Tankar inför dagens DD
Jag tyckte V64 såg ganska klurigt ut idag, och tänkte inrikta mig på DD där jag tycker mig ha hittat ett riktigt bra drag!
Jolly Broline (V-odds 15.00) har varit så dunderbra i år att han nästan skulle kunna ha haft nio raka med lite flyt på vägen. Att hästen gick 16,2 i volt som 2-åring visade redan tidigt att det här var en riktigt fin häst. Ett sammandrag av årets starter:
16/4 - Årsdebut. Hängde med lätt som tvåa men kunde inte utmana överlägsne Cheek Ribb om segern.
27/4 - Tempotorsk/bortkörd av lärling och slutar oplacerad.
8/5 - Kort startgalopp sedan undan till överlägsen spetsseger i ett ganska billigt gäng.
19/5 - Gick på topptiden 13,2aK. Utmanade omöjlige Salsa Marandaise om segern men fick ge sig på linjen.
28/5 - Enkel spetsseger i ett hyfsat stolopp.
21/6 - Enkelt undan mot något bättre motstånd.
8/7 - Tufft motstånd och hade inte en chans när hon fastnade bakom trött häst i sista sväng.
16/7 - Uttagning till StoC Gick i dödens på vinnande La Bellouet större delen av loppet och höll starkt till andraplatsen.
25/7 - Finalen i Stochampionatet. Satt i kön och fick återigen trött häst framför sig i sista sväng. Var bland de snabbaste till slut, men hade aldrig någon chans att reparera.
Borga Brunett (V-odds 9.00) har sett kanonfin ut i Stochampionatets försök och final. I försöket fick hon en fin resa och skulle ha vunnit lätt om inte Carmen Tooma fått ett helt optimal smörlopp. I finalen såg hon ut att ha en hel del sparat i mål efter att ha fått nöja sig med fjärdeplatsen från instängt läge.
Andra avdelningen kan bli svårlöst. Jag tycker att Little Rainbow verkar vara vass bakom bilen, och är lite inne på att det kan bli spets och slut där. Samtidigt känns det inte riktigt som en häst som duger till seger på den här nivån (även om det denna gång blev ett ganska billigt lopp sett till prepositionen)...
Vid närmare eftertanke är det nog en bättre idé att göra en egen DD hos bookie med dragen kombinerat med vinnarspel på Dig For Dollars (V-odds 3.25), som jag tycker står i ett kanonodds den här gången. Visst kan det vara svårt att ta tillägg och han har inte startat på ett tag, men med så få hästar i loppet och med en så enormt gynnsam preposition kan jag inte tro på förlust.
Det blev en liten sexa också nu när jag ändå satt och kikade på det:
5-6-7
1-3
9
12
6-7-11
2-9
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|