Citat:
Ursprungligen postat av cran
Kan bara uttala mig om mitt bolag, vi har en personlig bonus upp till 15%, senaste åren har även företaget haft en julbonus mellan 10-20%.
Startlönen inom branschen är inte alltid bästa, men med några års erfarenhet så gör bolagen allt för att hålla en kvar.
|
Men varför gör de det exakt? För som du själv har erkänt är det hos varje bolag närmast obligatoriskt att ha en neurotisk inställning till att sticka ut.
Pekar man ut näsan med ett odds är där genast en hel flock med surebettare och andra obehagliga typer och förstör linan snabbare än Persbrandt när han är glad i hågen.
Däremot med en mådell som är så pass bra då den är skapad av en bunte heltidsandtällda som har tillgång till cutting edge data så skulle ni kunnat startat något liknande en hedgefund inriktad på sport eller bara gjort företaget ofantligt rikt.
För tror ni på er egen modell eller är det som jag sa? Ingen vet varför ni har den?
Hur är det förenligt med vinstsyftet att ha en drös arbetare som sitter finlirar med modeller som inte ger utdelning?