Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-25, 22:35   #140
cran

Reg.datum: apr 2017
Sharp$: 228
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Era modeller klarar sig för ni har ett stort klientel av torskar som spelar i era sportböcker och i princip inga spelare som vet vad de gör, för de är redan limiterade och spelar hos andra aktörer.

Om ni ej skulle limitera spelare och stå fast vid era modeller som sätter öppningsoddset och ej ändra utefter hur marknaden i asien reagerar är jag säker på att EU-bolagens sportböcker skulle bli slaktade ja.

Diskussionen börjar bli löjlig. Du kan ju inte å ena sidan hylla era modeller när ni samtidigt limiterar spelare plus bara följer pengarna i Asien? Om era modeller vore fantastiska skulle ni våga stå kvar med era odds utan att snegla på börser och asien och tillåta alla att spela för ni skulle vilja få in omsättning.
Om våra modeller skulle vara "programmerade" EV+, även efter marginalen så skulle vi förlora på alla marknader ständigt, vare sig om det var torskar eller inte. Grundläggande sannolikhetslära. Ungefär som krona/klave som betalar ut 2.0002 på utfallen.

Skulle vi bli slaktade om vi bara kunde sätta ett odds och sedan hålla oss till det? Ja! Bara kolla t.ex Arsenal - Leicester som Marathon öppnade på 11x, för över 2 månader sedan! Nu har det halverats.

Det är självklart att bolagen utnyttjar information som blir tillgänglig med tiden. Gå in på Bet365 och beräkna deras marginal på helgens matcher idag, gå sedan in 1h innan matchstart och se vad som har hänt med marginalen.

Sedan så är Asien inte alltid först, bara att gå in och kolla på oddsportal.

Spelbolagen klarar sig inte utan den LIKVIDA marknaden, vilket jag ständigt sagt. Däremot så behöver vi modeller för icke likvida marknaderna. De sistnämnda är främst vad vi modellerar.

Vet inte var du får ifrån att jag sitter och hyllar modellerna, när jag i stort sett varje sida säger att det finns brister.
cran är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat