Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-07-10, 09:59   #1
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 738
Sharp$: 9168
Standard

V86 Skrubbs - Visby Travfest


Vi närmar oss onsdagen med stormsteg och visst tänker jag ta mig ner och vara på plats.

Kul att flera av toppkuskarna valt att göra mig sällskap denna afton och tävlingarna ser ut att kunna bli riktigt fina. Kul med V86 där det är inte ovanligt att utdelningen drar iväg även om en/några favoriter trillar in!

Skrubbs har landets kortaste upplopp (156m) för 1000m banor och det är inte lätt att ta sig förbi de sista metrarna. Dock så brukar det köras rejält på de största tävlingsdagarna (alla vill visa upp sig) och det händer att bakspåren kan plocka ner de trötta där framme.

Tänkvärt är att man breddat banan inför i år vilket medfört att det är lättare att få plats i volterna.

Sett till de tidiga strecken så verkar det bli flera storisar (tack Harry Boy) som åtminstone jag kommer försöka fälla.

Kan H-o S hålla göra en ok styrning i sista så borde väl 4 Charrura Forlan ha en bra uppgift? Nu endast 16%. 9 Importedfromdetroit i fjärde till 5% inte fel det heller.

5 Hennig Lixarve plussade jag för senast på Kalmar men då räckte tyvärr inte mer än till en fin andraplats (och ett småskönt platslir). Snabb ut och Johan W vinner minst ett lopp på onsdag! Kan mycket väl vara detta.

Lycka till alla Sharpsare!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
hammering (+3)

Senast redigerad av Gotland den 2017-07-10 klockan 10:01.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-11, 07:25   #2
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 738
Sharp$: 9168
Standard

7 Monark Newmen har väl en passande uppgift i inledningen. Endast andrahandare i nuläget men jag antar att strecken kommer jämna ut sig framåt onsdag.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Lazlo (+100)
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-11, 10:22   #3
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 710
Sharp$: 37574
Standard

Monark Newmen är en given spik för mig. Importedfrmdetroit fortsätter jag att tro på. Och Violet Hill kan jag tänka mig att spika. Vi får se vad för information som kommer fram idag och i morgon. Havbergs Knight är också ett spikbud.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
Heppson (+1)

Senast redigerad av Shooter den 2017-07-11 klockan 10:29.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-11, 17:43   #4
 
Reg.datum: apr 2015
Inlägg: 690
Sharp$: 1014
Standard

Det är väl i V86-loppen 3,4 och 5 som det kan hända nåt ?!
Övriga ser väl ut att gå att lösa på 1-3 streck enligt första skumningen.
Bluesmith66 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-11, 17:56   #5
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 138
Sharp$: 56938
Standard

Missar tyvärr travfesten i morgon då det är champions leauge kvalfest i Malmö som jag ska gå på. Slänger troligen in em tidig P54 då jag ser att det är massor av extra vinstpengar i poolen igen.

Mina noteringar hittills

V86-1

Man pratar om att rycka skorna ffg på Enjoy´s Topnotch. Intressant men är väl tveksamt om det + 40 meter räcker. Den var väl inget vidare när den mötte fastlandsmotstånd på Solvalla i maj.

Alwoods Joker i samma lopp troligen urryckare istället för fast bomull.

Sen är frågan hur vässad Monark Newman är. Detta är ju bara ett lopp i matchningen mot derbykvalen i om en dryg månad.

Avd 2

Svante Båth skriver pp hemsidan att man ska rycka alla skor nu på Deweykidumnhowe. Verkar inte ha gett jätteeffekt tidigare dock.

Tycker det är intressant med skorycket på Massive Clout. Man testade senast men då satt hästen fast med rubbet sparat.

Avd 3

Inget direkt intressant i nuläget. Helt andra förutsättningar nu för jättefavoriten. Spår 13 och andra ledet bakom bilen på skrubbs i ett 15 hästarslopp kan innebära många svåranalyserade trafikproblem. Iskallt läge normalt på Skrubbs.

Avd 4

Pihlström uppåt på sina hästar. Mest tror han på Green Bax som ska testas med skygglappar ffg.

Ser ut som ett ojämt lopp med halva fältet som utfyllnad närmast.

Avd 5

Sundbo Rindi troligen barfota runt om nu. Stort plus.

Eventuellt skoryck fram på Sunwapta Goj. Intressant.

Avd 6

Har för mig att stall Westholm sa i atg live igår att Urgent Call ska testas med bike ffg. Brukar ge bra effekt på det stallets hästar.

Avd 7

Gina Boko totalförvandlad senast på GS75 när man ryckte alla skorna ffg. Samma nu. Dessutom blir det bike nu.

Avd 8

Barfota runt om ffg på Rosso Pomodoro. Burman har hög träffsäkerhet med sina skoryck. Frågan är dock om det räcker mot detta motstånd. Tänk dock på att den är valack nu. Som ospelad kanske värd ett streck ?

Charrua Forlan ska gå med bakskor nu. Inget plus i alla fall.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-11, 22:44   #6
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 738
Sharp$: 9168
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Gotland Visa inlägg
7 Monark Newmen har väl en passande uppgift i inledningen. Endast andrahandare i nuläget men jag antar att strecken kommer jämna ut sig framåt onsdag.
Haha, det gick fort. Kikade in några timmar senare och då hade monarken seglat om och förbi ordentligt. Letar nu med ljus och lykta efter möjligheter att sänka den som storis då favoriter måste synas! 55% i skrivande stund och det lär inte sluta där...

Fältet är för litet för att det ska bli tillräckligt mycket trafikproblem. 1 Edit Lixarve har startsnabbe Johan W i sulkyn men har inte haft någon form på länge. Kanske 3 Enjoys Topnotch kan vara något? Nja, blir nog att favoritspika i inledningen till slut ändå tyvärr...

Senast redigerad av Gotland den 2017-07-11 klockan 22:49.
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 07:45   #7
 
Reg.datum: jul 2011
Inlägg: 2 549
Sharp$: 5341
Standard

Spikar Arn Hammering rundar hela skiten.
__________________
Som ofta bäst när det gäller.
Spiken64 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 08:36   #8
 
Caballus_Carnivoress avatar
 
Reg.datum: dec 2016
Inlägg: 24
Sharp$: 61
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Spiken64 Visa inlägg
Spikar Arn Hammering rundar hela skiten.
Spik här med! Stark o rejäl häst som jag tror tuggar vidare efter dom andra börjar köra på ångerna.
Caballus_Carnivores är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 09:18   #9
Administrator
 
Reg.datum: feb 2017
Inlägg: 7 738
Sharp$: 9168
Standard

Så här på morgonkvisten är jag mest inne på att spika Judas och Charrura men hinner väl ändra mig sjutton gånger till innan start (som vanligt!)...
Måste gå emot de stora och leta värde.

Bara timmar kvar tills det är dags att bege sig ut mot banan. solen skiner och det ser ut att bli en finfin eftermiddag/kväll!
Gotland är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 10:34   #10
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 710
Sharp$: 37574
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Caballus_Carnivores Visa inlägg
Spik här med! Stark o rejäl häst som jag tror tuggar vidare efter dom andra börjar köra på ångerna.
Importedfrmdetroit!
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 10:59   #11
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 710
Sharp$: 37574
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TorskTrav Visa inlägg
Är du säker på att du inte kastar pil nu?
Pihlströms stallform är lite diskutabel, men jag följer den här och den har inte visat någon svacka ännu i alla fall.
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 11:53   #12
 
Reg.datum: sep 2010
Inlägg: 12 138
Sharp$: 56938
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av TorskTrav Visa inlägg
Jag är ändå lite fundersam i V86-1. Det jag undra lite över är. Törs man lita på Fredrik Persson som kusk?
Har en tendens att inte hinna fram ibland. Vet inte riktigt vad det beror på. Kanske har svårt att bedöma tempo + konkurrenter
Väldigt trist att bara 7 hästar anmäldes med ett förstapris på 60 tkr. Med 15 hästar hade det varit väldigt mycket tuffare att stå med 40 m tillägg på Skrubbs. Nu är mest frågan troligen om han vill vinna och därmed agerar innan upploppet om det gått i 17 tempo i 1,5 varv. Är i så fall 10 klasser bätttre troligen än de hästar den ska ta 40 m på. Men man har sett kuskar agera för sent förr med dessa förutsättningar. Gäller att han inte bara tänker på ett snällt lopp i ett led mot derbykvalen om en dryg månad.
olle är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 11:57   #13
 
Reg.datum: apr 2016
Inlägg: 2
Sharp$: 225
Standard

Antonio AM i långloppet , ifall ni ska gardera !!! pass upp
kingkal är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 12:30   #14
 
Reg.datum: okt 2016
Inlägg: 1 077
Sharp$: 92
Standard

Hur mycket blåser det? Vilka av fastlandshästarna blir sjösjuka?
travanalys är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-07-12, 12:52   #15
 
Shooters avatar
 
Reg.datum: okt 2011
Inlägg: 21 710
Sharp$: 37574
Standard

Jag tvekar inte när det gäller favoriten i första loppet.

"Jag hoppas att vi är ifatt dem direkt och sedan väntar jag till 700 kvar. Sedan kör vi maximalt."
Shooter är uppkopplad nu   Ge poäng Svara med citat
Svara



td