Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-04-20, 18:56   #46
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bandyfan Visa inlägg
Hur fick du ditt jobb?
SÖkte via bolagets hemsida. Om du är intresserad av processen så innehöll den allmäna videosamtal, för att sedan övergå till tester och arbetsprov.

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Kul och intressant tråd för alla som vill förstå lite bakrundsinformation inom sportspelsbranschen. Snyggt initiativ " Crane"
Tack Saknade själv en liknande tråd innan jag började jobba inom branschen.

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Oddssättare gör väl inte mer än att följa börsen. Alla andrs än börsen är ju below värdighet


förövrigt är jag en nobeliever sorry
En Trader, ja, dom sitter i stort sett och bara följer marknaden. Beror dock också på, ibland finns ingen marknad att följa

Senast redigerad av cran den 2017-04-20 klockan 18:59.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 19:01   #47
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
SÖkte via bolagets hemsida. Om du är intresserad av processen så innehöll den allmäna videosamtal, för att sedan övergå till tester och arbetsprov.



Tack Saknade själv en liknande tråd innan jag började jobba inom branschen.



En Trader, ja, dom sitter i stort sett och bara följer marknaden. Beror dock också på, ibland finns ingen marknad att följa
Nu får du ursäkta mig då jag är lite av en forumexpert efter år på forum men du trollar uppenbarligen.

Bortse nu från ovanstående.

Vad menar du? Vad följer de om det inte finns en marknad va? Är du hög? Är det bolaget som gör dig hög? Vad är policyn internt om att vara hög?
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-20 klockan 19:03.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 19:10   #48
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Nu får du ursäkta mig då jag är lite av en forumexpert efter år på forum men du trollar uppenbarligen.

Bortse nu från ovanstående.

Vad menar du? Vad följer de om det inte finns en marknad va? Är du hög? Är det bolaget som gör dig hög? Vad är policyn internt om att vara hög?

Låt oss säga att vi erbjuder ett evenemang/spel som ingen annan erbjuder, då finns det väl inte en marknad att följa precis? När vi gör detta, så är det ofta ett litet evenemang med låg volym, då följer personen matchen och sätter själv oddsen.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 19:13   #49
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Hur ser spelbolagen till bonusspelare som bara lägger spel när det är kampanjer typ "satsa 250 kr så får du 100 kr gratisspel"? Varför stänger man inte av de kunderna från erbjudandena i högre utsträckning? Är det en så liten grupp?
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
matchingbetisover (+1)
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 19:14   #50
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Låt oss säga att vi erbjuder ett evenemang/spel som ingen annan erbjuder, då finns det väl inte en marknad att följa precis? När vi gör detta, så är det ofta ett litet evenemang med låg volym, då följer personen matchen och sätter själv oddsen.
Nu ska vi öka din trovärdighet. Vad menade du med att ni hade massor av data som var jättebra men som ni inte använder.

Sen de här modellerna du skapar vad har du för stöd i vetenskapen om att de fungerar?
Om ni nu har en modell som är allvetande varför använder inte förteaget denna till att betta med?

Erkänn istället att alla bolag nuförtiden mest bara försöker att inte sticka ut med oddsen.
Coolbet har egna oddsättare vad jag vet men så är de också i minoritet.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-20 klockan 19:21.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 19:41   #51
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Hur ser spelbolagen till bonusspelare som bara lägger spel när det är kampanjer typ "satsa 250 kr så får du 100 kr gratisspel"? Varför stänger man inte av de kunderna från erbjudandena i högre utsträckning? Är det en så liten grupp?

Lite mer marknadsföring/finans. Antar att kampanjen som helhet ska generera vinst. Allting "bokförs" dock, generar du en förlust för oss varje gång vi skickar ut en kampanj så är nog sannolikheten att du inte får lika många erbjudanden som andra konton i framtiden.

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Nu ska vi öka dim trovärdighet. Vad menade du med att ni hade massor av data som var jättebra men som ni inte använder.

Sen de här modellerna du skapar vad har du för stöd i vetenskapen om att de fungerar?
Om ni nu har en modell som är allvetande varför använder inte förteaget denna till att betta med?

Erkänn istället att alla bolag nuförtiden mest bara försöker att inte sticka ut med oddsen.
Coolbet har egna oddsättare vad jag vet men så är de också i minoritet.
Din trovärdighet försvann en del från två inlägg upp... Min trovärdighet angående vad?

Jag har aldrig sagt att vi har jättebra data, det jag sa var att det finns extremt detaljerad data. Även du kan ladda hem dessa material.

Vi försöker först skapa modeller som reflekterar de sanna sannolikheterna, finns sedan olika tester för att testa om sannolikheterna är "dugliga".

Förstör inte ditt resonemang angående bolaget, ska spelbolagen spela hos andra? Det händer dock att vi anställda anser att andra bolag har fel odds, och spelar på dessa.

Well, jag har inte förnekat något, som även Seebbo nämnde tidigare, handlar om "Wisdom of the crowd". Börjar alla spelbolag sänka oddset på ett evenemang, så kommer även vi göra det, fast om vår model säger att vi inte borde. Detta gäller speciellt på de extremt likvida marknaderna. Vi antar helt enkelt att marknaden, som består av tusentals människor är bättre än modellen skapad av en person. Som sagt, wisdom of the crowd.

Just nu jobbar jag en hel del under "undermarknader" till de likvida marknaderna, vet inget korrekt ord för detta. Exempelvis, om oddset för över/under 2.5 rör på sig, och Betfair bara erbjuder 2.5. Hur sätter vi oddsen för 3.5, 4.5, 5.5 etc.

Annat exempel, Tennis, går bara spela 1/2, men säg att vi vill erbjuda spel på vem som vinner första set. Om du har tillgång till data så kan man se att det finns ett väldigt starkt samband mellan vem som ska vinna en tennismatch och första set, well ingen surprise.

Varför skulle vi vilja sticka ut jämfört med marknaden? Du verkar tro att ingen jobbar med oddssättning, skumt dock att spelbolag annonserar ut dessa tjänster.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fake (+5), the_mirage (+5)
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 19:48   #52
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Lite mer marknadsföring/finans. Antar att kampanjen som helhet ska generera vinst. Allting "bokförs" dock, generar du en förlust för oss varje gång vi skickar ut en kampanj så är nog sannolikheten att du inte får lika många erbjudanden som andra konton i framtiden.



Din trovärdighet försvann en del från två inlägg upp... Min trovärdighet angående vad?

Jag har aldrig sagt att vi har jättebra data, det jag sa var att det finns extremt detaljerad data. Även du kan ladda hem dessa material.

Vi försöker först skapa modeller som reflekterar de sanna sannolikheterna, finns sedan olika tester för att testa om sannolikheterna är "dugliga".

Förstör inte ditt resonemang angående bolaget, ska spelbolagen spela hos andra? Det händer dock att vi anställda anser att andra bolag har fel odds, och spelar på dessa.

Well, jag har inte förnekat något, som även Seebbo nämnde tidigare, handlar om "Wisdom of the crowd". Börjar alla spelbolag sänka oddset på ett evenemang, så kommer även vi göra det, fast om vår model säger att vi inte borde. Detta gäller speciellt på de extremt likvida marknaderna. Vi antar helt enkelt att marknaden, som består av tusentals människor är bättre än modellen skapad av en person. Som sagt, wisdom of the crowd.

Just nu jobbar jag en hel del under "undermarknader" till de likvida marknaderna, vet inget korrekt ord för detta. Exempelvis, om oddset för över/under 2.5 rör på sig, och Betfair bara erbjuder 2.5. Hur sätter vi oddsen för 3.5, 4.5, 5.5 etc.

Annat exempel, Tennis, går bara spela 1/2, men säg att vi vill erbjuda spel på vem som vinner första set. Om du har tillgång till data så kan man se att det finns ett väldigt starkt samband mellan vem som ska vinna en tennismatch och första set, well ingen surprise.

Varför skulle vi vilja sticka ut jämfört med marknaden? Du verkar tro att ingen jobbar med oddssättning, skumt dock att spelbolag annonserar ut dessa tjänster.
Du skriver så otydligt, vad var det för tester på arbetsintervjun?

Ni har en modell som visar sannolikhet men oddsen sätter ni ändå efter vad andra sätter.

Vem som helst som hade en allvetande måådell skulle använt denna, varför inte betta på börsen men ni har ju bara modellen för fun. Väldigt oklart vad du ens gör på bolaget. Vill du utveckla det?

Ska jag vara ärlig tycker jag det lyser igenom att du ordbajsar. Säg något insiderlikt, något bara the på the insiiide vet.
Har chefen extra långa kvartssamtal med honkönade anställda eller går det vilt till på firmafesten?

Vad exakt är ditt syfte på bolaget?

Klart någon måste jobba med oddsättning jag bara menar att dessa personer mest copypastar, det är kanske iofs inget du verkar förneka, men modellen då, varför har ni ens den?
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-20 klockan 20:47.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 20:08   #53
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Du skriver så otydligt, vad var det för tester på arbetsintervjun?

Ni har en modell som visar sannolikhet men oddsen sätter ni ändå efter vad andra sätter.

Vem som helst som hade en allvetande måådell skulle använt denna, varför inte betta på börsen men ni har ju bara modellen för fun. Väldigt oklart vad du ens gör på bolaget. Vill du utveckla det?

Ska jag vara ärlig tycker jagcdet lyser igenom att du ordbajsar. Säg något insiderlikt, något bara the på the insiiide vet.
Har chefen extra långa kvartssamtal med honkönade anställda eller går det vilt till på firmafesten?

Vad exakt är ditt syfte på bolaget?

Klart någon måste jobba med oddsättning jag bara menar att dessa personer mest copypastar, det är kanske iofs inget du verkar förneka, men modellen då, varför har ni ens den?
Japp, jag skriver otydligt, "måådel", jagcet", "insiide", frågade du mig ovan om jag var hög?

Vi har ingen "allvetande måådell", vilket du inte verkar förstår. Tror du någon kan göra en modell som kan säga exakt hur mycket oddset borde förändras när exempelvis halva laget blir magsjuka, när flygplanet är försenat 1h, 2h, 3h, när någon springer in på planen? Borde dessa småsaker påverka oddset? JA!
Vi antar att marknaden är effektiv, vill du läsa på mer, så googla effektiva marknader och marknadshypotesen.

Vi utvecklar modeller bland annat för att vi vill erbjuda "undermarknader" som ingen annan erbjuder. Sedan så har dessa undermarknader väldigt starkt samband med de stora marknaderna, vilket vi modellerar för att se hur de rör sig. En annan anledning är "free rider problem", vilket jag inte tänker gå in på.

Senast redigerad av cran den 2017-04-20 klockan 20:09.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 20:23   #54
 
Reg.datum: jun 2016
Inlägg: 572
Sharp$: 1712
Standard

Hur stora bonusar får en duktig oddsättare? I min värld borde någon som konsekvent slår marknaden och ligger rätt tjäna miljoner. Annars är det väl som matchedbettingisover antyder: om man kan bygga en modell som slår Betfair löneslavar man väl inte på ett Maltabolag, då blir man rik och startar spelsyndikat istället
Morgan007 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 20:36   #55
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Japp, jag skriver otydligt, "måådel", jagcet", "insiide", frågade du mig ovan om jag var hög?

Vi har ingen "allvetande måådell", vilket du inte verkar förstår. Tror du någon kan göra en modell som kan säga exakt hur mycket oddset borde förändras när exempelvis halva laget blir magsjuka, när flygplanet är försenat 1h, 2h, 3h, när någon springer in på planen? Borde dessa småsaker påverka oddset? JA!
Vi antar att marknaden är effektiv, vill du läsa på mer, så googla effektiva marknader och marknadshypotesen.

Vi utvecklar modeller bland annat för att vi vill erbjuda "undermarknader" som ingen annan erbjuder. Sedan så har dessa undermarknader väldigt starkt samband med de stora marknaderna, vilket vi modellerar för att se hur de rör sig. En annan anledning är "free rider problem", vilket jag inte tänker gå in på.
Jag kan allt det där snacket som ett rinnade vatten. Tror du inte jag vet allt det när jag i grund och botten kommer in i branschen från ett oddsperspektiv?

Jag är för fan en av de som ni på bolagen får kalla kårar av att se, svetten sprutar ur er när jag loggar in.
https://www.google.se/search?biw=128...Z3T7CMlffYJoM:

För att vara lite seriös är jag en matched bettare.


Komma snacka marknadshypotes med mig. okänsligt och rent av ofint
Det är dock DU som hela tiden har sagt att du arbetar med mådeller. Vad exakt ditt syfte är där på bolag X är väldigt oklart för samtidigt erkänner du att ni är som alla andra bolag och bara följer marknadspriserna.
Så vad exakt uppfyller din mådell för syfte?

Är uppriktigt nyfiken
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-20 klockan 22:10.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 20:43   #56
 
the_mirages avatar
 
Reg.datum: feb 2011
Inlägg: 206
Sharp$: 799
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Jag är för fan en av de som ni på bolagen får kalla kårar av att se, svetten sprutar ut när jag loggar in.
the_mirage är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 20:45   #57
 
Seebbos avatar
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 753
Sharp$: 6010
Standard

Vad går du på och hur många bokstäver har du matchingbetisover?
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
BroderH (+10), karpafan (+10), the_mirage (+5), skalleper (+5), kusagwa (+420), Stockholm1 (+5)
Seebbo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 20:49   #58
 
Reg.datum: apr 2017
Inlägg: 63
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007 Visa inlägg
Hur stora bonusar får en duktig oddsättare? I min värld borde någon som konsekvent slår marknaden och ligger rätt tjäna miljoner. Annars är det väl som matchedbettingisover antyder: om man kan bygga en modell som slår Betfair löneslavar man väl inte på ett Maltabolag, då blir man rik och startar spelsyndikat istället
Kan bara uttala mig om mitt bolag, vi har en personlig bonus upp till 15%, senaste åren har även företaget haft en julbonus mellan 10-20%.

Startlönen inom branschen är inte alltid bästa, men med några års erfarenhet så gör bolagen allt för att hålla en kvar.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 20:52   #59
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Seebbo Visa inlägg
Vad går du på och hur många bokstäver har du matchingbetisover?
Inte lönt hålla räkningen eller försöka utläsa dem har ju dyskalkii och dyslexi också alla bokstäver åker fram och tillbaks ändå.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-04-20, 20:56   #60
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Kan bara uttala mig om mitt bolag, vi har en personlig bonus upp till 15%, senaste åren har även företaget haft en julbonus mellan 10-20%.

Startlönen inom branschen är inte alltid bästa, men med några års erfarenhet så gör bolagen allt för att hålla en kvar.
Men varför gör de det exakt? För som du själv har erkänt är det hos varje bolag närmast obligatoriskt att ha en neurotisk inställning till att sticka ut.
Pekar man ut näsan med ett odds är där genast en hel flock med surebettare och andra obehagliga typer och förstör linan snabbare än Persbrandt när han är glad i hågen.

Däremot med en mådell som är så pass bra då den är skapad av en bunte heltidsandtällda som har tillgång till cutting edge data så skulle ni kunnat startat något liknande en hedgefund inriktad på sport eller bara gjort företaget ofantligt rikt.
För tror ni på er egen modell eller är det som jag sa? Ingen vet varför ni har den?

Hur är det förenligt med vinstsyftet att ha en drös arbetare som sitter finlirar med modeller som inte ger utdelning?
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-20 klockan 21:00.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td