Tack för feedbacken Thuernman och Calatan!
Citat:
Ursprungligen postat av Robsessed
Hej Cran,
Vad jag förstått så sparar inte spelbolagen personuppgifter och det behövs väl mig veterligen aldrig fyllas i 4 sista siffrorna någonstans. Dock måste man ju uppge sitt personnr när man sätter in via Trustly. Vad händer med den informationen? Tar ni som spelbolag del av den informationen eller stannar den hos Trustly? Antar att ni i slutändan ser vilket bankkonto det är insatt med, men personnr? Är lite nojig då jag delvis jobbar med IT-säkerhet... :P
Följdfråga, känner du till GDPR lagen som kommer (typ EUs PUL) och kommer den att påverka er? Antar att ni redan idag loggar och monitorerar trafiik...?
|
Jag kan faktiskt inte svara på några av dina frågor. Har dock väldigt svårt att se att Trustly skickar vidare information till spelbolagen. Personnummer kan väl vem som helst kolla upp på Ratsit.
Misstänker att alla transaktioner bokförs, pga pengatvätt m.m.
Citat:
Ursprungligen postat av Morgan007
Två frågor:
1, Är det ett problem att folk spelar på "känsla" i de lägre divisionerna? D.v.s. att ingen spelar X i fotbollsmatcherna för att folk "vill" se ett visst resultat (på samma sätt som jag antar att Svenska Spel får mycket spel på Sverige generellt). Eller kommer det oavsett marknad in folk och jämnar ut när ni justerar oddsen?
2, Varför erbjuds så kopiöst många spel, även när det är samma sak. T.ex. Celta Vigo - Man Utd ikväll. SB Tech (Comeon) erbjuder t.ex.:
"Under 0,5 mål": 7,25
"Första målet/inget mål": 6,9
"Exakt resultat 0-0": 6,9
"Oavgjort inga mål": 6,9
"Goalscorer/Första mål/Inget mål": 6,9
"Goalscorer/Sista mål/Inget mål": 6,9
"Goalscorer/När som helst/Inget mål": 6,9
"Sista laget att göra mål/No goal": 7,25
"Antal mål/Inget mål": 6,9
Hade det inte varit bättre med FÄRRE marknader och ökad marknadsföring av de marknader man erbjuder än så rörigt det blir när man bläddrat förbi huvudmarknaderna?
|
Folk gillar helt klart att spela på favoriter och många mål. Om vi tar svenska spel som exempel, så har de definitivt evenemang där det knappt kommer in någon volym på ena sidan. I längden däremot, över flertal matcher så kommer det jämna ut sig på bolagets resultat. T.ex om två odds är 1.9 och 1.9, men 90% av insatsen kommer på ena sidan, bolaget förlorar, nästa gång så vinner de etc.
Håller med om att det är många marknader, en anledning till detta är att de har högre marginal, vilket bolagen självklart gillar. Sedan så vill bolagen erbjuda något till alla, teorin är att kunden annars byter bolag. Alla inser inte att vissa marknader är identiska.
Det intressanta ovan är att oddsen skiljer sig på samma resultat. T.ex 6.9 & 7.25, vilket du nämner. Har sett vissa odds som skiljer sig >20%. Så det gäller att hålla koll