Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-19, 10:05   #16
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 735
Sharp$: 37609
Standard

Körs Art Nökkve barfota så lär den nog vinna igen.
Shooter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 11:06   #17
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

avd2.
Spetstriden står mellan 1-2-3-6-8 där jag tror sexan bombar till spets som Westholms lovar att göra. First Love Boko bombade hem ett lopp över full distans på 12.9 i september redan då tyckte westholm att detta är en häst som kommer tjäna stora pengar framöver. Hästen har underpresterat en del av året, känns kalasfin i jobben och nu är hon med igen i sammanhanget. Det är inte helt enkelt att räkna ut hur loppet kommer att köras men vid den närmaste segern på sundbyholm flög hon till tät från spår 4a, Jörgen lovar att bomba till spets och då kan det också innebära seger. Hästen kördes passivt senast och man hade kanske detta loppet i sikte? Westholms kuse skall med i A gruppen men jag lyfter fram en före och det är min "ng" Hankypanky Francis som satt 6e utvändigt senast och gick riktigt starkt över mål efter fel i taktikval i slutkurvan. Klockan stannade på 12 sista varvet. Hästen var rejäl även näst senast och Nicklas är riktigt uppåt och trodde på en vettig chans. Mellby Exotic satt 6 utvändigt senast men var chanslös att ta något trots 13 sista varvet, väntade för länge även näst senast men såg dunder ut över mål. Har nu varit ute i tuff konkurrans och troligen mått bra av det. Bör med ett offensivt upplägg vara med och kriga där framme. 10% är grymt och vi tar betalt. Walman är uppåt. Genuine Boko strulade innan start i sin comback men gick bra i skymundan och visade form. Spetsvann i febuari på v75 och såg okörd ut. Kan ta ledningen men högst troligt släpper man annars lär det bli körning en bit. Guinea Boko blev tempotorsk senast i tufft sällskap avslutade i 10 fart sista 700 i skymundan. Rejäl långspurt gången innan på v75 och flyger långt igen om det klaffar. Cherlin Blanc satt tredje utvändigt i sin comback gick 11,2 sista 700. Trög från samma läge på v75 8/10 i fjol. Är löpärlig och gör alltid sitt. Kan kriga om det klaffar..


Avslaget: Oceanic Clearense är förvisso bra för klassen men tolftespår i en spårtrappa med femtonhästar innebär storvingelrisk. Hon blir lite väl hårt spelad och jag rankar ner henne.

Ändringarna: Genuine boko får bakskor på sig och vanlig vagn. Hankypanky francis skall eventuellt gå barfota runt om. Elit Memphis skal testas med jänkarvagn ff gg.


Ranken: 4-6-9-3-14-5-1-8-2-12-11-7-15 resten
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TravFans (+2)

Senast redigerad av Klanke den 2017-05-19 klockan 11:20.
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 11:43   #18
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

avd3.
Spetsstriden 1-2-4-7-8 Joker Tooma är riktigt rapp i benen men invändigt om denne har vi sete som som också kan lägga iväg, nr 2 är dock rejält snabb om man trycker av min chansniing är att nr 2 sitter i spets..

Analys:
Aoutbahn är draget i loppet han såg bländande ut senast i provstarten men felade efter 200 och rasp öppning! Nu har kusken fått lära att känna hästen och jag är inne på att det kan bli ledningen runt om nu. Hästen spurtade rejält näst senast 1,10.6 sista 700. Kan öppna det fick vi se i kriteriekvalet där han var riktigt kvick i stegen. 12% är ett fynd! Sete tog dödens på tooma senast och höll starkt utan att riktigt hota. Bör hålla ut värsta konkurrenten nu och då är han säkerligen en position förre denne, omvända roller nu? Joker Tooma har tagit 2 raka från ledningen och imponerat i båda sämre läge nu samtidigt som vi har flera snabba invändigt kan innebära vingelrisk. Ready Lane satt andra ytter senast och spurtade bra bakom tooma och sete via 12 sista 700 utan att komma förbi. Vore gynnad om det blir tempo. Under the table står kvar i klassen satt tredje utvändigt senast och galopperade under anfall ca 350 kvar. Ungefär samma upplägg näst senast 1,10.0 i 600 meter. Liknande nu? Leonas Sami skall provas med jänkarvagn ff gg. Satt fjärde invändigt näst senast sköt till i vida spår via 12,7 sista varvet. Startgalopp i lördags??? Söker sargen och lucka till slut! Dust Collector är inte helt att lita på men har fart. Satt 6e ytter senast och såg riktigt läcker ut mellan hästar via 1,09 fart i 700 meter. Bra startryggar och ny kusk.

Rank: A 2 B 7-9-6-8-3-1-11-12 RESTEN
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
TravFans (+2), Executive (+2)
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 12:45   #19
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

avd4.
spetstriden: Lill Micke har vettig spetschans men släpper. Sort Gull siktar på att överta och körs i ledningen eller släpper Uffe när Art N kommer?

Draget;
Sort Gull galopperade under anfall 650 kvar senast långt fram då. Ulf var lite förvånad eftersom hästen kändes jättefin i uppvärmningen inför loppet. Nu skall man sätta på skorna där han vunnit 8 av 10. Bra fart för klassen och Ulf är en faktor liksom Torbjörn när det gäller kallblod. Art N hade full kontroll från ledningen senast övertog spets även gången innan och körs troligen offensivt igen. Passa skrällen nr 3 Närby Panik som satt i rygg på ledaren senast vilket blev andra spår 500 kvar. Avjorde säkert och spurtade vasst även gången innan. Så här säger tränaren:

har varit mycket positiv på sistone.
– Han har varit helt obrukad i de två senaste starterna
och hittat en växel till. Senast körde vi med norskt
huvudlag och ryckhuva men behövde inte använda
den extraväxeln och det blir samma utrustning på
lördag igen. Om Claes vill köra i ledningen så tar han
den. Jag tror att han kan rekordsänka med en eller en
och en halv sekund och då ska han ha chans, säger
Daniel Selin


Skrällarna:
Bilbo bs fin form för dagen som fick dödens via 3e spår senast, avlöst utvändigt ledaren 400 kvar. Fullt godkänd. Segerlös i 28 starter. Tränaren är uppåt. Om det klaffar till 200%

Kollbergs Lillefot släppte ledningen senast och fick fritt för sent. Var knappast tom i det läget. Var riktigt bra från fjärdeytter den 21/4. Har toppform! Passas!

Gulli Glöd galopperade senast oturligt, fram i dödens 1800 kvar näst senast, orkade inte riktigt, tål en del spår och kusken lär väl iallfall prova en bit.

Rank: 1-11-3-10-12-15-7
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 16:25   #20
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-7

1,5 och 8 är startraketer. Den hårda öppningen bäddar för 2 Antonio Tabac. Jag har fått för mig, att Erik A påfallande ofta vinner V75-avslutningen.

Rank: 2-8-5-9-4-1.......
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
SO (+2)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 16:43   #21
 
Manprinsens avatar
 
Reg.datum: dec 2014
Inlägg: 8 169
Sharp$: 2214
Standard

Vet inte om Berglund var tidig i barskåpet idag men jag fattar inget av följande kommentar.

1 Sam Forget har formen på topp och ett perfekt läge och streckas på det även om hon känns lite väl tunn för V75. Han visade i alla fall form senast och har toppkusk i sulkyn igen. Åtta streck totalt.

Rauno Pöllänen?
Manprinsen är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 16:44   #22
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-7

1,5 och 8 är startraketer. Den hårda öppningen bäddar för 2 Antonio Tabac. Jag har fått för mig, att Erik A påfallande ofta vinner V75-avslutningen.

Rank: 2-8-5-9-4-1.......
Nr. 4 Donatella Center öppnade 1,07,6 näst sist över kort distans och gick då barfota. Även om nu både 5 och 8 är katapulter tror jag de får det svårt att ta sig förbi om D C gör om samma prestation. Nu är det inte säkert hon kommer gå barfota runt om.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 17:13   #23
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Nr. 4 Donatella Center öppnade 1,07,6 näst sist över kort distans och gick då barfota. Även om nu både 5 och 8 är katapulter tror jag de får det svårt att ta sig förbi om D C gör om samma prestation. Nu är det inte säkert hon kommer gå barfota runt om.
Det understryker än mer, att vi får en helsickes öppning. Vilket stärker min uppfattning, att 2 Antonio Tabac blir min förstahäst. Jag kommer sannolikt att strecka 2,4,5,8 och 9 i sista avdelningen.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 17:20   #24
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

V75-6

Här blir det öppning i elitloppsfart. 1 ta först ledningen och avlöses av 3, som släpper till 4. 1,06-tempo. Hur gör då Ludde med 5? Det snabba tempot ger världsstjärnan 7 och även 6 en chans.

Det blir streck på 1,4,6 och 7 på min kupong.
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 17:39   #25
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

Morgondagens spikar i tv-systemet blir:

7 Wild Honey i avd 6 och
2 Antonio Tabac avd 7

Båda vinner efter samma koncept, de har "soppa" kvar i tanken när de andra kört slut på varandra. I DD1 kommer Ludde att köra slut på alla som sitter i spets och sin egen häst, sedan vinner Wild Honey med en läpp, i en vanlig Örjan-styrning. Skulle Ludde köra galopp får jag smälta spets och slut på 1 Twister Bi.
Avd 2 tror jag att 1 Sam Forget kommer att hålla ut 4 Donatello Center. De här två "amatörerna" kommer att se till så att Önas Igor blir hängandes med 8 M.T. Insider i rygg. Den mest rutinerade kusken med bra spår och häst vinner. Hur enkelt som helst innan loppet startat! ;-)
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 18:01   #26
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mackpeter Visa inlägg
V75-6

Här blir det öppning i elitloppsfart. 1 ta först ledningen och avlöses av 3, som släpper till 4. 1,06-tempo. Hur gör då Ludde med 5? Det snabba tempot ger världsstjärnan 7 och även 6 en chans.

Det blir streck på 1,4,6 och 7 på min kupong.
Alternativt är att nr.1 Twister Bi håller ledningen och nr.9 Poet Broline inte kan hålla rygg, så nr. 3 Highspeed Call kan krypa ner på den platsen. Utifrån försöker nr.4 Shadow Woodland men kan få en tvär första sväng ( 1609 m ) om det går riktigt fort och han har galopperat förr och har viktigare lopp senare i sommar enligt Reijo som dock tror på bra chans. Gävles upplopp är också kort, bara 178 meter och det talar för att Christoffer Eriksson säkert lär göra allt för att hålla spets. Jag tror han lyckas. Sedan kan man undra vart nr. 7 Wild Honey hamnar. Hittar hon ett bra slagläge och hinner hon fram över upploppet ? Jag tror hon är fältets bästa sprinter.

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-05-19 klockan 18:03.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 18:42   #27
 
Reg.datum: sep 2013
Inlägg: 9 089
Sharp$: 21445
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hugotheboss Visa inlägg
Morgondagens spikar i tv-systemet blir:

7 Wild Honey i avd 6 och
2 Antonio Tabac avd 7

Båda vinner efter samma koncept, de har "soppa" kvar i tanken när de andra kört slut på varandra. I DD1 kommer Ludde att köra slut på alla som sitter i spets och sin egen häst, sedan vinner Wild Honey med en läpp, i en vanlig Örjan-styrning. Skulle Ludde köra galopp får jag smälta spets och slut på 1 Twister Bi.
Avd 2 tror jag att 1 Sam Forget kommer att hålla ut 4 Donatello Center. De här två "amatörerna" kommer att se till så att Önas Igor blir hängandes med 8 M.T. Insider i rygg. Den mest rutinerade kusken med bra spår och häst vinner. Hur enkelt som helst innan loppet startat! ;-)
DD 7-2 står nu i 28 ggr. Ni som lirar utanför atg kan få ett bra odds.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hugotheboss (+5)
mackpeter är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 19:06   #28
 
Reg.datum: nov 2011
Inlägg: 326
Sharp$: 2492
Standard

Tror 14 Guinea Boko i V75 2 har bra chans, trots läget. Lycka till!
Nedomansky är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 20:01   #29
 
Reg.datum: jan 2013
Inlägg: 294
Sharp$: 128
Standard

Donatella är bra häst men kusken vet ej
chompipe är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-19, 20:10   #30
 
Reg.datum: jan 2011
Ort: Stockholm
Inlägg: 1 884
Sharp$: 6562

2018
Stats: 30 - 35 - 0
ROI: 110.85%
Vinstprocent: 46.15%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av chompipe Visa inlägg
Donatella är bra häst men kusken vet ej
Vet du inte om kusken är dålig eller bra? Hur lite trav ser du egentligen? Det får mig att tvivla på huruvida du kan bedöma om hästen är bra eller inte då kusken startar betydligt oftare.
oggeb är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td