Visa ett inlägg
Gammal 2017-04-26, 21:02   #147
matchingbetisover
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av cran Visa inlägg
Vill börja med att säga att ovanstående jag skrev igår stämmer inte...




Din sista fråga, jag svarade på den flera sidor back? Jag skrev även exakt hur du kunde bevisa det. Samt jag har angett flera olika teorier som behandlar effektiva marknader.

Du försöker slå marknaden genom att alltid spelare högre än Pinnacle. Gör man det i långa loppet, mycket troligt, speciellt om du väljer spel som måste vara minst 10% högre än Pinnacle. Sedan klagar du när du blir limiterad, vilket jag förstår helt och hållet.

Tyvärr är spelmarknaden inte som aktiemarknaden, förutom Betfair. Bolagen kan ta till knep, exempelvis att erbjuda överodds med mening. Om ett bolag ligger 10% högre än Pinnacle och Betfair, tror ni de har satt priset fel eller är det något typ av marknadsföringsyippo?

Jag vet att vårt bolag justerar oddsen för att ligga högst när de visas under reklam och dylikt.

Sedan så är det modeller, och inte en enda modell.




Traders och kompetens startade när vi diskuterade hur bolagen "vräkte ut" tjänster. För att få ett av dessa jobb anser jag att det inte behövs någon större kompetens.

Håller dock med dig att vissa traders är helt sanslösa och har väldigt stor koll, antar många får det i samband med jobbet. Lite off topic, har hört att många börjar som traders för de är intresserade av att se matcher. Efter de startat jobbet så tappar de intresseset för sporten. Anledningen är att det inte är samma sak att se en match i soffan jämfört med framför en datorskärm samtidigt som måste hålla koll på annat.

Angående medel/medianinsats så glömde jag det, återkommer.

En liten fråga till er, anser ni att man kan kalla sig som "wiseguy" om man slår marknaden genom att bara spela på surebets/arbitrage?
Jag håller för en gångs skull med dig mådellkillen. Marknaden är allt. Den slår, den hamrar och den förnedrar. Men tyvärr är den effektiv. Mycket effektiv. Alla vill vinna BIIIG, de flesta är torskar. Oftast avviker bara tiden det tar för den enskilde att sluta hoppas.

i spoiler

Spoiler:
-
Ja jag är bitter förlorat cirkus 60 kr över 130 games genom rekare som simpanes och andra gedigna. ROIn är nere på 95% då jag råkade dubbelspela några förlorande men winrate är 52 på 2.06.
Är jag rik? Har simpanes made me rich? No richness..
Jag vill OCKSÅ VINNA



Det var din diskussion med CC som jag ville skulle fortgå, han hade avvikande åsikt.

Det hela blir extremt besynnerligt när du själv inser hur fruktansvärt monstruös marknaden är mot den enskilda torsken, den inte bara skakaf om torsken i fenan utan den kan ta ett ordentligt grepp om bakdelen och smasha torskskallen i båtrelingen.

Du inser att marknaden är allvetande men ändå envisas du med att sitta och påstå att du pysslar med modeller som också är underlägsna marknaden.

Resten förstår jag tyvärr inte mådellkillen.
Ja pinnacle och betfair verkar ge de mest verkliga oddsen. Ni bolag är vanliga dödliga och tror er likt torsken att ni har insikt, men ni flyter ju också med marknaden så helt kan ni inte sväva iväg. Detta är iaf din version. Men version är att ni enbart flyter med för att justera lite då och då för att locka torskstimmet att bita på ett visst odds.

När det gäller börsen är det vetenskapligt bevisat att torskarna stretar emot helt i onödan, det mest gynnsamma är att bara flyta med, låta marknaden stå för riktningen. Den torsken som tror sig se genvägar i strömmen blir snabbt insugen i vattenkraftverket.
Här har vi tom vetenskapligt stöd.



Angående surebets skulle jag inte velat säga att man också kan kalla dem för vinnande jag skulle vilja påstå att dessa spelare i själva verket är de riktiga vinnarna. För hur alert och insatt är man inte om man istället för att fortsätta envisas och streta emot mot strömmen accepterar allting men ocksä använder det faktumet att bolagen inte alltid följer marknaden.

För mig finns det ingen större begåvning när det gäller odds än den hos matched bettare och surebettare. Enligt mig finns detta inte
Förnekar inte att vissa enskilda individer verkar vara nästan guruliknande figurer som faktiskt verkar slå marknaden men all den tid de har lagt ner för att klara detta. När ditt första matchade bet kan läggas första dagen i din karriär som spelare.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-04-26 klockan 21:10.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat