Citat:
Ursprungligen postat av Viroid
ATG räknar inte in den omsättning eller det spelnetto som genereras utomlands i sina siffror. Av flera miljarder i spel på svenska hästar borde det ju bli ett spelnetto, men det vill man ju inte låtsas om vid dessa beräkningar. Legolas.bet lovar 40% av spelnettot oavsett var spelen kommer ifrån.
Räknar man med utlandsspelets spelnetto och att man låter sporten betala för Kanal 75 blir de verkliga medlen till svensk travsport under 30% av spelavdraget.
|
Idag har ATG spel på tre svenska banor och fem utländska. Nu har jag dock ingen koll på hur många " svenska " hästar som startar i Sydafrika eller Australien eller i Tyskland. Skulle jag våga på mig en gissning, så skulle jag nog säga noll.
Men det tävlas på Örebro, Åby och Gävle idag. Legolas.Bet erbjuder enbart spel till Åby. Nu lär väl omsättningen vara betydligt högre på Åby jämfört med de två andra banorna.
Om man nu för samma resonemang och då bortser från spelnettot som både Örebro och Gävle genererar utan endast tar hänsyn till spelnettot från Åby. Då blir de " verkliga " medlen till svensk travsport bara runt 20 % idag från Legolas.Bet eftersom man struntar i att erbjuda spel från dagens samtliga banor.
Legolas.Bet lovar 40 % av spelnettot men det verkliga utfallet blir runt 20 % !