avd5.
Spetsstriden:
Serious Try kan öppna snabbt och har vettig spetschans. Regent Zet är också snabb men kommer inte förbi om inte Henrik släpper? både 6 och 7 kan tänkas laddas men det blir svårt att ta en längd på nr 1.
Analysen:
Bästa hästen visar vart skåpet skall stå.
Whitehouse express är klassen bättre än dessa men blir ändå bara runt 30% och det köper jag rakt ut. Hästen galopperade kort efter start senast. hästen var ju laddad till tårna och ville så gärna tävla var helt enkelt för energisk efter att inte ha tävlat på ett tag. Normalt är hästen inte osäker, hästen känns fiinfin i jobben och Daniel funderar på att ändra huvudlaget han har inte bestämt riktigt än vi får se imorgon. Jag är inne på att Örjan kör upp i dödens på nr 1 och reglerar fältet hur han vill. Roligast emot eller eventuell tvilling kan vara
Raffinos som är bra i ordning hästen höll bra från andra ytter senast, det är ingen blixt från start men hästen är stark och gynnas av tempo. Skoryck nu och det är första gången för i år. Hästen har vunnit 2 av 11 när hon gått barfota runt om.
Min rank: A 10 B 3-4-1-7-8-9-11-2-5-6
Express visar klassen och är en given spik till dryga 37%!!!!