Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-07, 19:53   #61
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Det var en ärlig reflektion och givande. Är det din slutsats efter att ha tagit in vanlig varians i ekvationen?

Skulle väl snarare kunna säga att för 10 år sedan så krävdes det ingen som helst begåvning. Du fick pengar mer eller mindre kastade på dig då folk tog priser runt 30-40 ticks under Bet365. Då pratar vi om odds under under 2ggr. Variansen var mao väldigt liten För 4-5 år sedan kom dom första botarna, störande men inte så mycket mer. Sen försvann land efter lands access till Betfair, (Frankrike, Spanien, Italien, Turkiet). Väldigt viktiga pengar för oss som opererade på dom europeiska marknaderna.

Botarna blev fler och fler och i dag så ser du inga marknader alls utan botars hoppande priser. Visst kan man fortfarande slå en del marknader på ren och skär kunskap men det kräver väldigt mycket.

Tradandet har blivit mycket mer tråkigt för väldigt lite oväntade grejer händer, eller snarare inga alls. Tidigare kunde det komma in en galen turk(obs mina fördomar) med 60k som vill backa Galatasaray till 1.32 när 365 har 1.57 tex. Dessa grejer händer inte längre, den galna turken har inte längre access till Betfair. Skulle han via VPN lyckas nästla sig in så fångas hans pengar in på nolltid av botar. Den manuella tradern har en ganska så begränsad möjlighet till framgång år 2017.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-07, 20:06   #62
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dessa jävla botar alltså.

Samma in poker, nu spelade jag senast för något år sedan men då fanns där botar som grindade gladeligen, nyfiken som jag är kollade jag upp skiten, if you cant beat them.. Oj ja det finns väldigt många botar out there.
För inte så länge sedan slog datorn människan i headsup.

Generellt är ju AI i blickfånget för ett flertal entreprenörer/tänkare numera men som sagt kan man inte slå dem får man joina dem, bara gilla läget i guess. Internet var inte en fluga och tror inte datorerna är det heller.

Gillade aldrig trading när jag försökte och kom man några år för sent behöver man inte ta en runda till.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-05-08 klockan 04:12.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 03:26   #63
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Btw Peter webb är en mycket äcklig människa. Min uppfattning, hans forum är ännu äckligare en bunte ryggdunkare som hugger direkt om man ställer en kritisk fråga.

Peter webb tjänar pengar på att 1. sälja hans program 2. att mindre erfarna prövar på lyckan.

Här är den bästa bloggen som finns där ute gällande trading på sport.

http://www.betfairprotrader.co.uk/20...s-trading.html
Har personligen inte testat nån kurs men jag håller med dig i sak. Att ta dessa kurser för att lära sig är, personlig åsikt, att kasta pengar i sjön. Det finns väl 5% som är vinnande på Betfair. Min personliga tanke är att majoriteten av dessa drar in så pass bra att de inte behöver ordna några kurser för andra utan de som anordnar dessa saker är de som inte själva kunde slå marknaderna...

Något som kommer att ge någorlunda framgång är att avsätta tid, sätta sig ned, nöta marknaderna och lära sig hur de fungerar. Vad som driver priser och hur priser förändras...saaamt inte vara lika lättiltad som undertecknad.

Sedan är det ju som Nicksson säger, det är svårt att bli matchad på skambud och likviditeten på en rad, för mig, intressanta marknader är i princip obefintlig.

Därmed inte sagt att det är omöjligt att plocka hem pengar. Men att förvänta sig att det bara är att skaffa ett konto, köpa och sälja lite och sedan dra in $$$$$$ är bara naivt. Inget kommer gratis här i livet, det är hårt arbete som gäller som med allt annat.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 06:30   #64
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Håller med fullständigt vad gäller webb-baserade utbildningar, föreläsningar. Bortkastade pengar och tid. Det finns ingen där ute som kan lära dig slå en marknad 2017. Mycket bättre att lägga dom pengarna på att träffa en idrotts-psykolog som lär dig hantera motgångar ist. Att inte tappa huvudet när man handlar är i stort sett allt. Det kan inte Peter Webb eller någon annan bondfångare lära ut.


Ska man ha framgång i dag så handlar det mycket om att nischa sig och lära sig en sport helt. Tennisen är normalt den sport jag kan bäst, vet man hur spelare beter sig i olika situationer samt vilka som besitter den lilla egenheten att vika ner sig har man kommit en bit. Marknaderna på Betfair bjuder inte på något längre. Jag skulle snarare säga att värdena uppenbarar sig oftare hos Bet365, kanske mest på tennis. Då syftar jag inte på dom "stora matcherna", även basketen uppstår det en hel del galenskaper i.

Sen har handeln på Betfair blivit mer och mer säsongsbetonad. Det är helt klart lättare att göra pengar under delar av året då konkurrensen från andra idrotter är mindre. Det här är något som ändrats mycket i takt med att likviditeten gått ner. Tidigare så var det lika bra året runt, så är verkligen inte fallet längre.

Senast redigerad av Nicksson den 2017-05-08 klockan 08:28.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 11:25   #65
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Lite off-topic men hur fungerar botarna? Måste ändå sitta någon som styrbord övervakar?
Hur går det till live på galopp? Tycker det går väldigt fort där.
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 11:54   #66
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Ingen bot är den andra lik. Jag är ganska så säker på att Betfair har egna botar som dom dammsuger marknaderna med. Pinnacle har det med även om deras bara dyker upp vid pauser i spelet.

Sen finns det givetvis ett gäng privatpersoner/syndikat som använder sig av botar också.

Har varit med om en felprogrammerad bot vid ett tillfälle. På en total points-marknad i basket så stod den och hackade på helt fel sida, bara att fylla fickorna. Men i det stora hela är dom tyvärr kliniska.

Hur dom sköts överlåter jag till andra att svara på men jag tvivlar på att den typiska boten kräver någon minutiös övervakning.

Standard- boten på marknaderna jag opererar på är synkad med bolagens score-rapportering. Följer du en marknad så ser du alltid när poängen kommer innan scoren visar den (ordrarna försvinner).
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 12:45   #67
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 175
Sharp$: 2060
Standard

Inom ett par år lär det mesta överallt styras av algos och botar. Teknikutvecklingen senaste tio åren är bara en liten liten försmak av vad som komma skall.

Läser just nu Flash Boys som handlar om HFT-firmornas handel på Wall Street. Där snackar vi botar och algos, rekommenderad läsning för alla.

Vill man vara lyckad med trading av valfritt slag blir man nog totalt överkörd om ett par år om man inte har tekniska kompanjoner vid sin sida.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+7)
Bettingamatoren är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 12:58   #68
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Bettingamatoren Visa inlägg
Inom ett par år lär det mesta överallt styras av algos och botar. Teknikutvecklingen senaste tio åren är bara en liten liten försmak av vad som komma skall.

Läser just nu Flash Boys som handlar om HFT-firmornas handel på Wall Street. Där snackar vi botar och algos, rekommenderad läsning för alla.

Vill man vara lyckad med trading av valfritt slag blir man nog totalt överkörd om ett par år om man inte har tekniska kompanjoner vid sin sida.
Sen kommer AI och sedan är det bara samla burkar kvar för oss med hjärta
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
ExtremtRik (+5)
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 13:14   #69
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Botarna är egentligen inte det största problemet med Betfair. Visst har dom dödat en del marknader. Det som är oroande på sikt är den stora bristen på likviditet.

Det bottnar delvis i Betfairs Premium Charge-avgifter men kanske mest i att land efter land fattar beslut liknande det Sverige gjorde i "Spelutredningen". Senast i raden av länder att lämna Betfair är Polen.

Senast redigerad av Nicksson den 2017-05-08 klockan 14:26.
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 14:12   #70
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Ja att de har mage att ha sådana avgifter som de har är ett riktigt misslyckat skämt.

Det roliga är att alla dessa gurus som lär ut trading för en small fee aldrig ens nämner svgifter. Vissa av dem är ju dock så smarta att de lierat sig med fienden. Peter aka scammer webb gick ju ihop med betfair där ett tag.

Man kan faktiskt lära sig att själv bota, som sagt kan man i te slå dem så joinar man dem. Den bloggen jag länkade tar upp just det att botting numera är ett krav för att vara en trader.
Sitta manuellt på en marknad medan boten maler igenom alla marknader är inte givande
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-05-08 klockan 14:13.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 14:39   #71
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Sen kommer AI och sedan är det bara samla burkar kvar för oss med hjärta
Möjligen kan man samla sina egna burkar då, genom att inte släppa dem till robotarna, men tvivlar på att det finns burkar då.


Teknikutvecklingen, hårdvara o mjukvara sammantaget, är (lyssnade på en dokumentär om arbetsmarknaden) exponentiell och 2025 väntas en dator klara ungefär samma problemlösning som en människa, 2050 ska en dator ha alla människors kapacitet.

Är tveksam till att det sistnämnda dröjer såpass länge, för någonstans i en inte jätteavlägsen framtid sker ett quantum leap som jag inte ser att de räknat med i den liknelsen (?).
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 14:55   #72
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Sam harris och den supersnuskigt rika Elon Musk är ju väldigt intresserade av AI och det bör man vara om man vill se in i framtiden.

Vissa påstår att allt kommer bli jättebra, datorerna kommer sköta allt åt oss och vi kan luta oss tillbaks.
Det jag inte förstår om de förstår är att det precis som alltid kommer finnas rika människor som kommer ha än lite bättre redskap (nu datorer) då de har mer kapital, inte som att fördelningen kommer skifta och alla rika helt plötsligt ger upp sitt habegär.

Jag ser en än starkare förskjutning, färre människor i kassan och fler som bara sitter med kapital.

Samtidigt som vi ser en import av människor, enligt mig den viktigaste frågan av alla men detta är ju inte Flashback så ska vara tyst.
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-05-08 klockan 14:57.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-08, 15:58   #73
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Vi kan inte luta oss tillbaka, det gäller att äga maskinerna (vet inte vilken politik som fungerar med de premisserna och ser heller inte skymten av någon sådan, förutom de förlöjligade idéerna om medborgarlön etc).

Trading kanske är lösningen, vad ska alla människor som inte behövs annars leka med?
Bara att ta skeden i vacker hand och operera in ett chip i skallen.


Tror för övrigt at Kim Jong un et al tillhandahåller den enda lösningen.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 12:01   #74
 
poppees avatar
 
Reg.datum: aug 2014
Ort: Vårby, Huddinge
Inlägg: 62
Sharp$: 1239

Liten insats, enbart trav
Stats: 163 - 1424 - 0
ROI: 132.59%
Vinstprocent: 10.27%

Standard

Jag är lite undrande över vad ni gör här om ni tycker trading är dött och begravet. Jag tänker inte på dig Nicksson, vad jag förstår håller du fortfarande på fast du är missnöjd med sakernas tillstånd. Men ExtremtRik och matchingbetisover, vad gör ni? Jag dissar er inte, bara undrande.

matchingbetisover, du har som tag: Riskera inte att vara en torsk. Var en vinnare. -Matched betting, vilket inte rimmar med ditt användarnamn. Är det vad du pysslar med?

Och ExtremtRik, är du här för att hänga med kompisar, eller använder du Sharps till något slags spel/trading?

Nyfiken.
poppee är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 12:38   #75
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Stämmer bra det, missnöjd är väl inte rätt ord för då hade jag försökt blåsa liv i min säljarkarriär igen ist. Bara lite frustrerad över att så mycket pengar har försvunnit från betfair. Man får anpassa sig även om det är surt att möjligheterna har försämrats så mycket som dom gjort.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
poppee (+10)
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td