje dag har man en ny matchup. Man ligger sist i NL Central, och är en av de sämsta hitting teams i ligan. Brewers ligger andra i ligan, och tillhör ett av de bästa hitting teams. Allt pekar väl på att Milwaukee skall ta en enkel seger här? Nej, denna matchup gynnar dem inte alls.
Brewers ligger på andra plats i runs scored, och har en slugging% på 47.7. Man ligger 18:nde i batting average på 23.9%. Offensivt är det främst Eric Thames som visat framfötterna med 20 hits, 7 home runs.
Cardinals har för tillfället sämsta resultat i batting average på 20.6% och slugging% 32.6. Man har bara 46 runs så här långt och ligger nära botten.
I nattens match startar Carlos Martinez för Cardinals, och Zach Davies tar kommandot i Brewers.
Milwaukees Davies har fått kämpa här i inledningen, han 0-2 hittills på tre starter. På 14 innings har han gett upp 21 hits och 14 runs.
Cardinals Martinez är också 0-2 hittills, men nyckeln i den här matchen hittar jag i antalet strikeouts, på 17 innings har han hela 24 strikeouts.
St Louis Cardinals har momentum just nu, efter en tung inledningen har man hittat flytet, och denna matchup gynnar dem väldigt mycket. Brewers har förlorat de två senaste, och startar med Davies som har det kämpigt just nu.
En stor faktor här också är att Martinez verkar trivas mycket bra mot Brewers, han är 4-0 senaste säsong mot Brewers, totalt i runs 24-9.
Kämpande Davies får det tufft mot ett Cardinals med flyt och momentum.
Jag väljer här alltså -1.5 och över 4.5 runs för Cardinals. Oddsen är så pass bra på dessa spel , så jag måste prova. Cardinals är också bortalag här, så det gynnar också dessa spel då man kommer spela 9 innings.
Det var alla spel idag!
Lycka till!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Senast redigerad av maximalvinst den 2017-04-20 klockan 16:54.
|