Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-04, 20:39   #166
Banned
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 272
Sharp$: 347
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Enkelrad: Du har helt tappat det!
Fortsätt du och skriv bäst det gitter, du saknar all form av logisk insikt i problematiken !
Återigen för du som ett skogstroll in en frågeställning som aldrig jag tagit upp-
Legolas har jag inte uttryckt mig om öht, således återigen trollmove.

Stänger butiken i diskussionen med dig, för den är absurd, ointressant och felaktig från start till mål!
Du bara för att någon ifrågasätter vad du säger då skall du börja kalla dem Troll??? Är det en försvarsmekanism när du inte längre har koll??
Du kan ta dina Troll och stoppa upp dem i rumpan hatten! Din jefla besserwisser ! Perra vet vem du är! Sluta tro att du vet bäst bara för du är sponsrad /Perra@Trav365

Perra trodde Sharps hade tagit bort Trollsnacket!!!!!!!! Va FAN DÅ!!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Fulsprit (+1), Enkelrad (+10)

Senast redigerad av The_One den 2017-07-04 klockan 20:45.
The_One är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 21:51   #167
 
Reg.datum: mar 2014
Inlägg: 8 363
Sharp$: 1145


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
Vad är det jag ska förklara?

Det är ju det omvända som riskerar att bli ett problem. Att investera sig fram till omsättningsökningar som inte genererar märkvärdigt mycket nettopengar för förmånstagarna är mycket riskfyllt.

I någon begränsad mån ( trots den obetydliga omsättningen! ) har Legolas.bet redan gjort "impact" i den meningen att flera avdelningar på ATG "fått eld i baken".

Hur vet något företag att investeringar skall generera pengar i slutändan? Alla investeringar är ett vågspel, särskilt i en allt mer mättad spelbranch. Om allt vore givet så skulle väl alla investera sig till framgång?

Även om jag är medveten om ATGs idiotiska investeringar så är det ju inte så att de direkt går på knäna - de har de facto lyckats väldigt väl, även om man med bättre ledning kanske skulle kunna lyckats bättre - därom varken tvivlar, eller vet någon om resultatet - alla spekulerar. Alla investeringar är självklart av godo, annars skulle status quo snabbt uppstå och det vill ingen. Att sedan alla investeringar ej leder till tillväxt, det vet alla på förhand - så enkel är inte den ekonomiska marknaden.

Att sedan Legolas.Bet skulle haft någon som helst påverkan på ATGs strategier och/eller tankesätt skulle jag gärna vilja se bevis/exempel på... Vad har satt "eld i baken" på dem, menar du?
__________________
YNWA
---------------------------------------------------
Sverige är förlorat - välkommen kaos!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enkelrad (+10)
Fulsprit är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 23:17   #168
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Fulsprit- kör några varv till så blir det bättre :-)
" Alla investeringar är självklart av godo, annars skulle status quo snabbt uppstå och det vill ingen. Att sedan alla investeringar ej leder till tillväxt, det vet alla på förhand - så enkel är inte den ekonomiska marknaden"

Nu är inte ATG på en utsatt marknad, utan på en monopolmarknad och alla investeringar är de facto inte vare av godo, endast om de är lyckade annars är det en felinvestering. Fråga tex Nokia så förstår du kanske ?
Vad någon VILL har knappast med att göra vad några kan förmå, om man nu inte är tillräckligt marknadsanpassad och anställer de främsta inom olika områden, vilket inte är kännetecknade för något monopolbolag.

Spekulerar är det inte fråga om när det gäller ATG, enär jag dömt ut 95% av deras satsningar sistlidna 10åren, och fått rätt på 85% , således rena facit, nota bene : INNAN det visat sig vara kalkon, endast fåntrattar kommer med efterhandare!

The_One ? Ursäkta, jag var resande i poker under några år, då jobbade jag för Victor Chandler, i övrigt så har jag tagit konsultjobb på spelbutiker 2014, 2011, 2002, 1995.
Men hittar du en sponsor så får du provision :-) .
Vem faaan är Perra? Jag har inte en susning, trodde inte jag kände några skribenter på vare sig aftonbladet eller expressen, jag har träffat Bengt Adielsson men han är att betrakta som journalist.

Senast redigerad av hatten1 den 2017-07-04 klockan 23:19.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 23:27   #169
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Förövrigt "Fulsprit" så kommer du helt omedvetet rätt, det händer alla på kapsylen,
"Även om jag är medveten om ATGs idiotiska investeringar så är det ju inte så att de direkt går på knäna - de har de facto lyckats väldigt väl, även om man med bättre ledning kanske skulle kunna lyckats bättre - därom varken tvivlar, "

ATG går naturligtvis inte på knäna, därav alla de märkliga investeringar, ty det är inte hästsportens väl och ve som kommer i första hand, utan styrelsens, byråkraternas inkomster, för att inte tala om deras olika samarbetspartners och vänner.
Hur ska man annars tyda alla märkliga anställningar, samarbetspartners, sponsringar, investeringar? De är knappast marknadsmässigt adekvata , speciellt inte på en marknad som du påstår ska vara så utsatt?

Vem som såg till att utlandsAffe fick vara med och dela vid blotkitteln vet vi , men få har förstått att även Skarplöth föll till föga omgående och skrev nya avtal med Paribet, German Tote, Belgien osv( t o m Koch) . Således inte endast Remys ansvar, utan i högsta grad Skarplöth.

Förövrigt så är jag inte på något sätt anonym till skillnad från 99% som skriver här, således undanber jag mig trollningar av ditt slag !
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-04, 23:53   #170
Banned
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 272
Sharp$: 347
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av hatten1 Visa inlägg
Fulsprit- kör några varv till så blir det bättre :-)
" Alla investeringar är självklart av godo, annars skulle status quo snabbt uppstå och det vill ingen. Att sedan alla investeringar ej leder till tillväxt, det vet alla på förhand - så enkel är inte den ekonomiska marknaden"

Nu är inte ATG på en utsatt marknad, utan på en monopolmarknad och alla investeringar är de facto inte vare av godo, endast om de är lyckade annars är det en felinvestering. Fråga tex Nokia så förstår du kanske ?
Vad någon VILL har knappast med att göra vad några kan förmå, om man nu inte är tillräckligt marknadsanpassad och anställer de främsta inom olika områden, vilket inte är kännetecknade för något monopolbolag.

Spekulerar är det inte fråga om när det gäller ATG, enär jag dömt ut 95% av deras satsningar sistlidna 10åren, och fått rätt på 85% , således rena facit, nota bene : INNAN det visat sig vara kalkon, endast fåntrattar kommer med efterhandare!

The_One ? Ursäkta, jag var resande i poker under några år, då jobbade jag för Victor Chandler, i övrigt så har jag tagit konsultjobb på spelbutiker 2014, 2011, 2002, 1995.
Men hittar du en sponsor så får du provision :-) .
Vem faaan är Perra? Jag har inte en susning, trodde inte jag kände några skribenter på vare sig aftonbladet eller expressen, jag har träffat Bengt Adielsson men han är att betrakta som journalist.


Du skriver och tror du är en Gud då och undra Vem Fan är PERRA ÄR??
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enkelrad (+10)
The_One är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-05, 00:39   #171
Banned
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 272
Sharp$: 347
Standard

Ja jag har redan tagit kopior på alla inlägg!! Puss!
DannyKing ligger bra till !!

Är man CP:ig så vinner man inga travlopp!!!

King King man kan bli Kung i Baren!!!!

Senast redigerad av The_One den 2017-07-05 klockan 00:49.
The_One är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-05, 00:52   #172
Banned
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 272
Sharp$: 347
Standard

Har ni gått och lagt er nu er gamla trav kossor???? För Perra böjar bara dagen! Jag analyser travet v86

Senast redigerad av The_One den 2017-07-05 klockan 00:56.
The_One är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-05, 01:00   #173
Banned
 
Reg.datum: jun 2017
Inlägg: 272
Sharp$: 347
Standard

Perra tar av sig hatten alla dagar i veckan !!


Frågan är om hatten1 tar av sig något?


Perra tror inte det ! Hatten1 bara en löjlig alias för ingenting!!!!!!!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Enkelrad (+10)
The_One är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-05, 01:13   #174
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Fulsprit Visa inlägg
Hur vet något företag att investeringar skall generera pengar i slutändan? Alla investeringar är ett vågspel, särskilt i en allt mer mättad spelbranch. Om allt vore givet så skulle väl alla investera sig till framgång?

Även om jag är medveten om ATGs idiotiska investeringar så är det ju inte så att de direkt går på knäna - de har de facto lyckats väldigt väl, även om man med bättre ledning kanske skulle kunna lyckats bättre - därom varken tvivlar, eller vet någon om resultatet - alla spekulerar. Alla investeringar är självklart av godo, annars skulle status quo snabbt uppstå och det vill ingen. Att sedan alla investeringar ej leder till tillväxt, det vet alla på förhand - så enkel är inte den ekonomiska marknaden.

Att sedan Legolas.Bet skulle haft någon som helst påverkan på ATGs strategier och/eller tankesätt skulle jag gärna vilja se bevis/exempel på... Vad har satt "eld i baken" på dem, menar du?

Se inlägg #161.

Mer "bevis" än så kan jag inte ge dig.

Jag är själv förvånad över hur mycket juridisk energi de FORTFARANDE lägger på Legolas-situationen trots den försumbara marknadsandel de hittills lyckats ta.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-05, 01:35   #175
 
Reg.datum: jan 2011
Inlägg: 658
Sharp$: 5535
Standard

Legolas har dock lyckats ta en inte försumbar andel mediautrymme, och det till en oerhört låg kostnad, allt tack vare ATGs envetna förstoring av problematiken.
Man skulle nästan kunna ana en rädsla för framtiden i agerandet?

Inte helt olikt etablissemangets hanterande av SD, genom nonchalans och förakt samt inte minst rena lögner och framförallt uselt hanterande av Sverige skapas en grogrund lik Ian&Berts dagar.

Tänk så media outsiders får endast på grund av de feta nackarnas rädsla för att inte få stå vid köttgrytorna nästa månad.
hatten1 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 08:38   #176
 
Reg.datum: jun 2011
Inlägg: 4 674
Sharp$: 2391
Standard

https://www.travronden.se/nyheter/sp...med-atg-107219

Precis som några redan har skrivit i tråden så är det "pengarna i poolerna" som är ALLT. Det är t o m viktigare än kvaliteten i produkten ( även om vd verkar försöka intala sig något annat. )

Givetvis går det inte att ha en alltför kass produkt heller.
__________________
Spelälskande gringubbe som hellre klagar en gång för mycket än gång för lite!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Migge (+1)
Strappa71 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 09:08   #177
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Strappa71 Visa inlägg
https://www.travronden.se/nyheter/sp...med-atg-107219

Precis som några redan har skrivit i tråden så är det "pengarna i poolerna" som är ALLT. Det är t o m viktigare än kvaliteten i produkten ( även om vd verkar försöka intala sig något annat. )

Givetvis går det inte att ha en alltför kass produkt heller.
Kul att det verkar börja hända saker där. Det har stått väldigt stilla när det gäller omsättningen första månaden. Ska bli mycket spännande att se vad som händer nu med större insättningsbonus och extrapengarna spelbolaget lägger in i poolen på huvudspelet i kväll och på lördag.

Hade önskat att det fanns möjlighet till filsystem i kväll om man nu bestämmer sig för att spela lite större system i jakten på extrapengarna. Men det gör det inte så får väl i så fall försöka göra ett manuellt typ 1 av 2 system.
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 09:33   #178
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av olle Visa inlägg
Kul att det verkar börja hända saker där. Det har stått väldigt stilla när det gäller omsättningen första månaden. Ska bli mycket spännande att se vad som händer nu med större insättningsbonus och extrapengarna spelbolaget lägger in i poolen på huvudspelet i kväll och på lördag.

Hade önskat att det fanns möjlighet till filsystem i kväll om man nu bestämmer sig för att spela lite större system i jakten på extrapengarna. Men det gör det inte så får väl i så fall försöka göra ett manuellt typ 1 av 2 system.
Desto lägre omsättning ikväll, desto mer kommer jag spela. Om omsättningen blir väldigt hög lär jag stå över. Även om det är sportsligt sett kanonlopp ikväll, ser p54 loppen rätt ointressanta ut spelmässigt... reducerat lär väl knappast behövas?
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 09:57   #179
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 143
Sharp$: 56997
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av travanalys Visa inlägg
Desto lägre omsättning ikväll, desto mer kommer jag spela. Om omsättningen blir väldigt hög lär jag stå över. Även om det är sportsligt sett kanonlopp ikväll, ser p54 loppen rätt ointressanta ut spelmässigt... reducerat lär väl knappast behövas?
Beroende på hur insatsfördelningen ser ut en kvart innan spelstopp kunde det vara kul med lite B hästar. Med 3 kr i insats per rad blir det snabbt väldigt dyra system om man ska måla på matematiskt i några lopp.

Är det någon som vet om alla extrapengar kommer ligga i allarättspoolen i kväll och på lördag eller om man "saltar" både 5 och 4 rättspoolen i kväll och 7 och 6 rättspoolen på lördag?
olle är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-06, 10:22   #180
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Fördelas på båda poolerna sålänge det finns någon som har alla rätt.
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td