Ämne: Legolas
Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-04, 19:39   #157
Enkelrad

Reg.datum: dec 2016
Sharp$: 775
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Förövrigt kan du gärna förklara varför det skulle vara problem med att prismedel utgör en bestämd del av omsättningen?

Det är möjligt men vore intressant med "Enkelrads problemformulering "

Det enda riktiga är naturligtvis att prismedel tas ut på samma rad som statens spelskatt, därefter får banor , ST och ATG använda resterande pengar på bästa vis.
Då skulle många magplask som SHL-sponsringen andra larvigheter försvinna automatiskt.

Hur mycket pengar har Skarplöth och ST bränt på fullständiga vansinnigheter?
Det är utan tvekan många hundra miljoner som borde ha avsatts till prismedel istället.
Problemet med att prispengar har en bestämd andel av omsättningen kan nog även Strappa71 förklara.

Nu är det bara åsikter i ditt inlägg och inga matematiska siffror. Vi har väl alla olika åsikter om saker och ting. Det jag mest berör är siffror och uträkningarna.

Ett skäl skulle kunna vara att omsättningarna varierar. Antal lopp per år varierar.
Det jag sett är att medel till hästsporten varit runt 11 % av den totala spelomsättningen de senaste fem åren.
Säkert något ATG gärna skulle vilja öka.

Säkerligen har ATG spenderat en del pengar som kunde användas på bättre sätt. Frågan är bara för att man startar Legolas.Bet är det lösningen ?
Jag är tveksam men det är min åsikt. Det kanske visar sig att jag har fel.

Där finns säkert otroligt mycket att göra får båda bolagen men vi lever i en föränderlig värld och mycket kan hända framöver.

Jag läste nåt om nån EU dom med moms som skulle påverka travet men är inte rätt att ta upp i denna tråd. Jag vet dock inte mera om det.

Senast redigerad av Enkelrad den 2017-07-04 klockan 19:47.
Enkelrad är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat