Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-11, 15:25   #88
matchingbetisover

matchingbetisovers avatar

Reg.datum: jul 2015
Sharp$: 1642

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av runtomkring Visa inlägg
För mig känns det som att du mest vill utrycka din, som jag uppfattar det, negativa åsikt om trading än att lära dig mer om det.

En snabb sökning på google ger ganska bra beskrivningar av trading:

- swing trading (långa positioner)
- scalping (korta positioner).

Att bara googla på scalping ger dig även det en hyfsad förklaring på Wikipedia.

Vem har någonsin sagt att de som köper/säljer odds inte söker efter värden? Din uppfattning om vad sportstrading egentligen går ut på är inte riktigt i linje med hur jag ser på sportstrading.

Jag startade diskussionsgruppen på Skype för de som är intresserade av att lära sig mer. Om du har funderingar så är du, och såklart alla andra, välkommen att ställa dina frågor och funderingar där.

Om inte annat så anser jag att samma sak gäller som i övriga delar av världen. Om en inte är nog påläst för att delta i en diskussion så bör en gå och ta reda på fakta. Annars sitter en ner, lyssnar och håller käften.
Okej du är en som slukat the coolaid. Detta år ett forum så vem som helst får uttrycka sig.

Nej tradinggurusarna säger explicit att man inte behöver veta NÅGONTING om sporterna utan bara om maaaarknaden.
Alltså spå mönster i grafer. Det är pajaskonster. Liksom trading på börsen är pajaskonster

Hittar man värdeodds gör man det utifrån kunskap om sporten INTE utifrån hur man som människa ser mönster som inte finns..
Jag bryr mig inte om du är gurufri, har Caan eller Webb som guru, trading som utgår ifrån att sitta läsa hur marknaden rör sig ochvsedan tro att man har sett möönster är trams. Om du sedan kallar det för trading eller scalping är likgiltigt.

Kan redan nu lägga in att jag inte låter pengahoran inom mig involvera sig för fem öre, trasar isönder alla tankar dom härrör från önsketänkande på området och kollar objektivt på denna branschen.
Som förövrigt är full av scammers. Bloggen jag gav förklarar läget exemplariskt

Satt googlade citat om "sanningen" men kunde inte välja ett enskilt citat så länkar till googledökningen istället
https://www.google.se/search?biw=128...k1.xQ6y29n_MkI

Senast redigerad av matchingbetisover den 2017-05-11 klockan 15:45.
matchingbetisover är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat