Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-10, 10:59   #1
Gotland
Administrator

Reg.datum: feb 2017
Sharp$: 6245
Standard

V86 Skrubbs - Visby Travfest

Vi närmar oss onsdagen med stormsteg och visst tänker jag ta mig ner och vara på plats.

Kul att flera av toppkuskarna valt att göra mig sällskap denna afton och tävlingarna ser ut att kunna bli riktigt fina. Kul med V86 där det är inte ovanligt att utdelningen drar iväg även om en/några favoriter trillar in!

Skrubbs har landets kortaste upplopp (156m) för 1000m banor och det är inte lätt att ta sig förbi de sista metrarna. Dock så brukar det köras rejält på de största tävlingsdagarna (alla vill visa upp sig) och det händer att bakspåren kan plocka ner de trötta där framme.

Tänkvärt är att man breddat banan inför i år vilket medfört att det är lättare att få plats i volterna.

Sett till de tidiga strecken så verkar det bli flera storisar (tack Harry Boy) som åtminstone jag kommer försöka fälla.

Kan H-o S hålla göra en ok styrning i sista så borde väl 4 Charrura Forlan ha en bra uppgift? Nu endast 16%. 9 Importedfromdetroit i fjärde till 5% inte fel det heller.

5 Hennig Lixarve plussade jag för senast på Kalmar men då räckte tyvärr inte mer än till en fin andraplats (och ett småskönt platslir). Snabb ut och Johan W vinner minst ett lopp på onsdag! Kan mycket väl vara detta.

Lycka till alla Sharpsare!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hammering (+3)

Senast redigerad av Gotland den 2017-07-10 klockan 11:01.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat