Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover
Jaha okej.
på engelska forum skiljer de iaf på trading och sclaping
|
För mig känns det som att du mest vill utrycka din, som jag uppfattar det, negativa åsikt om trading än att lära dig mer om det.
En snabb sökning på google ger ganska bra beskrivningar av trading:
- swing trading (långa positioner)
- scalping (korta positioner).
Att bara googla på scalping ger dig även det en hyfsad förklaring på Wikipedia.
Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover
Jaha okej.
Betta är att försöka hitta värdeodds enligt mig.
Hittar du värdeodds är det kanon, gör plånboken fet som fan, det gör man dock genom kunskap om sporten och matchen inte genom att försöka hitta samband i grafer, vill man spå i teblad gör man det på eget bevåg.
Men förstår att alla dessa gurus låter pålitliga med tanke på att folk fortfarande tror att börstraders är något annat än gamblers
|
Vem har någonsin sagt att de som köper/säljer odds inte söker efter värden? Din uppfattning om vad sportstrading egentligen går ut på är inte riktigt i linje med hur jag ser på sportstrading.
Jag startade diskussionsgruppen på Skype för de som är intresserade av att lära sig mer. Om du har funderingar så är du, och såklart alla andra, välkommen att ställa dina frågor och funderingar där.
Om inte annat så anser jag att samma sak gäller som i övriga delar av världen. Om en inte är nog påläst för att delta i en diskussion så bör en gå och ta reda på fakta. Annars sitter en ner, lyssnar och håller käften.