Citat:
Ursprungligen postat av Enkelrad
Problemet med att prispengar har en bestämd andel av omsättningen kan nog även Strappa71 förklara.
Nu är det bara åsikter i ditt inlägg och inga matematiska siffror. Vi har väl alla olika åsikter om saker och ting. Det jag mest berör är siffror och uträkningarna.
Ett skäl skulle kunna vara att omsättningarna varierar. Antal lopp per år varierar.
Det jag sett är att medel till hästsporten varit runt 11 % av den totala spelomsättningen de senaste fem åren.
Säkert något ATG gärna skulle vilja öka.
Säkerligen har ATG spenderat en del pengar som kunde användas på bättre sätt. Frågan är bara för att man startar Legolas.Bet är det lösningen ?
Jag är tveksam men det är min åsikt. Det kanske visar sig att jag har fel.
Där finns säkert otroligt mycket att göra får båda bolagen men vi lever i en föränderlig värld och mycket kan hända framöver.
Jag läste nåt om nån EU dom med moms som skulle påverka travet men är inte rätt att ta upp i denna tråd. Jag vet dock inte mera om det.
|
Vad är det jag ska förklara?
Det är ju det omvända som riskerar att bli ett problem. Att investera sig fram till omsättningsökningar som inte genererar märkvärdigt mycket nettopengar för förmånstagarna är mycket riskfyllt.
I någon begränsad mån ( trots den obetydliga omsättningen! ) har Legolas.bet redan gjort "impact" i den meningen att flera avdelningar på ATG "fått eld i baken".