Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-20, 15:57   #17
Bettingamatoren
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Alla? Nej, vissa, definitivt, speciellt med tiden, då sporten förändras. Nu vet jag inte hur alla bolag fungerar, men många bolag blockerar enbart på specifica marknader. Sedan om alla modeller sög, då borde även exempelvis Pinnacle odds suga, och kunna vara vinnande, speciellt då de har <<10% marginal.

Vi har system som uppdaterar automatiskt, men självklart inte lika snabbt som aktiemarknaden. Allt handlar dock om att vi är ett företag, vad tror du är billigast? Dyra system eller en modell som identifierar vissa spelare?

Jag säger inte heller att spelbolagen är bättre, du kan läsa ovan i en artikeln som länkades. Jag kallar inte någon för sopa, snarare är det du som gör genom att säga att alla mina modeller är värdelösa.


Det stämmer att många spel har väldigt hög marginal, men på t.ex fotboll, där 90% av insatserna kommer på 1X2 och över/under, är det väldigt på bolag som har en marginal över 5%, de som har en hög marginal har det pga någon bonus.

Att bolag fortfarande erbjuder andra tjänster är väl inte så konstigt, finns väl inget bolag som vill erbjuda produkter till målgrupper där de går med förlust?
Lite skillnad på Pinnacles traders och oddssättare på EU-bolag som många gånger gått den långa vägen som lyder: förlorande spelare som gillar spel -> flytt till Malta och kundtjänst-> arbeta sig upp och oddssätta små nischade sporter. Oddssätter du fel blir du inte av med jobbet utan du ringer bara in ditt riskhanteringsteam och autolimmar alla konton som spelade på ditt felsatta odds. Alternativt så får berörda spelare ett fint mail där oddset korrigeras ner eller sätts till 1.00 aka VOID. Fattar du hur sjukt det är? Därav har jag svårt att ha någon som helst respekt för någon som jobbar på ett EU-bolag oavsett vad man sysslar med inom bolaget.

Pinnacle vet, likt asiater, att deras öppningslinor är oskarpa som fan och därav tar de ingen risk utan har en låg limit och låter marknaden styra oddset rätt. Utöver det så limiterar Pinnacle också, om än i mindre grad.

Väldigt få bolag ute i världen som stänger ute kunder som helt lagligt nyttjar ett bolags tjänst. Spelbolagens agerande är väl inom ramen för vad som är lagligt men min åsikt är att det inte borde vara lagligt. Därav kommer jag vara aktiv i att sprida min åsikt i frågan och att lobba för att ert agerande i framtiden inte ska vara lagligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+25), nock (+100), smak (+10)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat