Citat:
Ursprungligen postat av cran
Att det finns många föredetta förlorande spelare inom branschen, det kan jag bekräfta. De som jobbar på min avdelning så är det ingen som har en längre än en kandidatutbildning. Bara kolla på arbetsannonserna.
På det bolaget jag jobbar på, så har vi som policy att ALDRIG voida ett lagt spel. Låt oss säga att ett odds ska vara 5, men råkar vara 50. Lägger du 100SEK, det går igenom på direkten. Försöker du däremot lägga 50000, så måste det godkännas manuellt, och då upptäckts, förhoppningsvis felet = VOID. Enligt vissa här så är detta fel av spelbolaget, men anser ni samma sak när en bank råkar betala ut till fel bankkonto? Misstag händer.
Sedan så hör av ingen klaga om att det är moraliskt fel här på forumet när det diskuteras öppet hur man kommer åt olika bonusar.
Om jag ska vara helt ärlig, så tycker jag inte heller att bolag bör limitera, men ur ett företagsperspektiv så kommer det inte fungera, alla vet att företag vill maximera sin vinst.
Om det skulle hända att vi inte kommer limitera folk, så finns det några olika scenarion, flertal marknader kommer försvinna, eftersom de inte är tillräckligt likvida, marginalen kommer att öka på mindre marknaderna.
|
Bra svar, enig med dig i det mesta ovan.
Uppenbart felaktiga odds där RM står i 10x hemma mot Sociedad har jag såklart inga problem med att det voidas. Men nu voidas det klart mer frekvent än så och på väldigt luddiga grunder. Har inga som helst problem med att bolag voidar när det är legitima skäl att voida.
Angående det sista stycket så är nog scenariot korrekt men det är så det bör bli.