Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-10, 13:05   #76
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poppee Visa inlägg
Jag är lite undrande över vad ni gör här om ni tycker trading är dött och begravet. Jag tänker inte på dig Nicksson, vad jag förstår håller du fortfarande på fast du är missnöjd med sakernas tillstånd. Men ExtremtRik och matchingbetisover, vad gör ni? Jag dissar er inte, bara undrande.

...

Och ExtremtRik, är du här för att hänga med kompisar, eller använder du Sharps till något slags spel/trading?

Nyfiken.
Jag är oxå nyfiken.

På "kunskaps"aspekter i det hela. Alla typer av kunskap.

Söker inga kompisar här.


Då topic för tillfället verkade vara botar var min tanke att vi (?) teknikhatare får svårt, är förvisso själv programmeringskunnig och intresserad, då utvecklingen går i rasande fart och ökar.

Trading ja, ibland förstår jag vad marknaden går på ibland inte, när det senare sker blir jag ändå ofta glad, utan att veta om jag egentligen hade fog för det.

Kanske är det en guldgruva för den sportkunnige att marknaden älskar kvantitativ analys i sådan grad, vad vet jag, men igår gav jag utryck för min fasa inför botarnas intåg även utanför tradingsfären.

(Tycker inte politikerna tar det hela på allvar.)


Take care!
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 13:27   #77
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av poppee Visa inlägg
Jag är lite undrande över vad ni gör här om ni tycker trading är dött och begravet. Jag tänker inte på dig Nicksson, vad jag förstår håller du fortfarande på fast du är missnöjd med sakernas tillstånd. Men ExtremtRik och matchingbetisover, vad gör ni? Jag dissar er inte, bara undrande.

matchingbetisover, du har som tag: Riskera inte att vara en torsk. Var en vinnare. -Matched betting, vilket inte rimmar med ditt användarnamn. Är det vad du pysslar med?

Och ExtremtRik, är du här för att hänga med kompisar, eller använder du Sharps till något slags spel/trading?

Nyfiken.
Detta är inte ett tradingforum, det är ett betting forum.

Btw misstänker du scalpar, många säger de tradar när de scalpar, vad nu scalping egentligen innebär
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 13:35   #78
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Detta är inte ett tradingforum, det är ett betting forum.

Btw misstänker du scalpar, många säger de tradar när de scalpar, vad nu scalping egentligen innebär
Underligt att uttrycka sig om något du inte verkar ha koll på.

Att trejda är, enligt min uppfattning, att du köper och säljer odds. Du kan ta långa eller korta (scalping) positioner. Likväl är det att trejda.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-10, 21:55   #79
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Underligt att uttrycka sig om något du inte verkar ha koll på.

Att trejda är, enligt min uppfattning, att du köper och säljer odds. Du kan ta långa eller korta (scalping) positioner. Likväl är det att trejda.
Jaha okej.

Betta är att försöka hitta värdeodds enligt mig.

på engelska forum skiljer de iaf på trading och sclaping

Hittar du värdeodds är det kanon, gör plånboken fet som fan, det gör man dock genom kunskap om sporten och matchen inte genom att försöka hitta samband i grafer, vill man spå i teblad gör man det på eget bevåg.
Men förstår att alla dessa gurus låter pålitliga med tanke på att folk fortfarande tror att börstraders är något annat än gamblers
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-05-10 klockan 22:00.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 02:23   #80
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Jaha okej.

på engelska forum skiljer de iaf på trading och sclaping
För mig känns det som att du mest vill utrycka din, som jag uppfattar det, negativa åsikt om trading än att lära dig mer om det.

En snabb sökning på google ger ganska bra beskrivningar av trading:

- swing trading (långa positioner)
- scalping (korta positioner).

Att bara googla på scalping ger dig även det en hyfsad förklaring på Wikipedia.

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Jaha okej.

Betta är att försöka hitta värdeodds enligt mig.

Hittar du värdeodds är det kanon, gör plånboken fet som fan, det gör man dock genom kunskap om sporten och matchen inte genom att försöka hitta samband i grafer, vill man spå i teblad gör man det på eget bevåg.
Men förstår att alla dessa gurus låter pålitliga med tanke på att folk fortfarande tror att börstraders är något annat än gamblers
Vem har någonsin sagt att de som köper/säljer odds inte söker efter värden? Din uppfattning om vad sportstrading egentligen går ut på är inte riktigt i linje med hur jag ser på sportstrading.

Jag startade diskussionsgruppen på Skype för de som är intresserade av att lära sig mer. Om du har funderingar så är du, och såklart alla andra, välkommen att ställa dina frågor och funderingar där.

Om inte annat så anser jag att samma sak gäller som i övriga delar av världen. Om en inte är nog påläst för att delta i en diskussion så bör en gå och ta reda på fakta. Annars sitter en ner, lyssnar och håller käften.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
sskssk (+10), Calatan (+10), skalleper (+1)

Senast redigerad av runtomkring den 2017-05-11 klockan 02:25.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 06:50   #81
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 89
Sharp$: 726
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg

Om inte annat så anser jag att samma sak gäller som i övriga delar av världen. Om en inte är nog påläst för att delta i en diskussion så bör en gå och ta reda på fakta. Annars sitter en ner, lyssnar och håller käften.
Offtopic, varför skriver du "en" istället för "man"? Det låter märkligt.
pagluca1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 08:06   #82
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pagluca1 Visa inlägg
Offtopic, varför skriver du "en" istället för "man"? Det låter märkligt.
För att det är ett fullgott generaliserande pronomen?
Personligen tycker jag att det är härligt när någon vågar använda gamla ord och uttryck, det håller vårt språk rikt och vitalt.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
the_mirage (+1), nomasporfavor (+20)
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 08:36   #83
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Kan bara hålla med, heller en än hen
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bandyfan (+1)
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 08:42   #84
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 89
Sharp$: 726
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Calatan Visa inlägg
För att det är ett fullgott generaliserande pronomen?
Personligen tycker jag att det är härligt när någon vågar använda gamla ord och uttryck, det håller vårt språk rikt och vitalt.
En får ta en vad en har? En bör leta efter värdeodds. En bör ta sig en rackare innan läggdags.

Jag har svårt att ta personen seriöst när denne använder sig av "en" istället för "man".
Men det är självklart valfritt att skriva som en vill!
pagluca1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 09:11   #85
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 90
Sharp$: 958
Standard

Och sskssk brukar undra varför jag är så bitter och grinig... Den här trådens utveckling kan ju användas som ett exempel... Dock, eftersom jag har för mycket tid just nu så googlar jag lite och klipper in ett svar.

"En är ett pronomen med lång historia. Det används som objektsform till pronomenet man: Är det meningen att det här ska ta kål på en? Men det förekommer, inte minst regionalt och dialektalt, även som subjektsform: En gör så gott en kan, som fotbollsspelaren Ralf Edström en gång lär ha sagt. Vi har det också i genitivformen ens: Det är var och ens ansvar"

Citat:
Ursprungligen postat av pagluca1 Visa inlägg
En får ta en vad en har? En bör leta efter värdeodds. En bör ta sig en rackare innan läggdags.
Jag uppfattar det som att du på något sätt har ett problem med att inte alla är som du och därav känner du ett behov av att förlöjliga det okända. Orsaken till sådant brukar ofta ligga hos en själv. Anser du även det problematiskt att en del pratar göteborgska, skånska, pitemål eller bryter på utrikessvenska?

Citat:
Ursprungligen postat av pagluca1 Visa inlägg
Jag har svårt att ta personen seriöst när denne använder sig av "en" istället för "man".
Så har du absolut rätt att känna. Jag upplever det som att du ändå förstod vad det tidigare ordbajsandet från min sida ville få fram. Således förstår jag inte riktigt var problemet ligger.

Från min sida är dock detta det sista inlägget här som inte berör själva huvudområdet.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
bandyfan (+5), sskssk (+10)

Senast redigerad av runtomkring den 2017-05-11 klockan 09:35. Anledning: Försökte använda en "smiley" i svaret. Blev sådär.
runtomkring är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 09:44   #86
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 89
Sharp$: 726
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
Och sskssk brukar undra varför jag är så bitter och grinig... Den här trådens utveckling kan ju användas som ett exempel... Dock, eftersom jag har för mycket tid just nu så googlar jag lite och klipper in ett svar.

"En är ett pronomen med lång historia. Det används som objektsform till pronomenet man: Är det meningen att det här ska ta kål på en? Men det förekommer, inte minst regionalt och dialektalt, även som subjektsform: En gör så gott en kan, som fotbollsspelaren Ralf Edström en gång lär ha sagt. Vi har det också i genitivformen ens: Det är var och ens ansvar"



Jag uppfattar det som att du på något sätt har ett problem med att inte alla är som du och därav känner du ett behov av att förlöjliga det okända. Orsaken till sådant brukar ofta ligga hos en själv. Anser du även det problematiskt att en del pratar göteborgska, skånska, pitemål eller bryter på utrikessvenska?



Så har du absolut rätt att känna. Jag upplever det som att du ändå förstod vad det tidigare ordbajsandet från min sida ville få fram. Således förstår jag inte riktigt var problemet ligger.

Från min sida är dock detta det sista inlägget här som inte berör själva huvudområdet.
Det var säkert en fullgod användning förr men språket utvecklas och du bör vara medveten om att majoriteten av seriösa personer reagerar på att du ersätter "man" med "en". Tider ändras.
Det är en felaktig uppfattning. Jag gillar när folk är annorlunda och jag försöker att se det från andras perspektiv för att förstå.
pagluca1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 09:58   #87
 
Reg.datum: sep 2014
Inlägg: 158
Sharp$: 533
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av pagluca1 Visa inlägg
Det var säkert en fullgod användning förr men språket utvecklas och du bör vara medveten om att majoriteten av seriösa personer reagerar på att du ersätter "man" med "en". Tider ändras.
Det är en felaktig uppfattning. Jag gillar när folk är annorlunda och jag försöker att se det från andras perspektiv för att förstå.
Jag tycker det låter rätt charmigt med nån som säger en. Jag får upp en bild av en farbror från en svartvit gammal pilsnerfilm.
bandyfan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 14:25   #88
 
matchingbetisovers avatar
 
Reg.datum: jul 2015
Inlägg: 450
Sharp$: 1642


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
För mig känns det som att du mest vill utrycka din, som jag uppfattar det, negativa åsikt om trading än att lära dig mer om det.

En snabb sökning på google ger ganska bra beskrivningar av trading:

- swing trading (långa positioner)
- scalping (korta positioner).

Att bara googla på scalping ger dig även det en hyfsad förklaring på Wikipedia.



Vem har någonsin sagt att de som köper/säljer odds inte söker efter värden? Din uppfattning om vad sportstrading egentligen går ut på är inte riktigt i linje med hur jag ser på sportstrading.

Jag startade diskussionsgruppen på Skype för de som är intresserade av att lära sig mer. Om du har funderingar så är du, och såklart alla andra, välkommen att ställa dina frågor och funderingar där.

Om inte annat så anser jag att samma sak gäller som i övriga delar av världen. Om en inte är nog påläst för att delta i en diskussion så bör en gå och ta reda på fakta. Annars sitter en ner, lyssnar och håller käften.
Okej du är en som slukat the coolaid. Detta år ett forum så vem som helst får uttrycka sig.

Nej tradinggurusarna säger explicit att man inte behöver veta NÅGONTING om sporterna utan bara om maaaarknaden.
Alltså spå mönster i grafer. Det är pajaskonster. Liksom trading på börsen är pajaskonster

Hittar man värdeodds gör man det utifrån kunskap om sporten INTE utifrån hur man som människa ser mönster som inte finns..
Jag bryr mig inte om du är gurufri, har Caan eller Webb som guru, trading som utgår ifrån att sitta läsa hur marknaden rör sig ochvsedan tro att man har sett möönster är trams. Om du sedan kallar det för trading eller scalping är likgiltigt.

Kan redan nu lägga in att jag inte låter pengahoran inom mig involvera sig för fem öre, trasar isönder alla tankar dom härrör från önsketänkande på området och kollar objektivt på denna branschen.
Som förövrigt är full av scammers. Bloggen jag gav förklarar läget exemplariskt


Satt googlade citat om "sanningen" men kunde inte välja ett enskilt citat så länkar till googledökningen istället
https://www.google.se/search?biw=128...k1.xQ6y29n_MkI
__________________
Gambla inte med din plånbok
-Matcha spelet

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-05-11 klockan 14:45.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 15:09   #89
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 560
Sharp$: 3177
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av matchingbetisover Visa inlägg
Okej du är en som slukat the coolaid. Detta år ett forum så vem som helst får uttrycka sig.

Nej tradinggurusarna säger explicit att man inte behöver veta NÅGONTING om sporterna utan bara om maaaarknaden.
Alltså spå mönster i grafer. Det är pajaskonster. Liksom trading på börsen är pajaskonster

Hittar man värdeodds gör man det utifrån kunskap om sporten INTE utifrån hur man som människa ser mönster som inte finns..
Jag bryr mig inte om du är gurufri, har Caan eller Webb som guru, trading som utgår ifrån att sitta läsa hur marknaden rör sig ochvsedan tro att man har sett möönster är trams. Om du sedan kallar det för trading eller scalping är likgiltigt.

Kan redan nu lägga in att jag inte låter pengahoran inom mig involvera sig för fem öre, trasar isönder alla tankar dom härrör från önsketänkande på området och kollar objektivt på denna branschen.
Som förövrigt är full av scammers. Bloggen jag gav förklarar läget exemplariskt


Satt googlade citat om "sanningen" men kunde inte välja ett enskilt citat så länkar till googledökningen istället
https://www.google.se/search?biw=128...k1.xQ6y29n_MkI
Du har en del poäng i det du säger, mönster och överreaktioner på specifika marknader var applicerbart på vad som utspelade sig för 4 år sen och längre bakåt i tiden.

I dag händer det i stort sett aldrig något oförutsatt pga att alla eventuella pengar som kommer in snabbt fångas upp av botar och hungriga traders som slåss om smulorna.

Ska man göra pengar i dag så krävs en enorm kunskap och förståelse för och om sporten som "en" valt ut som sitt objekt. Det handlar mycket om att vänta och vänta till läget då "ens" kunskap och förnuft säger att priset har nått sin förmodade topp eller botten för stunden och då agera.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
runtomkring (+100)
Nicksson är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-11, 16:31   #90
 
ExtremtRiks avatar
 
Reg.datum: dec 2013
Inlägg: 2 245
Sharp$: 2984
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
...
Om inte annat så anser jag att samma sak gäller som i övriga delar av världen. Om en inte är nog påläst för att delta i en diskussion så bör en gå och ta reda på fakta. Annars sitter en ner, lyssnar och håller käften.
Eller så blir en President.

Eller diktator.


Kom inte dragandes med den där gamla lagen, följde alla den satt alla och lyssnade tyst i ett hörn i tusen år.


I den stora världen, alltså inte här i Sumpan, är det ju snarare tvärtom, de som vet säger inget och lämnar fältet fritt för subjektiva gissningar.

------------------

Över till topic, och det är inte riktat mot någon i den här tråden utan bara bra-att-veta-saker

It ain't what you don't know that gets you into trouble. It's what you know for sure that just ain't so.

Mark Twain

Tänkvärt för den som vill ge sig in i tradingbranschen, är det månne så att pilkastande apor har fördel mot majoriteten av aktörer(nu spelar förstås inte den relativa styrkan så stor roll i långa loppet om man inte har EV+ )?

Personligen håller jag med matchingbetisover på tesen om att trading är gambling till stor del, klart där kan finnas ett fåtal som vet vad de sysslar med.

Antar att många här läst "Fooled by randomness" och därmed fått "survivorship bias" förklarat för sig men det går bra med Wikis förklaring oxå, skillnaden är att Taleb i sin bok påpekar att de mest framgångsrika i regel är de som har minst koll.

https://sv.wikipedia.org/wiki/Survivorship_bias


Nåja, jag lyssnar gärna på en fortsatt diskussion (och hoppas att jag själv inte gått alltför långt utanför ämnet) men har personligen inga tradingambitioner, förutom att lägga ett spel och ibland sälja av i förtid då.

Senast redigerad av ExtremtRik den 2017-05-11 klockan 16:34.
ExtremtRik är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td