Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-05-30, 14:20   #1
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Pro League Finals!


Hemma igen efter en härlig helg i London och då är det dags att köra vidare direkt igen.

Vi går in i en ganska rolig och intensiv period i CS nu då det kommer vara ganska många stora turneringar kommande veckorna. Det var en ganska intensiv inledning på året innan det blev lite lugnare för storlagen en period och nu är det dags att dra igång igen med massa stora turneringar under sommarmånaderna.

Turneringen som drar igång idag är Pro League Finals i Dallas, USA, och tyvärr så har lottningen av grupperna inte blivit speciellt jämn enligt mig och det är lite synd.

Grupp A är den klart starkare då vi har turneringens 2 bästa lag i den gruppen, SK och G2 som båda visat riktigt fin form på slutet. Fnatic börjar komma igång mer och mer så man kan bli att räkna med rejält här. Cloud9 är fortsatt klart bäst från North America scenen och sedan fyller vi på med Envyus och Immortals som båda har bättre kapacitet än flera av lagen i Grupp B.

Den andra Gruppen vilken är B känns betydligt klenare. North har kapacitet men har inte matchats speciellt mycket på slutet men dom får ändå hållas som klar favorit i gruppen. Dock skulle jag inte säga att dom är varken bättre än SK eller G2 från den andra gruppen. NaVi har fortsatt stora problem men är ändå 2:a rankade i gruppen. Mousesports verkar ha tappat lite av formen och det krävs mer resultat mot bra motstånd innan man tror på laget i sån här tuff konkurrens. Sedan har vi 3 amerikanska lag som alla är ganska klena, Optic, Liquid och NRG.

Grupp A har turneringens 2 bästa lag och Grupp B har kanske turneringens 3 sämsta lag så det är ganska klara skillnader mellan grupperna. Sen så ska matcherna spelas och "bollen är rund" så allt kan ju hända men alla lag hade hellre befunnit sig i Grupp B än A på förhand, det är solklart.

Oddsen är på det stora hela ganska jämna i många matcher vilket jag kan tycka är lite konstigt då det ändå finns en hel del klara skillnader mellan lagen. Jag inleder med att reka följande idag:


Spel Nr1: ESL Pro League Finals - planerad start kl 19:45

Fnatic -3.5 rundor vs. Immortals @ 2.01 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Motivering:

Vi spelade på Fnatic i dom avslutande matcherna i gruppspelet för Pro League där dom hade kniven mot strupen och var tvungna att vinna för att kunna ta sig till finalen. Man spelade otroligt bra och lyckades avsluta med att vinna 7 av dom sista 8 mapsen vilket gjorde att man tog sig upp på en slutspelsplats i sista stund.

Fnatic har valt att matcha laget ganska sparsamt på slutet och senaste LAN turneringen var ca 2 månader sedan i Ukraina medans många andra lag har hunnit med turneringar sedan dess. Laget har istället valt att fokusera på att slipa formen och få igång lagspelet igen inför den hektiska sommaren med många storturneringar vilket jag tror är ett smart val.

Spelarna i Fnatic är samtliga otroligt rutinerade och har spelat massor av storturneringar genom åren så det är knappast så att det finns mer nerver eller någon ovana för LAN-turnering nu när man ska upp i Pro League finalen.

Fnatic är på gång och man spelare bättre och bättre i hela tiden vilket gör att man börjar tro att man faktiskt kan nå upp till världstoppen igen där man dominerade tidigare under karriären. Denna gruppen är otroligt tuff vilket innebär att man lär inte ha råd att snubbla mot gruppens enligt mig sämsta lag vilket är Immortals.


Immortals kommer in till denna turneringen med stora frågetecken i laget då man nyligen sparkade sin bästa spelare "fnx" och nu har man en provspelare i form av "kNg". Det innebär att Immortals blivit av med sin bästa spelare och ersatt honom med en spelare som nu är sämst i laget och det är såklart en enorm försvagning.

Immortals är till skillnad från Fnatic ganska ovana med såna här stora turneringar och nerver är en stor faktor. Vi såg tidigare hur lagets många unga spelare hade svårt att leverera i såna här pressade situationer där motståndet är i världsklass men man kunde hela tiden luta sig tillbaka mot fnx som med sin rutin inte darrade under pressen. Nu är fnx borta och ersättare har aldrig spelat CS på en sån här hög nivå så man kan knappast luta sig tillbaka mot honom nu.

Jag tycker Fantic är ett av lagen som är starkast på gång och kan verkligen bli en dark horse i turneringen här. Jag tror samtidigt att Immortals är det laget som är klart sämre än folk förväntar sig här då laget unga spelare dels inte har samma nivå som motståndarna men dom kan också fallera under pressen som blir i såna här stora turneringar.

Jag tycker denna matchupen är perfekt då bolagen kanske känner sig lite osäkra på både Fnatic och Immortals men min åsikt är desto klarare och jag tycker det är klar fördel Fnatic. Det är även bra att lagen mötts i sina första matcher för annars är ju risken att oddsen förändras till dom senare matcherna om det nu blir som jag tror att Fnatic är starka och Immortals svaga.



Spel Nr2: ESL Pro League Finals - planerad start kl 21:00

SK -4.5 rundor vs. Immortals @ 1.95 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Immortals har jag redan skrivit om ovan så det finns inget mer att tillägga där förutom att man här möter storebror från Brasilien i form av SK som är ett av världens bästa lag så jag tror inte ens Immortals själva tror att dom kan vinna här.

Eftersom både Astralis och FaZe misslyckades att kvala in till Pro League finalen så är SK klar favorit i denna turneringen. Man kommer in med 2 raka turneringsvinster i ryggen då man vann både cs_summit och IEM Sydney efter ganska imponerande spel. "felps" som SK plockade från just Immortals då han var deras bästa spelare har börjat komma in i laget ordentligt efter några månader nu.

SK har världens bästa spelare "coldzera" och nu när lagets ledare "FalleN" börjar hitta tillbaka till 2016 formen så ser man otroligt starka ut.

Detta är också ett helbrasiliansk derby där samtliga spelare i lagen kommer från Brasilien. Skillnaden är att SK är solklar Nr1 och Immortals är Nr2. När SK inte när nöjda med något i sitt lag så plockade man in den bästa spelare från Immortals vilket alltså innebär att ingen spelare i Immortals skulle platsa i SK för då hade det bytet redan gjorts.

Således så är det klar klasskillnad mellan dessa lagen i grunden och det finns också ett rejält lillebrorskomplex här då Immortals vet att dom bara är second best i Brasilien och långt ifrån SK's nivå.

Jag tror SK har mycket goda chanser att vinna denna matchen enkelt nu när Immortals har en hel del problem i laget inför denna turneringen.



Ha en härlig tisdag!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 14:58   #2
 
Reg.datum: aug 2013
Ort: Västra Götaland
Inlägg: 755
Sharp$: 5416

Calatans rekar
Stats: 23 - 68 - 0
ROI: 107.35%
Vinstprocent: 25.27%

Standard

Välkommen hem!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Calatan är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 16:38   #3
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Calatan Visa inlägg
Välkommen hem!
Tack ska du ha!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 19:45   #4
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Fnatic satt där den skulle. Inte mycket för Immortals att sätta emot
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 20:32   #5
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

FalleN ledde vägen och är i toppform, SK vann ganska enkelt ändå, även om Immortals tog några rundor i början
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+5)
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 20:44   #6
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Fnatic satt där den skulle. Inte mycket för Immortals att sätta emot
Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
FalleN ledde vägen och är i toppform, SK vann ganska enkelt ändå, även om Immortals tog några rundor i början
Yes, inga större problem för något av lagen.

Fnatic vinner 16-9 på Inferno.

SK vinner ännu enklare med 16-5 på Mirage.

Återkommer under kvällen med eventuella spel från nattens matcher!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Rob (+5)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 20:50   #7
Rob
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 946
Sharp$: 3081
Standard

Spelar inger på SK - Fnatic, bara njut av den matchen! Kommer bli helballt
Rob är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 20:59   #8
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Rob Visa inlägg
Spelar inger på SK - Fnatic, bara njut av den matchen! Kommer bli helballt
Samma här, kände tidigt att det kan bli en stenhård match där man håller en tumme för Fnatic men favoritskapet ligger såklart på SK. Oddsen känns dock ganska rätt där så inget spel utan blir bara njuta av en toppmatch!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-05-30, 22:07   #9
Administrator
 
Lazlos avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 4 295
Sharp$: 24932

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Riktigt fin inledning på kvällen då Immortals väger för lätt i båda matcherna som rekas.

Fyller på med följande från nattens matcher:


Spel Nr1: ESL Pro League - planerad start kl 00:00

North -3.5 rundor vs. mousesports @ 1.99 (pinnacle) ... Insats: 6 Units


Kort motivering:

Jag tror North är riktigt laddade inför detta eventet. Enligt uppgifter så har man tränat riktigt hårt inför detta, både spelmässigt och även mentalt som är en stor del av detta spelet då man måste kunna hantera motgångar som sker i varje match.

I sin senaste turnering som var IEM Sydney så fick man tuffast tänkbara lottning när man förlorade stenhård matcher mot SK och FaZe som är bäst i världen just nu enligt mig och sedan då förlorade man otroligt oväntat mot Chiefs vilket är årets skräll. Man kunde lika gärna vunnit mot världens bästa lag men det blev inte så denna gången och sedan så rasade allt mot ett uselt lag.

Spelmässigt så var det på det stora riktigt bra och man lyckades vinna gruppspelet i Pro League busenkelt. Nu är det chans till revansch och man har ju fått lite av en drömlottning i med grupperna då allt annat än avancemang vore ett rejält fiasko.

Mousesports har lite av en berg och dalbana senaste månaderna då man tappade världsstjärnan NiKo och då trodde man laget skulle tappa allt men man tog sig samman och plockade in unge ropz som imponerade en del. Dock har formen dalat en på slutet och man kommer faktiskt in här med rätt usel form då man förlorat 10 av sina senaste 13 maps.

Smekmånaden med ropz är över och nu är motståndet på absolut bästa nivå vilket gör att alla små brister synas.

North är bättre än mousesports i grunden och när jag då tror att det finns en rejäl revanschlusta i North samtidigt som mousesports tappat formen helt så tror jag detta kan bli en enkel seger för danskarna!




Spel Nr2: ESL Pro League - planerad start kl 01:15

NRG vinner vs. Optic @ 3.04 (coolbet) ... Insats: 3 Units


Kort motivering:

Det känns som det finns 3 lag i denna gruppen som ligger lite lägre än alla i denna turneringen och det är NRG, Optic och Liquid.

NRG är det laget i NA gruppen som slutade med bäst round difference efter SK och man imponerade rejält under gruppspelet då man slog både SK och Cloud9. Dock så har man inte visat så mycket i stora turneringar tidigare.

Både Liquid och Optic har en del historik från större turneringar vilket antagligen gör att man är stora favorit i dessa matcherna men jag anser att det är felaktigt.

NRG har visat upp minst lika bra spel som både Optic och Liquid under 2017, förmodligen till och med bättre om man ska vara helt ärlig.

NRG har mött Optic 2 gånger under 2017 och vunnit båda mötena ganska enkelt med 16-12 och 16-9.

Lagen kommer in med liknande form och känner till varandra väl vilket gör att det oftast är jämnare matcher än oddsen kan indikerar.

Jag tycker oddsen känns alldeles för höga i denna matchupen då NRG visat upp bättre spel än Optic under detta året.

Bolagen kanske går mer på att Optic har lite mer rutin från dessa större turneringar vilket mycket väl kan vara en faktor men jag anser att NRG's segerchanser är betydligt bättre än oddsen indikerar eftersom man slagit Optic nyligen och klart visat att man kan mäta sig med dom lite större namnen.



Spel Nr3: ESL Pro League - planerad start kl 03:45

NRG vinner vs. Liquid @ 3.25 (betsson) ... Insats: 3 Units


Kort motivering:

Det känns som det finns 3 lag i denna gruppen som ligger lite lägre än alla i denna turneringen och det är NRG, Optic och Liquid.

NRG är det laget i NA gruppen som slutade med bäst round difference efter SK och man imponerade rejält under gruppspelet då man slog både SK och Cloud9. Dock så har man inte visat så mycket i stora turneringar tidigare.

Både Liquid och Optic har en del historik från större turneringar vilket antagligen gör att man är stora favorit i dessa matcherna men jag anser att det är felaktigt.

NRG har visat upp minst lika bra spel som både Optic och Liquid under 2017, förmodligen till och med bättre om man ska vara helt ärlig.

NRG har mött Liquid 4 gånger under 2017 och det står 2-2 i H2H där lagen faktiskt möttes bara för några dagar sedan och då vann man varsin karta.

Lagen kommer in med liknande form och känner till varandra väl vilket gör att det oftast är jämnare matcher än oddsen kan indikerar.

Jag tycker oddsen känns alldeles för höga i denna matchupen då NRG visat upp bättre spel än Liquid under detta året.

Bolagen kanske går mer på att Liquid har lite mer rutin från dessa större turneringar vilket mycket väl kan vara en faktor men jag anser att NRG's segerchanser är betydligt bättre än oddsen indikerar eftersom man visat att man kan slå Liquid och även mäta sig mot bättre lag på slutet.



Ha en härlig tisdagskväll!
__________________
Gå med i Sharps lag på
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
och
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td