Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71
Vad är det jag ska förklara?
Det är ju det omvända som riskerar att bli ett problem. Att investera sig fram till omsättningsökningar som inte genererar märkvärdigt mycket nettopengar för förmånstagarna är mycket riskfyllt.
I någon begränsad mån ( trots den obetydliga omsättningen! ) har Legolas.bet redan gjort "impact" i den meningen att flera avdelningar på ATG "fått eld i baken".
|
Hur vet något företag att investeringar skall generera pengar i slutändan? Alla investeringar är ett vågspel, särskilt i en allt mer mättad spelbranch. Om allt vore givet så skulle väl alla investera sig till framgång?
Även om jag är medveten om ATGs idiotiska investeringar så är det ju inte så att de direkt går på knäna - de har de facto lyckats väldigt väl, även om man med bättre ledning kanske skulle kunna lyckats bättre - därom varken tvivlar, eller vet någon om resultatet - alla spekulerar. Alla investeringar är självklart av godo, annars skulle status quo snabbt uppstå och det vill ingen. Att sedan alla investeringar ej leder till tillväxt, det vet alla på förhand - så enkel är inte den ekonomiska marknaden.
Att sedan Legolas.Bet skulle haft någon som helst påverkan på ATGs strategier och/eller tankesätt skulle jag gärna vilja se bevis/exempel på... Vad har satt "eld i baken" på dem, menar du?