Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-19, 12:06   #17
Klanke

Klankes avatar

Reg.datum: aug 2010
Sharp$: 936
Standard

avd2.
Spetstriden står mellan 1-2-3-6-8 där jag tror sexan bombar till spets som Westholms lovar att göra. First Love Boko bombade hem ett lopp över full distans på 12.9 i september redan då tyckte westholm att detta är en häst som kommer tjäna stora pengar framöver. Hästen har underpresterat en del av året, känns kalasfin i jobben och nu är hon med igen i sammanhanget. Det är inte helt enkelt att räkna ut hur loppet kommer att köras men vid den närmaste segern på sundbyholm flög hon till tät från spår 4a, Jörgen lovar att bomba till spets och då kan det också innebära seger. Hästen kördes passivt senast och man hade kanske detta loppet i sikte? Westholms kuse skall med i A gruppen men jag lyfter fram en före och det är min "ng" Hankypanky Francis som satt 6e utvändigt senast och gick riktigt starkt över mål efter fel i taktikval i slutkurvan. Klockan stannade på 12 sista varvet. Hästen var rejäl även näst senast och Nicklas är riktigt uppåt och trodde på en vettig chans. Mellby Exotic satt 6 utvändigt senast men var chanslös att ta något trots 13 sista varvet, väntade för länge även näst senast men såg dunder ut över mål. Har nu varit ute i tuff konkurrans och troligen mått bra av det. Bör med ett offensivt upplägg vara med och kriga där framme. 10% är grymt och vi tar betalt. Walman är uppåt. Genuine Boko strulade innan start i sin comback men gick bra i skymundan och visade form. Spetsvann i febuari på v75 och såg okörd ut. Kan ta ledningen men högst troligt släpper man annars lär det bli körning en bit. Guinea Boko blev tempotorsk senast i tufft sällskap avslutade i 10 fart sista 700 i skymundan. Rejäl långspurt gången innan på v75 och flyger långt igen om det klaffar. Cherlin Blanc satt tredje utvändigt i sin comback gick 11,2 sista 700. Trög från samma läge på v75 8/10 i fjol. Är löpärlig och gör alltid sitt. Kan kriga om det klaffar..

Avslaget: Oceanic Clearense är förvisso bra för klassen men tolftespår i en spårtrappa med femtonhästar innebär storvingelrisk. Hon blir lite väl hårt spelad och jag rankar ner henne.

Ändringarna: Genuine boko får bakskor på sig och vanlig vagn. Hankypanky francis skall eventuellt gå barfota runt om. Elit Memphis skal testas med jänkarvagn ff gg.

Ranken: 4-6-9-3-14-5-1-8-2-12-11-7-15 resten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TravFans (+2)

Senast redigerad av Klanke den 2017-05-19 klockan 12:20.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat