Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-20, 20:41   #51
cran

Reg.datum: apr 2017
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Hur ser spelbolagen till bonusspelare som bara lägger spel när det är kampanjer typ "satsa 250 kr så får du 100 kr gratisspel"? Varför stänger man inte av de kunderna från erbjudandena i högre utsträckning? Är det en så liten grupp?

Lite mer marknadsföring/finans. Antar att kampanjen som helhet ska generera vinst. Allting "bokförs" dock, generar du en förlust för oss varje gång vi skickar ut en kampanj så är nog sannolikheten att du inte får lika många erbjudanden som andra konton i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Nu ska vi öka dim trovärdighet. Vad menade du med att ni hade massor av data som var jättebra men som ni inte använder.

Sen de här modellerna du skapar vad har du för stöd i vetenskapen om att de fungerar?
Om ni nu har en modell som är allvetande varför använder inte förteaget denna till att betta med?

Erkänn istället att alla bolag nuförtiden mest bara försöker att inte sticka ut med oddsen.
Coolbet har egna oddsättare vad jag vet men så är de också i minoritet.
Din trovärdighet försvann en del från två inlägg upp... Min trovärdighet angående vad?

Jag har aldrig sagt att vi har jättebra data, det jag sa var att det finns extremt detaljerad data. Även du kan ladda hem dessa material.

Vi försöker först skapa modeller som reflekterar de sanna sannolikheterna, finns sedan olika tester för att testa om sannolikheterna är "dugliga".

Förstör inte ditt resonemang angående bolaget, ska spelbolagen spela hos andra? Det händer dock att vi anställda anser att andra bolag har fel odds, och spelar på dessa.

Well, jag har inte förnekat något, som även Seebbo nämnde tidigare, handlar om "Wisdom of the crowd". Börjar alla spelbolag sänka oddset på ett evenemang, så kommer även vi göra det, fast om vår model säger att vi inte borde. Detta gäller speciellt på de extremt likvida marknaderna. Vi antar helt enkelt att marknaden, som består av tusentals människor är bättre än modellen skapad av en person. Som sagt, wisdom of the crowd.

Just nu jobbar jag en hel del under "undermarknader" till de likvida marknaderna, vet inget korrekt ord för detta. Exempelvis, om oddset för över/under 2.5 rör på sig, och Betfair bara erbjuder 2.5. Hur sätter vi oddsen för 3.5, 4.5, 5.5 etc.

Annat exempel, Tennis, går bara spela 1/2, men säg att vi vill erbjuda spel på vem som vinner första set. Om du har tillgång till data så kan man se att det finns ett väldigt starkt samband mellan vem som ska vinna en tennismatch och första set, well ingen surprise.

Varför skulle vi vilja sticka ut jämfört med marknaden? Du verkar tro att ingen jobbar med oddssättning, skumt dock att spelbolag annonserar ut dessa tjänster.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fake (+5), the_mirage (+5)
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat