Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-22, 07:45   #1
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Smile

Elitloppet vilka går vidare i respektive försök?


Försök1:
1a: 5 Bold Eagle - övertar spets/dödens
2a: 8 Resolve - spurtar ruggigt från 3 ytter? eller söker sig fram i dödens.
3a: 1 Spring Erom - får loppet på innespår
4a: 3 Deliicous alt. DDs hittman denne av dessa som får bästa resan tar platsen (hoppas jag)

Försök2.
1a: 1 Up and qick - tar spets och kör i jämn fart.
2a: 4 Nuncio - Lugn dödens
3a: 3 Propultion - andra ytter
4a: 2 Twister bi alt. 6 Timoko (twister bi invändig resa?)


Vad tror ni själva?
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-22, 08:58   #2
 
Reg.datum: jul 2016
Inlägg: 534
Sharp$: 3295
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Klanke Visa inlägg
Försök1:
1a: 5 Bold Eagle - övertar spets/dödens
2a: 8 Resolve - spurtar ruggigt från 3 ytter? eller söker sig fram i dödens.
3a: 1 Spring Erom - får loppet på innespår
4a: 3 Deliicous alt. DDs hittman denne av dessa som får bästa resan tar platsen (hoppas jag)

Försök2.
1a: 1 Up and qick - tar spets och kör i jämn fart.
2a: 4 Nuncio - Lugn dödens
3a: 3 Propultion - andra ytter
4a: 2 Twister bi alt. 6 Timoko (twister bi invändig resa?)


Vad tror ni själva?
Försök 2 ser ungefär likadant ut i mitt badkar.

I första tror jag att Tjacko tar sig förbi Spring Erom i starten och släpper till Bold Eagle. De två vidare och så tror jag att Delicous och Resolve tar de två andra platserna på ren klass.

PS: 3.75 på plats på Tjacko i första försöket på Unibet kan vara värt en slant

Senast redigerad av dingo1337 den 2017-05-22 klockan 09:01.
dingo1337 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-23, 21:32   #3
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

4ggr Tjacko plats på b365, kanonodds!

Annars är 2,50 på Nuncio rätt bra. Litar på att han är i form och mitt badkar säger att Örjan inte tar någon lugn dödens den här gången utan trycker sig till tät och vinner lätt. Räknar med att Nivard inte har med spetsstriden att göra trots bra förutsättningar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-24, 04:21   #4
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Resolve tar det räcker så.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-25, 15:47   #5
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Såhär tror jag det blir!


Marcus Lindgren är riktigt vass måste jag säga, inte förvånad att han vunnit många miljoner på travet, hans ranking av försök 1 var klockrent och helt i min linje.

Bold Eagle, Delicious U.S, Resolve och DD´S Hitman är fyran som går vidare till final om inga galopper ställer till det.

Tjacko Zaz tror jag inte kommer förbi Spring Erom i första läget och om Campbell kör allt för länge räcker inte bensinen till slut, chanslös i min bok. Takethem är enbart med som flagghäst och får väldigt svårt mot dessa. Spring Erom kan lifta med på innern men normalt blir det svårt. Cruzado De La Noche är liksom DD´S Hitman en häst i kommande och med Goop i sulkyn är de värst emot Puros löfte om den fjärde finalplatsen bakom de tre stora.

Sammanfattningsvis innehåller detta heat enligt min förhandsranking ettan (Bold Eagle), tvåan (Resolve) och trean (Delicious U.S). Dessutom två av de mest lovande hästarna i DD´S Hitmn och Cruzado De La Noche vilket gör detta heat till det absolut tuffaste av heaten.

Heat två innehåller däremot på papperet starka favoriter men med tveksam form och vi känner alla till uttrycket form slår klass och varför skulle det vara annorlunda i detta lopp?

Nuncio är såklart den i sammanhanget svagaste favoriten. Det spelar ingen roll hur bra en häst någon gång har varit om den inte har samma form nu? Bevisligen har inte Nuncio visat form nog för att vinna ett Elitlopp och inte ens ett försök. Visst har vi sett flera exempel på hästar som varit ifrågasatta och kommit tillbaka och visat var skåpet ska stå (ex Maharajah) men som spelare ser jag i nuläget endast en otroligt överstreckad favorit.

I sammanhanget måste man också väga in det sportsliga. ALLA vill ha den stora tvekampen mellan fjolårsvinnaren Nuncio (svenskhoppet) och Bold Eagle (utlänningen) vilket ger Elitloppet en ökad dramaturgisk effekt. När Nuncios form sviktat har istället Delicious U.S lyfts fram som ett alternativ till den svenska hästen som ska betvinga Örnen. Alltså tror jag inte att Nuncio vinner det andra heatet och även Propulsion var inte som bäst i senaste starten och känns tveksam. Nää Trikoloren kommer nog att vaja efter båda försöken. Up and Quick har många förespråkare man jag varnar även för Timoko/Goop som tillsammans har rutinen och kapaciteten för att vinna försöket i alla fall. Bakom fransmännen ser det öppet ut förutom Elian Web och Twister Bi som jag tror väger för lätt här. Dante Boko och In Vain Sund utmanar alltså Nuncio och Propulsion om de två sista final platserna.

Finalen vinner såklart den modige Örnen. Tvåa blir Kung Åke återigen med Resolve och Timoko fixar tredjeplatsen före en raketspurtande Delicious U.S.
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-25, 15:59   #6
Banned
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 996
Sharp$: 19213

Robfri Expertrekar
Stats: 72 - 87 - 1
ROI: 115.50%
Vinstprocent: 45.28%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av legolasse Visa inlägg
Marcus Lindgren är riktigt vass måste jag säga, inte förvånad att han vunnit många miljoner på travet, hans ranking av försök 1 var klockrent och helt i min linje.

Bold Eagle, Delicious U.S, Resolve och DD´S Hitman är fyran som går vidare till final om inga galopper ställer till det.

Tjacko Zaz tror jag inte kommer förbi Spring Erom i första läget och om Campbell kör allt för länge räcker inte bensinen till slut, chanslös i min bok. Takethem är enbart med som flagghäst och får väldigt svårt mot dessa. Spring Erom kan lifta med på innern men normalt blir det svårt. Cruzado De La Noche är liksom DD´S Hitman en häst i kommande och med Goop i sulkyn är de värst emot Puros löfte om den fjärde finalplatsen bakom de tre stora.

Sammanfattningsvis innehåller detta heat enligt min förhandsranking ettan (Bold Eagle), tvåan (Resolve) och trean (Delicious U.S). Dessutom två av de mest lovande hästarna i DD´S Hitmn och Cruzado De La Noche vilket gör detta heat till det absolut tuffaste av heaten.

Heat två innehåller däremot på papperet starka favoriter men med tveksam form och vi känner alla till uttrycket form slår klass och varför skulle det vara annorlunda i detta lopp?

Nuncio är såklart den i sammanhanget svagaste favoriten. Det spelar ingen roll hur bra en häst någon gång har varit om den inte har samma form nu? Bevisligen har inte Nuncio visat form nog för att vinna ett Elitlopp och inte ens ett försök. Visst har vi sett flera exempel på hästar som varit ifrågasatta och kommit tillbaka och visat var skåpet ska stå (ex Maharajah) men som spelare ser jag i nuläget endast en otroligt överstreckad favorit.

I sammanhanget måste man också väga in det sportsliga. ALLA vill ha den stora tvekampen mellan fjolårsvinnaren Nuncio (svenskhoppet) och Bold Eagle (utlänningen) vilket ger Elitloppet en ökad dramaturgisk effekt. När Nuncios form sviktat har istället Delicious U.S lyfts fram som ett alternativ till den svenska hästen som ska betvinga Örnen. Alltså tror jag inte att Nuncio vinner det andra heatet och även Propulsion var inte som bäst i senaste starten och känns tveksam. Nää Trikoloren kommer nog att vaja efter båda försöken. Up and Quick har många förespråkare man jag varnar även för Timoko/Goop som tillsammans har rutinen och kapaciteten för att vinna försöket i alla fall. Bakom fransmännen ser det öppet ut förutom Elian Web och Twister Bi som jag tror väger för lätt här. Dante Boko och In Vain Sund utmanar alltså Nuncio och Propulsion om de två sista final platserna.

Finalen vinner såklart den modige Örnen. Tvåa blir Kung Åke återigen med Resolve och Timoko fixar tredjeplatsen före en raketspurtande Delicious U.S.
Att han under en period gjorde sej en bra slant på DD har absolut inget med hans travkunskaper att göra.
robfri är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-25, 16:24   #7
 
Reg.datum: sep 2012
Inlägg: 688
Sharp$: 3010
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av robfri Visa inlägg
Att han under en period gjorde sej en bra slant på DD har absolut inget med hans travkunskaper att göra.
Ok det var ett kryptiskt svar, kan du utveckla?
legolasse är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-25, 16:41   #8
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Jag tycker den klaraste vinner finns i heat II och det är Up And Quick - spets och slut... Nuncio är inte i hundraprocentig form och slår då aldrig fransmannen från utvändigt där denne trivs bäst - andra, tredje ytter är Nuncio så klart ännu mer borta från.
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-25, 21:36   #9
 
Reg.datum: maj 2010
Inlägg: 422
Sharp$: 1201
Standard

delicious tror jag galopperar bort sig

2-5-6-8

1-3-4-6
biddybye är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-26, 18:14   #10
 
hugothebosss avatar
 
Reg.datum: maj 2014
Ort: Malmö
Inlägg: 1 283
Sharp$: 667
Standard

5-8-3-2
1-4-6-3

Känns lättare att hitta de tre första platserna. I första loppet lär 2 eller 4 göra upp om fjärdeplatsen. Det kan vara så att 4:an får soppatorsk efter vild laddning.

I andra försöket tror jag att Nuncio är nöjd med andraplatsen med tanke på hur det gått den senaste tiden. Det kan också va som Chrille Kruka säger i podden, Tarzan mörkar och sedan står han där och grinar efter en överlägsen vinst igen. Fan vet! Propulsion tycker jag har ett megastort kuskminus med Johan U. Inte ens säker på att han går vidare. Lite inne på att Erik A kan sno fjärdeplatsen med 5 In vain sund. Adrian lär väl gasa så länge det går? Det gynnar rutinen, därför är jag hyfsat säker på att Timoko tar sig vidare.
Oavsett så ska det bli jäkligt kul att våndas och se på loppen, för att efteråt sitta som vanligt och dissa alla som körde fel
__________________
Även en blind höna...går in i väggen!
hugotheboss är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-27, 10:33   #11
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Stekel Visa inlägg
4ggr Tjacko plats på b365, kanonodds!

Annars är 2,50 på Nuncio rätt bra. Litar på att han är i form och mitt badkar säger att Örjan inte tar någon lugn dödens den här gången utan trycker sig till tät och vinner lätt. Räknar med att Nivard inte har med spetsstriden att göra trots bra förutsättningar.
Glömde uppenbarligen helt bort senaste floppen av Nuncio när jag skrev det där. Inte speciellt bra odds trots rätt bra förutsättningar.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-27, 11:23   #12
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Hur är gången i Sweden Cup - hur många går vidare? Är det två från varje kval och de två bästa tiderna, eller? För det är väl bara 8 i finalen?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-27, 11:39   #13
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hur är gången i Sweden Cup - hur många går vidare? Är det två från varje kval och de två bästa tiderna, eller? För det är väl bara 8 i finalen?
Jag hade tydligen fel - tre från alla tre heaten går vidare till en final med nio startande...

http://www.travnet.se/blog/2017/05/2...lt-sweden-cup/
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-27, 11:46   #14
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Dagens första tvåa på spelet inräknad, hehe - undrar hur många det blir idag? Djävla flytlucka för Lugauer...
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-27, 17:04   #15
 
Klankes avatar
 
Reg.datum: aug 2010
Inlägg: 3 715
Sharp$: 696
Standard

Vilka tider tror ni det blir i resp avd?
Klanke är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td