Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-25, 16:59   #6
robfri
Banned

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Marcus Lindgren är riktigt vass måste jag säga, inte förvånad att han vunnit många miljoner på travet, hans ranking av försök 1 var klockrent och helt i min linje.

Bold Eagle, Delicious U.S, Resolve och DD´S Hitman är fyran som går vidare till final om inga galopper ställer till det.

Tjacko Zaz tror jag inte kommer förbi Spring Erom i första läget och om Campbell kör allt för länge räcker inte bensinen till slut, chanslös i min bok. Takethem är enbart med som flagghäst och får väldigt svårt mot dessa. Spring Erom kan lifta med på innern men normalt blir det svårt. Cruzado De La Noche är liksom DD´S Hitman en häst i kommande och med Goop i sulkyn är de värst emot Puros löfte om den fjärde finalplatsen bakom de tre stora.

Sammanfattningsvis innehåller detta heat enligt min förhandsranking ettan (Bold Eagle), tvåan (Resolve) och trean (Delicious U.S). Dessutom två av de mest lovande hästarna i DD´S Hitmn och Cruzado De La Noche vilket gör detta heat till det absolut tuffaste av heaten.

Heat två innehåller däremot på papperet starka favoriter men med tveksam form och vi känner alla till uttrycket form slår klass och varför skulle det vara annorlunda i detta lopp?

Nuncio är såklart den i sammanhanget svagaste favoriten. Det spelar ingen roll hur bra en häst någon gång har varit om den inte har samma form nu? Bevisligen har inte Nuncio visat form nog för att vinna ett Elitlopp och inte ens ett försök. Visst har vi sett flera exempel på hästar som varit ifrågasatta och kommit tillbaka och visat var skåpet ska stå (ex Maharajah) men som spelare ser jag i nuläget endast en otroligt överstreckad favorit.

I sammanhanget måste man också väga in det sportsliga. ALLA vill ha den stora tvekampen mellan fjolårsvinnaren Nuncio (svenskhoppet) och Bold Eagle (utlänningen) vilket ger Elitloppet en ökad dramaturgisk effekt. När Nuncios form sviktat har istället Delicious U.S lyfts fram som ett alternativ till den svenska hästen som ska betvinga Örnen. Alltså tror jag inte att Nuncio vinner det andra heatet och även Propulsion var inte som bäst i senaste starten och känns tveksam. Nää Trikoloren kommer nog att vaja efter båda försöken. Up and Quick har många förespråkare man jag varnar även för Timoko/Goop som tillsammans har rutinen och kapaciteten för att vinna försöket i alla fall. Bakom fransmännen ser det öppet ut förutom Elian Web och Twister Bi som jag tror väger för lätt här. Dante Boko och In Vain Sund utmanar alltså Nuncio och Propulsion om de två sista final platserna.

Finalen vinner såklart den modige Örnen. Tvåa blir Kung Åke återigen med Resolve och Timoko fixar tredjeplatsen före en raketspurtande Delicious U.S.
Att han under en period gjorde sej en bra slant på DD har absolut inget med hans travkunskaper att göra.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat