Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-06-01, 13:45   #31
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Strappa jobbar inte på Legolas sedan ett par månader. Det gör däremot jag.

Hur skall ni verkligen kunna ta marknadsandelar från ex. ATG? Era omsättningar kommer troligtvis aldrig skjuta fart då ATG, trots sina brister, har ett förtroendekapital och omsättningar som ni bara kan drömma om. Hur stor andel räknar ni med? för detta måste ni väl kalkylerat på och hur länge kan ni överleva med povra omsättningar?

Lycka till - det behöver ni, minst sagt!
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-01, 13:58   #32
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Nej, Strappa71 - du brukar ha rätt i det mesta men nu har du fel, tror jag... Även om du har rätt i sak att det är litet tidigt att döma ut dem helt, så finns det absolut INGENTING som tyder på att de kommer lyckas. ATG har ett förtroendekapital och en omsättning mången spelbolag gråtrunkar sig till sömns till och trots ATGs brister, så kommer Legolas aldrig kunna få en sådan kundbas som kan utmana, vilket är Rune Anderssons uttalade intention.

Hur skall man exempelvis kunna locka till sig gubbarna som ALLTID spelat på banan och/eller runt kaffeborden hos sitt lokala ombud - ja, jag vet att framtiden mången gånger är förbi för dessa och att framtiden ligger hos internetungdomarna/medelålders män.

Sedan får dom omgående göra någonting åt hemsidan - ser ut som något en student gjort på någon helgkurs i basic programmering. Nej, det är allt för stor drake man försöker ge sig på och även om de skulle förbättra ALLT så kommer de LADRIG få en kundbas värd namnet och som skulle göra det värt att spela, i alla fall, på streckspelen...
Var i mitt inlägg skriver jag att jag tror att Legolas kommer att lyckas?

Det enda jag tycker/skriver är att det är för tidigt att döma ut deras eventuella chanser. Det är helt enkelt inte seriöst.

Precis som Viroid skriver så arbetar jag sedan ett par månader inte längre på Legolas.bet . Så det handlar absolut inte om någon lobbying eller partiskhet. Det handlar om objektivitet och inget annat.

Vad gäller sajtens skick så kan ju ingen, inte ens Legolas-anställda, tycka annat än att den hittills inte är i godtagbart skick. Snarare något slags tidigt beta-läge. Men å andra sidan verkar själva spelen ha fungerat fläckfritt rent tekniskt sett.

Månadsvisa utvärderingar och en ordentlig utvärdering om 3-4 månader är mer rättvist tidsperspektiv.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+5), Fulsprit (+1), tomtom2 (+3)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-01, 14:55   #33
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 142
Sharp$: 56995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Var i mitt inlägg skriver jag att jag tror att Legolas kommer att lyckas?

Det enda jag tycker/skriver är att det är för tidigt att döma ut deras eventuella chanser. Det är helt enkelt inte seriöst.

Precis som Viroid skriver så arbetar jag sedan ett par månader inte längre på Legolas.bet . Så det handlar absolut inte om någon lobbying eller partiskhet. Det handlar om objektivitet och inget annat.

Vad gäller sajtens skick så kan ju ingen, inte ens Legolas-anställda, tycka annat än att den hittills inte är i godtagbart skick. Snarare något slags tidigt beta-läge. Men å andra sidan verkar själva spelen ha fungerat fläckfritt rent tekniskt sett.

Månadsvisa utvärderingar och en ordentlig utvärdering om 3-4 månader är mer rättvist tidsperspektiv.
Att lämna in spel i regel inga problem. Mest när tidsschemat inte hålls som legolas inte hängt med. Då har spelen stängt långt innan loppen gått.

Sen hänger inte oddsen alls med heller. Vet inte vad det beror på t ex att många DD kombinationer. Står i 0,odds (lägre än pengarna tillbaka) kort innan spelstopp för att sedan när resultat redovisas vara helt annorlunda. Det lockar knappast till spel att lira dd till t ex 0,46 gånger pengarna, och det är ju inte matematiskt möjligt att 5-10 dd kombinationer ger under pengarna tillbaka om inte spelavdraget är enormt.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-01, 15:08   #34
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 673
Sharp$: 2388
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Att lämna in spel i regel inga problem. Mest när tidsschemat inte hålls som legolas inte hängt med. Då har spelen stängt långt innan loppen gått.

Sen hänger inte oddsen alls med heller. Vet inte vad det beror på t ex att många DD kombinationer. Står i 0,odds (lägre än pengarna tillbaka) kort innan spelstopp för att sedan när resultat redovisas vara helt annorlunda. Det lockar knappast till spel att lira dd till t ex 0,46 gånger pengarna, och det är ju inte matematiskt möjligt att 5-10 dd kombinationer ger under pengarna tillbaka om inte spelavdraget är enormt.
Att spelen stänger i vad som kan sägas vara "förtid" jämfört med ATG är ett måste så länge ST förvägrar dem ett fullgott samarbete. Om man inte har tillgång till "signalen" så har man inte. Hur stor extramarginalen behöver vara lär handla om intrimning framöver.

När det gäller odds-visning har du naturligtvis rätt. Blotta tanken på odds under 1,00 sänder såklart bedrövliga signaler. Jag är rätt så säker på att det står i reglerna att det finns ett lägsta-odds som inte är under 1,00. Men det är som sagt en klen tröst.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-01, 16:13   #35
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hur skall ni verkligen kunna ta marknadsandelar från ex. ATG? Era omsättningar kommer troligtvis aldrig skjuta fart då ATG, trots sina brister, har ett förtroendekapital och omsättningar som ni bara kan drömma om. Hur stor andel räknar ni med? för detta måste ni väl kalkylerat på och hur länge kan ni överleva med povra omsättningar?
Uthålligheten är en sak för företagets ledning och styrelse, och den tillhör jag inte. Vad gäller omsättningen så finns det ett och annat ess i bakfickan, som inte lämpar sig så väl att kommunicera här.

Citat:
Lycka till - det behöver ni, minst sagt!
Tack!
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-01, 16:15   #36
 
Viroids avatar
 
Reg.datum: jan 2012
Inlägg: 2 896
Sharp$: 16080
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Att lämna in spel i regel inga problem. Mest när tidsschemat inte hålls som legolas inte hängt med. Då har spelen stängt långt innan loppen gått.

Sen hänger inte oddsen alls med heller. Vet inte vad det beror på t ex att många DD kombinationer. Står i 0,odds (lägre än pengarna tillbaka) kort innan spelstopp för att sedan när resultat redovisas vara helt annorlunda. Det lockar knappast till spel att lira dd till t ex 0,46 gånger pengarna, och det är ju inte matematiskt möjligt att 5-10 dd kombinationer ger under pengarna tillbaka om inte spelavdraget är enormt.
Hej Olle! Jag förstår dina invändningar, och håller med om dem.

Vi hoppas ha fått ordning på tidsproblemen där spel försvunnit från vår hemsida i förtid.

Förhoppningsvis kommer det också upp en mer rättvisande oddsmatris på D2 innan kvällens tävlingar, annars i morgon.

Spelavdraget på D2 är för övrigt 20%.
__________________
Alternativet till utveckling är förr eller senare avveckling.
Viroid är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-01, 17:17   #37
 
Stekels avatar
 
Reg.datum: jan 2010
Ort: Karlstad
Inlägg: 12 153
Sharp$: 26721
Standard

Sidan ser väl inte så hemsk ut tycker jag. Har bara klickat runt några minuter men nog är ni väl hårda i era omdömen. Intuitivt gränssnitt och kvicka responstider som det ser ut.

Däremot verkar det tenkiska inte vara färdigt, fick precis avslag på min visa-insättning när jag skulle testa (ja jag har täckning på kontot). Provade igen ifall jag skrivit någon siffra fel men samma resultat även då.
__________________

To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Stekel är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-01, 17:48   #38
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 142
Sharp$: 56995
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Uthålligheten är en sak för företagets ledning och styrelse, och den tillhör jag inte. Vad gäller omsättningen så finns det ett och annat ess i bakfickan, som inte lämpar sig så väl att kommunicera här.



Tack!
Ja. Om v spel ska locka till annat än spel för Max en 20a så måste ju poolerna öka väldigt mycket. Finns nog inte många med lite större plånböcker som lockas in i vinstpooler under tusenlappen. Det ska bli spännande att följa utvecklingen hos legolas både vad gäller omsättning, teknik och spelformer framöver. Hoppas det så småningom blir ett alternativ på allvar till spel hos ATG.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-01, 18:46   #39
 
Grants avatar
 
Reg.datum: okt 2012
Ort: Slättelynga
Inlägg: 2 442
Sharp$: 6099
Thumbs up

Jag öppnade


ett konto och satte in via MasterCard och prickade den generösa bonusen på
ca 9 minuter. Helt OK.

Mvh Uffe
Grant är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-01, 19:40   #40
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 739
Sharp$: 9123
Standard

Vet inte om det är jag som blivit gammal men jag har svårt att hitta saker på sidan. Inte direkt tydligt att man aktiverat bonusen etc. Sättet man valt att presentera lagda spel lämnar en hel del att önska.

Att det dessutom inte går att spela för hela insatta beloppet + bonusen vid ett och samma tillfälle känns ju lite småtråkigt.

Jag ger Legolas ett stort skeptiskt nja i nuläget. Inväntar bättring innan jag lägger fler spel där.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-02, 22:24   #41
SAO
 
Reg.datum: nov 2010
Inlägg: 229
Sharp$: 2711
Standard

Alltid bättre att sitta och gnälla på internet än att faktiskt försöka åstadkomma något.
gnäll gnäll gnäll
SAO är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-03, 08:06   #42
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 209
Sharp$: 776
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Viroid Visa inlägg
Strappa jobbar inte på Legolas sedan ett par månader. Det gör däremot jag.
Vid samma tidpunkt som Legolas tävlade var Lapp Nils kallblodskungen.
Alltså borde er typ av Harry Boy kallas för Lapp Nils.
__________________
Sharp dressed man
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-03, 11:48   #43
 
Reg.datum: okt 2010
Inlägg: 957
Sharp$: 4935
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad Visa inlägg
Alltså borde er typ av Harry Boy kallas för Lapp Nils.
eller Nils Lapp. "Jag vill ha en Nisse för en hundring."

Om bolaget. Det var inte speciellt överraskande att det ser ut som det gör. Trottingbet försökte poolbetting för ett par antal år sedan. De var t.o.m ute på parkeringarna och försökte göra lite reklam för sig vid ett elitlopp. De misslyckades dock och lade ner projektet. Unibet hade också poolbetting och de sockrade även potterna. De höll väl ett år.

Det enda positiva förutom något bättre återbetalningen jag har sett än så länge är fördelningen av potterna där de delas 50-50 % på 7 och 6 rätt, jämför med V75 där de även har utdelning på 5 rätt, och då är fördelningen 40-20-40 i procent. För en seriös spelare är 50-50 bättre. Men hur många är seriösa som spelar på V75? Och ATG vet att Svensson-spelaren vill ha tillbaka en femtiolapp så de kan spela nästa vecka också.

Jag har ingen jätte tilltro för detta men man bör nog vänta ut det ett tag. Vad kommer hända vid införande av ett licens-system?
Lobo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-03, 21:42   #44
 
Reg.datum: maj 2013
Inlägg: 262
Sharp$: 921
Standard

Så att registrera sig på Malta funkade inte. Hur många miljoner back är Andersson beredd att gå? Av alla bettingsidor out there så tillhör Legolas.bet bland det i särklass sämsta!!! Layouten är förfärlig och det är inte användarvänligt för fem öre. Vill du informera dig så får du hjälpa dig själv om du är newbie inom travet. ATG kunde funka bättre men är överlägset alla patetiska försök till alternativ!!! Hur mycket pengar genererar Andersson till svensk travsport via Legolas i jämförelse med ATG och hur mycket har Andersson tänkt att stoppa i egen ficka?

Senast redigerad av mocka den 2017-06-03 klockan 21:44.
mocka är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-06-03, 23:17   #45
 
Reg.datum: jan 2015
Inlägg: 718
Sharp$: 3091
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mocka Visa inlägg
Så att registrera sig på Malta funkade inte. Hur många miljoner back är Andersson beredd att gå? Av alla bettingsidor out there så tillhör Legolas.bet bland det i särklass sämsta!!! Layouten är förfärlig och det är inte användarvänligt för fem öre. Vill du informera dig så får du hjälpa dig själv om du är newbie inom travet. ATG kunde funka bättre men är överlägset alla patetiska försök till alternativ!!! Hur mycket pengar genererar Andersson till svensk travsport via Legolas i jämförelse med ATG och hur mycket har Andersson tänkt att stoppa i egen ficka?
Andersson är bäst!!
bjarnea är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td