Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover
Btw Peter webb är en mycket äcklig människa. Min uppfattning, hans forum är ännu äckligare en bunte ryggdunkare som hugger direkt om man ställer en kritisk fråga.
Peter webb tjänar pengar på att 1. sälja hans program 2. att mindre erfarna prövar på lyckan.
Här är den bästa bloggen som finns där ute gällande trading på sport.
http://www.betfairprotrader.co.uk/20...s-trading.html
|
Har personligen inte testat nån kurs men jag håller med dig i sak. Att ta dessa kurser för att lära sig är, personlig åsikt, att kasta pengar i sjön. Det finns väl 5% som är vinnande på Betfair. Min personliga tanke är att majoriteten av dessa drar in så pass bra att de inte behöver ordna några kurser för andra utan de som anordnar dessa saker är de som inte själva kunde slå marknaderna...
Något som kommer att ge någorlunda framgång är att avsätta tid, sätta sig ned, nöta marknaderna och lära sig hur de fungerar. Vad som driver priser och hur priser förändras...saaamt inte vara lika lättiltad som undertecknad.
Sedan är det ju som Nicksson säger, det är svårt att bli matchad på skambud och likviditeten på en rad, för mig, intressanta marknader är i princip obefintlig.
Därmed inte sagt att det är omöjligt att plocka hem pengar. Men att förvänta sig att det bara är att skaffa ett konto, köpa och sälja lite och sedan dra in $$$$$$ är bara naivt. Inget kommer gratis här i livet, det är hårt arbete som gäller som med allt annat.