Ämne: Legolas
Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-04, 19:23   #156
Enkelrad

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Så Enkelrad, du räknade fel på 63% gällande prispengar per lopp som minskat, men det kan inte spela så stor roll ?

"Ska rätta mig själv efter kollat statistiken hos ST. Det blir inte i snitt runt 3000 kr mindre utan 4911 kr per lopp om man jämför prissummorna 2012 med 2016. Känns dock fortfarande som en skitsumma."

Det går de facto inte att ta något du skriver på speciellt stort allvar, för du inser med all tydlighet inte vad som är viktigt i sammanhanget, vilket tyder på att du säkert jobbar på ST eller ATG, enär de heller inte inser vad som är viktigt i sammanhanget.

När man som du kan räkna lite hur man vill som det passar, så blir det lätt att misstänka Skarplöths lakejer, för de tänker också äpplen och päron, glömmer det som passar och trollar rakt ut med siffror.

Du är de facto inte värd att lägga mer tid på, för du skriver spaltmil där du inte kommer med något nytt, bara svammel.
För det första så är du väldigt snabb på påpeka räknefel som du är fullt medveten om att jag korrigerat. Eftersom det rörde sig om 34´000 kr så delade jag det med 11 lopp och fick fram sisådär 3000 kr.

Jag har aldrig påstått eller någonstans skrivit att spel via ATG på nationella trav och galoppbanor skulle särskiljas från ATG. Jag t.o.m kopierade vad jag skrev så du kunde läsa det igen.

Normal god sed borde vara att man insett sitt misstag och bett om ursäkt.
De andra som läser det inser nog snarare att det är du som dribblade bort dig genom att inte kunna läsa vad som skrevs.

" Förövrigt kan sägas att Enkelrad inte är fullt så påläst som han påstår, han har dribblat bort sig själv ordentligt dessvärre. ATGs spel TILL utlandet särskiljs inte från övrigt spel i Sverige, det är endast spel IN till Sverige som särskiljs."

Men.... du får gärna förklara detta :
" Som Viroid nämnde , så är legio att man delar på provisionerna, dvs arrangör erhåller minst 15 % när totala spelavdraget är 30% om normala avtal på 50/50 erbjöds till nordiska samarbetspartners. inlägg # 145

Du kunde ju räkna ut att jag räknade fel med 63 %. Förklara för alla hur en arrangör som erhåller minst 15 % av ett spelnetto på 30 % ska få normala avtal på 50 % av spelnettot.

Jag började och skrev att ATG lämnade 44,5 % till ST och jämförde det med Legolas.Bet som lovar 40 %.

De facto... jag bara ställer en enkel fråga.
Hur kan 15 % av ett spelnetto på 30 % bli 50 % av spelnettot ?
Svara på den frågan.

Jag publicerade inte det inlägget utan det gjorde du.
Men matematiken är helt galen och det är den som jag kritiserar.
SH (+100), the_mirage (+5)

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-07-04 klockan 19:49.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat