V75-6
Voltstart i silverdivisionen är ovanligt och många hästar är inte van med det. Svårlöst spetsstrid där trots spåret så håller jag 2 Barkevious Mingo som favorit att sitta i ledningen. Väl där borde det vara en bra chans att leda runt om och klar förstahäst i loppet för mig. Garderas dock då han blir sårbar om inte spets nås.
1 Rolex Bigi har vunnit hälften av sina starter i karriären och håller riktigt hög kapacitet. Obesegrad felfri i ny regi och har fint läge här. Ovan med startmetoden och osäkert vart han hamnar från start. Var borta en stund inför förra starten och borde vara ännu bättre nu. Ska lättas i balansen inför den här starten och måste streckas väldigt tidigt.
Utamanar i spetsstriden gör 6 Quantanamera från springspåret. Kusken låter dock nöjd med rygg på Barkevious och släpper om han kommer förbi. Ska räknas från rygg ledaren och dessutom blir det eventuellt barfota runt om för första gången på 4 år!
7 Aron Palema kanske kan haka på 6 och få ta över ledningen om kusken träffar starten bra. Senast var det tredjespår ett halvvarv och sedan dödens, borde hamna betydligt bättre på det den här gången. Duger bra i den här klassen även om han är relativt färsk.
9 Moni To Spare lär köra fram till dödens om det går för sakta och hästen håller fortsatt toppform. Ska eventuellt expirementera lite med huvudlaget inför den här starten också och räknas väldigt tidigt.
11 Nakoda Goj blir mitt drag i loppet men stor risk att det blir en skrikhäst efter avslutningen senast. 1.08,5 sista 700 visade klockan och med rätt lopp här och en liknande spurt så kommer han blåsa förbi väldigt många!
3 Thaiger Exclusive gynnas av voltstart då han ofta dummar sig bakom bilen. Är startsnabb och kan vara den som tar ledningen initialt. Är lite uppanmäld här men räknas ändå pga läget. Var mycket fin senast vid segern från spår 12 på 1640.
Sammanfattningsvis ett väldigt öppet lopp om Barkevious Mingo inte tar sig lätt till spets, blir svårslagen där.
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
|