Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-20, 15:55   #16
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Tänk om en restaurang som har lunchbuffé hade stoppat alla som åt för mer än vad de betalade för och bara erbjudit dem sallad?

Min ståndpunkt är att antingen erbjuder man odds man kan stå för alternativt att man har en lägre limit som är samma för alla eller så erbjuder man inte odds över huvud taget.
Jag förstår ditt argument, men om restaurangen hade möjlighet att sålla bort de negativt genererande kunderna, där kostnaderna av göra detta i form av exempelvis negativ publicitet är lägre, hade företaget gjort det?

Att vi gynnar spelare som generar oss pengar, det är väl ingen hemlighet, fungerar så hos de flesta bolagen.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 15:57   #17
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Alla? Nej, vissa, definitivt, speciellt med tiden, då sporten förändras. Nu vet jag inte hur alla bolag fungerar, men många bolag blockerar enbart på specifica marknader. Sedan om alla modeller sög, då borde även exempelvis Pinnacle odds suga, och kunna vara vinnande, speciellt då de har <<10% marginal.

Vi har system som uppdaterar automatiskt, men självklart inte lika snabbt som aktiemarknaden. Allt handlar dock om att vi är ett företag, vad tror du är billigast? Dyra system eller en modell som identifierar vissa spelare?

Jag säger inte heller att spelbolagen är bättre, du kan läsa ovan i en artikeln som länkades. Jag kallar inte någon för sopa, snarare är det du som gör genom att säga att alla mina modeller är värdelösa.


Det stämmer att många spel har väldigt hög marginal, men på t.ex fotboll, där 90% av insatserna kommer på 1X2 och över/under, är det väldigt på bolag som har en marginal över 5%, de som har en hög marginal har det pga någon bonus.

Att bolag fortfarande erbjuder andra tjänster är väl inte så konstigt, finns väl inget bolag som vill erbjuda produkter till målgrupper där de går med förlust?
Lite skillnad på Pinnacles traders och oddssättare på EU-bolag som många gånger gått den långa vägen som lyder: förlorande spelare som gillar spel -> flytt till Malta och kundtjänst-> arbeta sig upp och oddssätta små nischade sporter. Oddssätter du fel blir du inte av med jobbet utan du ringer bara in ditt riskhanteringsteam och autolimmar alla konton som spelade på ditt felsatta odds. Alternativt så får berörda spelare ett fint mail där oddset korrigeras ner eller sätts till 1.00 aka VOID. Fattar du hur sjukt det är? Därav har jag svårt att ha någon som helst respekt för någon som jobbar på ett EU-bolag oavsett vad man sysslar med inom bolaget.

Pinnacle vet, likt asiater, att deras öppningslinor är oskarpa som fan och därav tar de ingen risk utan har en låg limit och låter marknaden styra oddset rätt. Utöver det så limiterar Pinnacle också, om än i mindre grad.

Väldigt få bolag ute i världen som stänger ute kunder som helt lagligt nyttjar ett bolags tjänst. Spelbolagens agerande är väl inom ramen för vad som är lagligt men min åsikt är att det inte borde vara lagligt. Därav kommer jag vara aktiv i att sprida min åsikt i frågan och att lobba för att ert agerande i framtiden inte ska vara lagligt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+25), nock (+100), smak (+10)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 16:09   #18
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Vidare är det en stor skillnad på bolag som drivs där bolagets ägare, anställda och kunder befinner sig i en symbios där tjänster nyttjas och byts för att tillfredsställa alla parter. Spelbolagen trycker på två av människans alla svagheter/styrkor: beroenden och hopp. Det vore helt soft för mig om hoppet att tjäna pengar för kunderna faktiskt var en reell möjlighet. Nu är inte hoppet möjligt vilket gör hela spelbolagsbranschen i Europa till ett stort jävla skämt.

Senast redigerad av Bettingamatoren den 2017-04-20 klockan 16:16.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 16:11   #19
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Lite skillnad på Pinnacles traders och oddssättare på EU-bolag som många gånger gått den långa vägen som lyder: förlorande spelare som gillar spel -> flytt till Malta och kundtjänst-> arbeta sig upp och oddssätta små nischade sporter. Oddssätter du fel blir du inte av med jobbet utan du ringer bara in ditt riskhanteringsteam och autolimmar alla konton som spelade på ditt felsatta odds. Alternativt så får berörda spelare ett fint mail där oddset korrigeras ner eller sätts till 1.00 aka VOID. Fattar du hur sjukt det är? Därav har jag svårt att ha någon som helst respekt för någon som jobbar på ett EU-bolag oavsett vad man sysslar med inom bolaget.

Pinnacle vet, likt asiater, att deras öppningslinor är oskarpa som fan och därav tar de ingen risk utan har en låg limit och låter marknaden styra oddset rätt. Utöver det så limiterar Pinnacle också, om än i mindre grad.

Väldigt få bolag ute i världen som stänger ute kunder som helt lagligt nyttjar ett bolags tjänst. Spelbolagens agerande är väl inom ramen för vad som är lagligt men min åsikt är att det inte borde vara lagligt. Därav kommer jag vara aktiv i att sprida min åsikt i frågan och att lobba för att ert agerande i framtiden inte ska vara lagligt.
Forstår ditt synspunkt, men samtidig så må du se det fra en bookies synspunkt også. Hadde det vært høyere limit og null limitering av spillere så ville ikke EU bookies tilbudt et like stort utvalg heller. Alle er vel lei av å skaffe nye kontoer, VPN, inkognitovindu og hele tiden rote med KYC verifisering. Det er fortsatt sånn at bedrifter tenker profit, profit, profit og kutter der de ser det ikke er lønnsomt. Ikke noe fan av måten mange EU bookies praktiserer på, men jeg skjønner hvorfor de gjør det.
__________________
Citat:
In gambling the many must lose in order that the few may win.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 16:23   #20
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fake Visa inlägg
Forstår ditt synspunkt, men samtidig så må du se det fra en bookies synspunkt også. Hadde det vært høyere limit og null limitering av spillere så ville ikke EU bookies tilbudt et like stort utvalg heller. Alle er vel lei av å skaffe nye kontoer, VPN, inkognitovindu og hele tiden rote med KYC verifisering. Det er fortsatt sånn at bedrifter tenker profit, profit, profit og kutter der de ser det ikke er lønnsomt. Ikke noe fan av måten mange EU bookies praktiserer på, men jeg skjønner hvorfor de gjør det.
Har man ett bolag som inte går ihop sig ekonomiskt för att man själv är för dålig så lägger man ner. Alternativet ska inte vara att diskriminera vanliga kunder. Vill man inte lägga ner så får man bli bättre. Inte svårare än så.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), pawweshark (+5), smak (+5)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 16:30   #21
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Lite skillnad på Pinnacles traders och oddssättare på EU-bolag som många gånger gått den långa vägen som lyder: förlorande spelare som gillar spel -> flytt till Malta och kundtjänst-> arbeta sig upp och oddssätta små nischade sporter. Oddssätter du fel blir du inte av med jobbet utan du ringer bara in ditt riskhanteringsteam och autolimmar alla konton som spelade på ditt felsatta odds. Alternativt så får berörda spelare ett fint mail där oddset korrigeras ner eller sätts till 1.00 aka VOID. Fattar du hur sjukt det är? Därav har jag svårt att ha någon som helst respekt för någon som jobbar på ett EU-bolag oavsett vad man sysslar med inom bolaget.

Pinnacle vet, likt asiater, att deras öppningslinor är oskarpa som fan och därav tar de ingen risk utan har en låg limit och låter marknaden styra oddset rätt. Utöver det så limiterar Pinnacle också, om än i mindre grad.

Väldigt få bolag ute i världen som stänger ute kunder som helt lagligt nyttjar ett bolags tjänst. Spelbolagens agerande är väl inom ramen för vad som är lagligt men min åsikt är att det inte borde vara lagligt. Därav kommer jag vara aktiv i att sprida min åsikt i frågan och att lobba för att ert agerande i framtiden inte ska vara lagligt.
Att det finns många föredetta förlorande spelare inom branschen, det kan jag bekräfta. De som jobbar på min avdelning så är det ingen som har en längre än en kandidatutbildning. Bara kolla på arbetsannonserna.

På det bolaget jag jobbar på, så har vi som policy att ALDRIG voida ett lagt spel. Låt oss säga att ett odds ska vara 5, men råkar vara 50. Lägger du 100SEK, det går igenom på direkten. Försöker du däremot lägga 50000, så måste det godkännas manuellt, och då upptäckts, förhoppningsvis felet = VOID. Enligt vissa här så är detta fel av spelbolaget, men anser ni samma sak när en bank råkar betala ut till fel bankkonto? Misstag händer.

Sedan så hör av ingen klaga om att det är moraliskt fel här på forumet när det diskuteras öppet hur man kommer åt olika bonusar.

Om jag ska vara helt ärlig, så tycker jag inte heller att bolag bör limitera, men ur ett företagsperspektiv så kommer det inte fungera, alla vet att företag vill maximera sin vinst.

Om det skulle hända att vi inte kommer limitera folk, så finns det några olika scenarion, flertal marknader kommer försvinna, eftersom de inte är tillräckligt likvida, marginalen kommer att öka på mindre marknaderna.

Senast redigerad av cran den 2017-04-20 klockan 16:32.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 16:45   #22
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Att det finns många föredetta förlorande spelare inom branschen, det kan jag bekräfta. De som jobbar på min avdelning så är det ingen som har en längre än en kandidatutbildning. Bara kolla på arbetsannonserna.

På det bolaget jag jobbar på, så har vi som policy att ALDRIG voida ett lagt spel. Låt oss säga att ett odds ska vara 5, men råkar vara 50. Lägger du 100SEK, det går igenom på direkten. Försöker du däremot lägga 50000, så måste det godkännas manuellt, och då upptäckts, förhoppningsvis felet = VOID. Enligt vissa här så är detta fel av spelbolaget, men anser ni samma sak när en bank råkar betala ut till fel bankkonto? Misstag händer.

Sedan så hör av ingen klaga om att det är moraliskt fel här på forumet när det diskuteras öppet hur man kommer åt olika bonusar.

Om jag ska vara helt ärlig, så tycker jag inte heller att bolag bör limitera, men ur ett företagsperspektiv så kommer det inte fungera, alla vet att företag vill maximera sin vinst.

Om det skulle hända att vi inte kommer limitera folk, så finns det några olika scenarion, flertal marknader kommer försvinna, eftersom de inte är tillräckligt likvida, marginalen kommer att öka på mindre marknaderna.
Bra svar, enig med dig i det mesta ovan.

Uppenbart felaktiga odds där RM står i 10x hemma mot Sociedad har jag såklart inga problem med att det voidas. Men nu voidas det klart mer frekvent än så och på väldigt luddiga grunder. Har inga som helst problem med att bolag voidar när det är legitima skäl att voida.

Angående det sista stycket så är nog scenariot korrekt men det är så det bör bli.
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 16:58   #23
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3019
Standard

Hur stor del av spelarkåren är torsk? 80-85%?
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 17:11   #24
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Har man ett bolag som inte går ihop sig ekonomiskt för att man själv är för dålig så lägger man ner. Alternativet ska inte vara att diskriminera vanliga kunder. Vill man inte lägga ner så får man bli bättre. Inte svårare än så.
Problemet er at sånn som det er nå så har mange en viss edge på enkelte mindre marked eller spesialspill hos EU bookies. Hadde det ikke vært limitering og høyere limit så ville de tilbudene blitt fjernet. Det er ikke uten grunn at noen betaler mellom 3-5000 SEK pr unike ID gjennom "agenter" for å kunne ha tilgang til EU bookies. Spiller man f.eks utelukkende når EU bookies har en god del høyere odds enn Pinnacle og Betfair så vil man ha en fin inntekt over tid. Om bookmakerne skulle gjort som Pinnacle så måtte også nye systemer og flere folk ansettes samtidig som utvalget vil bli markant dårligere. Det ville helt sikkert vært mange som klaget da også.

Bookmaker bransjen er en kynisk bransje, så når man ikke har noen lisensordning som legger spesifikke reguleringer så vil de gjøre alt de kan for å tjene mest mulig penger. Jeg skulle gjerne hatt muligheten til å ha tilgang til alle de samme bookmakerne som jeg hadde for noen år siden, men "dessverre" så må man nå for det meste kjempe i det asiatiske farvannet hvor man naturligvis ikke har like stor edge. Et større problem er imo er noen av reglene og hvordan de jager de tapende spillerne i form av bonuser og markedsføring. Ser man på Twitter osv så ser det ut som at alle vinner penger og har uendelig tilgang til EU-bookies, men det er dessverre ikke tilfellet
__________________
Citat:
In gambling the many must lose in order that the few may win.

Senast redigerad av Fake den 2017-04-20 klockan 17:14.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 17:13   #25
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
Hur stor del av spelarkåren är torsk? 80-85%?
Det beror på vad din definition av torsk är.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 17:17   #26
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Bra svar, enig med dig i det mesta ovan.

Uppenbart felaktiga odds där RM står i 10x hemma mot Sociedad har jag såklart inga problem med att det voidas. Men nu voidas det klart mer frekvent än så och på väldigt luddiga grunder. Har inga som helst problem med att bolag voidar när det är legitima skäl att voida.

Angående det sista stycket så är nog scenariot korrekt men det är så det bör bli.
En sak som jag blev chockad över, är att varje dag så voidar vi "många" spel som redan är avgjorda, detta är främst inom e-gaming och riktigt låga divisioner. Säger lite om utbudet, som jag personligen tycker blivit alldeles för stort för att kontrollera.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 17:18   #27
 
Reg.datum: jul 2012
Inlägg: 331
Sharp$: 3019
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Det beror på vad din definition av torsk är.
Roi under 80%
karpafan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 17:29   #28
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av karpafan Visa inlägg
Roi under 80%
Helt ärligt så vet jag inte, däremot så är antal konton med högre uttag än insättning <1%.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 17:33   #29
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 6
Sharp$: 244
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Helt ärligt så vet jag inte, däremot så är antal konton med högre uttag än insättning <1%.
Är den siffran justerad för bonusar?
Whitecap är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 17:33   #30
 
Fakes avatar
 
Reg.datum: maj 2011
Inlägg: 404
Sharp$: 5126

Regnskap
Stats: 224 - 201 - 27
ROI: 102.42%
Vinstprocent: 52.71%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Helt ärligt så vet jag inte, däremot så är antal konton med högre uttag än insättning <1%.
Så flott at alle disse har samlet seg på Twitter
__________________
Citat:
In gambling the many must lose in order that the few may win.
Fake är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td