Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit
Nej, Strappa71 - du brukar ha rätt i det mesta men nu har du fel, tror jag... Även om du har rätt i sak att det är litet tidigt att döma ut dem helt, så finns det absolut INGENTING som tyder på att de kommer lyckas. ATG har ett förtroendekapital och en omsättning mången spelbolag gråtrunkar sig till sömns till och trots ATGs brister, så kommer Legolas aldrig kunna få en sådan kundbas som kan utmana, vilket är Rune Anderssons uttalade intention.
Hur skall man exempelvis kunna locka till sig gubbarna som ALLTID spelat på banan och/eller runt kaffeborden hos sitt lokala ombud - ja, jag vet att framtiden mången gånger är förbi för dessa och att framtiden ligger hos internetungdomarna/medelålders män.
Sedan får dom omgående göra någonting åt hemsidan - ser ut som något en student gjort på någon helgkurs i basic programmering. Nej, det är allt för stor drake man försöker ge sig på och även om de skulle förbättra ALLT så kommer de LADRIG få en kundbas värd namnet och som skulle göra det värt att spela, i alla fall, på streckspelen...
|
Var i mitt inlägg skriver jag att jag tror att Legolas kommer att lyckas?
Det enda jag tycker/skriver är att det är för tidigt att döma ut deras eventuella chanser. Det är helt enkelt inte seriöst.
Precis som Viroid skriver så arbetar jag sedan ett par månader inte längre på Legolas.bet . Så det handlar absolut inte om någon lobbying eller partiskhet. Det handlar om objektivitet och inget annat.
Vad gäller sajtens skick så kan ju ingen, inte ens Legolas-anställda, tycka annat än att den hittills inte är i godtagbart skick. Snarare något slags tidigt beta-läge. Men å andra sidan verkar själva spelen ha fungerat fläckfritt rent tekniskt sett.
Månadsvisa utvärderingar och en ordentlig utvärdering om 3-4 månader är mer rättvist tidsperspektiv.