Missar tyvärr travfesten i morgon då det är champions leauge kvalfest i Malmö som jag ska gå på. Slänger troligen in em tidig P54 då jag ser att det är massor av extra vinstpengar i poolen igen.
Mina noteringar hittills
V86-1
Man pratar om att rycka skorna ffg på Enjoy´s Topnotch. Intressant men är väl tveksamt om det + 40 meter räcker. Den var väl inget vidare när den mötte fastlandsmotstånd på Solvalla i maj.
Alwoods Joker i samma lopp troligen urryckare istället för fast bomull.
Sen är frågan hur vässad Monark Newman är. Detta är ju bara ett lopp i matchningen mot derbykvalen i om en dryg månad.
Avd 2
Svante Båth skriver pp hemsidan att man ska rycka alla skor nu på Deweykidumnhowe. Verkar inte ha gett jätteeffekt tidigare dock.
Tycker det är intressant med skorycket på Massive Clout. Man testade senast men då satt hästen fast med rubbet sparat.
Avd 3
Inget direkt intressant i nuläget. Helt andra förutsättningar nu för jättefavoriten. Spår 13 och andra ledet bakom bilen på skrubbs i ett 15 hästarslopp kan innebära många svåranalyserade trafikproblem. Iskallt läge normalt på Skrubbs.
Avd 4
Pihlström uppåt på sina hästar. Mest tror han på Green Bax som ska testas med skygglappar ffg.
Ser ut som ett ojämt lopp med halva fältet som utfyllnad närmast.
Avd 5
Sundbo Rindi troligen barfota runt om nu. Stort plus.
Eventuellt skoryck fram på Sunwapta Goj. Intressant.
Avd 6
Har för mig att stall Westholm sa i atg live igår att Urgent Call ska testas med bike ffg. Brukar ge bra effekt på det stallets hästar.
Avd 7
Gina Boko totalförvandlad senast på GS75 när man ryckte alla skorna ffg. Samma nu. Dessutom blir det bike nu.
Avd 8
Barfota runt om ffg på Rosso Pomodoro. Burman har hög träffsäkerhet med sina skoryck. Frågan är dock om det räcker mot detta motstånd. Tänk dock på att den är valack nu. Som ospelad kanske värd ett streck ?
Charrua Forlan ska gå med bakskor nu. Inget plus i alla fall.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|