Ämne: V75 Årjäng
Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-14, 20:26   #46
BroderH

Reg.datum: nov 2012
Sharp$: 5974

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

V75 just nu för mig innan morgondagens sista info:

V75-1
Spik 1 Some Summit, spets och slut. Även om hon mot förmodan inte tar ledningen blir det bra i det lilla fältet. 64% känns faktiskt lågt, har mycket svårt att se henne förlora.

V75-2
Ett mycket jämnt lopp, svårlöst vem som tar ledningen. Mina scenarion är att antingen 1 Cashback Pellini håller ledningen och har därmed toppchans. Annars tar nog 3 Dynamit Life ledningen och släppter till 4 Lukas Zaz och i så fall har den sistnämnde toppchans. Vill varna kraftigt för 7 Bombibitt S.I.R som har bra form samt ska gå med jänkarvagn och barfofta runt om för första gången imorgon. Han är dessutom startsnabb och får förhoppningsvis en bra position. 2% just nu! Streckas gör även 6, 8, 10 & 12.

V75-3
Ett ojämnt kallblodslopp där de norska hästarna 9, 11 & 12 höjer sig över mängden. Den som har råd streckar även 8 Järvsö Elviz som bör vara ca 100 meter bättre med Goop än med Alsén.

V75-4
Omgångens största favorit (just nu) 4 Charlie Mearas har naturligvis toppchans, men eftersom det är första gången på V75 försöker vi fälla honom. 1, 5, 6, 8, 9 & 12 vill jag i så fall ha med. Med extra varning för 9 Miss Åslanda som siktat hit länge och dessutom förstärks med Ulf Ohlsson.

V75-5
Oviss spetskörning att vänta. Goop vill till spets med 1 He's a Diffacolt och lyckas han med det är det mycket bra chans. Skulle kunna vara en kul chansspik. I övrigt måste man ha med formtoppade 5 Cab Hornline, som dock ska gå med bakskor, 6 Zenit Brick som står på tur för en seger samt 9 Emmett Brown som gått bra på slutet. Varning för 12 Re Doc som är bättre än raden och är ett kul streck på 6%.

V75-6
Här hittar vi omgångens näst bästa spik i mitt tycke, 3 Tellmeastory. Han var strålande bra i debuten för Goop och har nu bra läge och rätt distans. Troligen tar stallkamraten 5 Je T'aime Ruinart ledningen och släpper sedan till favoriten.

V75-7
En grym upplaga av Årjängs Stora Sprinterlopp. 8 Propulsion hade varit ett spikförslag från ett bättre läge men måste nu garderas. Jag vill höja ett varningens finger för 9 Volstead som var ute över fel distans sensast och fick dessutom, enligt rapporter, inte fäste. Nu har han ett intressant smygläge med snabba startryggar.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
mackpeter (+3)
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat