Visa ett inlägg
Gammal 2017-05-30, 23:07   #9
Lazlo
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 25126

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Riktigt fin inledning på kvällen då Immortals väger för lätt i båda matcherna som rekas.

Fyller på med följande från nattens matcher:

Spel Nr1: ESL Pro League - planerad start kl 00:00

North -3.5 rundor vs. mousesports @ 1.99 (pinnacle) ... Insats: 6 Units

Kort motivering:

Jag tror North är riktigt laddade inför detta eventet. Enligt uppgifter så har man tränat riktigt hårt inför detta, både spelmässigt och även mentalt som är en stor del av detta spelet då man måste kunna hantera motgångar som sker i varje match.

I sin senaste turnering som var IEM Sydney så fick man tuffast tänkbara lottning när man förlorade stenhård matcher mot SK och FaZe som är bäst i världen just nu enligt mig och sedan då förlorade man otroligt oväntat mot Chiefs vilket är årets skräll. Man kunde lika gärna vunnit mot världens bästa lag men det blev inte så denna gången och sedan så rasade allt mot ett uselt lag.

Spelmässigt så var det på det stora riktigt bra och man lyckades vinna gruppspelet i Pro League busenkelt. Nu är det chans till revansch och man har ju fått lite av en drömlottning i med grupperna då allt annat än avancemang vore ett rejält fiasko.

Mousesports har lite av en berg och dalbana senaste månaderna då man tappade världsstjärnan NiKo och då trodde man laget skulle tappa allt men man tog sig samman och plockade in unge ropz som imponerade en del. Dock har formen dalat en på slutet och man kommer faktiskt in här med rätt usel form då man förlorat 10 av sina senaste 13 maps.

Smekmånaden med ropz är över och nu är motståndet på absolut bästa nivå vilket gör att alla små brister synas.

North är bättre än mousesports i grunden och när jag då tror att det finns en rejäl revanschlusta i North samtidigt som mousesports tappat formen helt så tror jag detta kan bli en enkel seger för danskarna!

Spel Nr2: ESL Pro League - planerad start kl 01:15

NRG vinner vs. Optic @ 3.04 (coolbet) ... Insats: 3 Units

Kort motivering:

Det känns som det finns 3 lag i denna gruppen som ligger lite lägre än alla i denna turneringen och det är NRG, Optic och Liquid.

NRG är det laget i NA gruppen som slutade med bäst round difference efter SK och man imponerade rejält under gruppspelet då man slog både SK och Cloud9. Dock så har man inte visat så mycket i stora turneringar tidigare.

Både Liquid och Optic har en del historik från större turneringar vilket antagligen gör att man är stora favorit i dessa matcherna men jag anser att det är felaktigt.

NRG har visat upp minst lika bra spel som både Optic och Liquid under 2017, förmodligen till och med bättre om man ska vara helt ärlig.

NRG har mött Optic 2 gånger under 2017 och vunnit båda mötena ganska enkelt med 16-12 och 16-9.

Lagen kommer in med liknande form och känner till varandra väl vilket gör att det oftast är jämnare matcher än oddsen kan indikerar.

Jag tycker oddsen känns alldeles för höga i denna matchupen då NRG visat upp bättre spel än Optic under detta året.

Bolagen kanske går mer på att Optic har lite mer rutin från dessa större turneringar vilket mycket väl kan vara en faktor men jag anser att NRG's segerchanser är betydligt bättre än oddsen indikerar eftersom man slagit Optic nyligen och klart visat att man kan mäta sig med dom lite större namnen.

Spel Nr3: ESL Pro League - planerad start kl 03:45

NRG vinner vs. Liquid @ 3.25 (betsson) ... Insats: 3 Units

Kort motivering:

Det känns som det finns 3 lag i denna gruppen som ligger lite lägre än alla i denna turneringen och det är NRG, Optic och Liquid.

NRG är det laget i NA gruppen som slutade med bäst round difference efter SK och man imponerade rejält under gruppspelet då man slog både SK och Cloud9. Dock så har man inte visat så mycket i stora turneringar tidigare.

Både Liquid och Optic har en del historik från större turneringar vilket antagligen gör att man är stora favorit i dessa matcherna men jag anser att det är felaktigt.

NRG har visat upp minst lika bra spel som både Optic och Liquid under 2017, förmodligen till och med bättre om man ska vara helt ärlig.

NRG har mött Liquid 4 gånger under 2017 och det står 2-2 i H2H där lagen faktiskt möttes bara för några dagar sedan och då vann man varsin karta.

Lagen kommer in med liknande form och känner till varandra väl vilket gör att det oftast är jämnare matcher än oddsen kan indikerar.

Jag tycker oddsen känns alldeles för höga i denna matchupen då NRG visat upp bättre spel än Liquid under detta året.

Bolagen kanske går mer på att Liquid har lite mer rutin från dessa större turneringar vilket mycket väl kan vara en faktor men jag anser att NRG's segerchanser är betydligt bättre än oddsen indikerar eftersom man visat att man kan slå Liquid och även mäta sig mot bättre lag på slutet.

Ha en härlig tisdagskväll!
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat