Visa ett inlägg
Gammal 2010-08-07, 10:38   #4
RizZla

RizZlas avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 718

Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Smile

Citat:
Ursprungligen postat av patrik_g Visa inlägg
Spelstopp: 17:00

Sandefjord- Rosenborg: 2 (-1.5 mål) till oddset 2.25 hos Bet365

Sandefjord är klar sist i Tippeligan med bara åtta poäng på 19-matcher. Man räcker helt enkelt inte till på denna nivå. Klart minst mål har man också gjort med sina tolv mål sammanlagt.

Nu verkar lagledningen runt laget ha gett upp också. Deras stjärnspelare Espen Bugge Pettersen och anfallaren Rune Ertsås har lämnat klubben. Nu har även förstamålvakten Espen Bugge Pettersen sålts till Molde och anfallaren Rune Ertsås har lämnat för spel i Vejle.

Dessa spelare saknas också av andra orsaker:
Samir Saric (anfallare) är skadad.
Vamouti Diomande (mittfältare) är på internationell tjänst.
Olav Zanetti (back)är borta.

Deras hemmaspel är inte så vidare bra heller med hemmaraden: 1-3-5 7-12.

Rosenborg gick vidare i CL-kvalet i veckan efter 3-0 på hemmaplan mot AIK. AIK hängde med bra i första halvleken, men i andra halvlek visade Rosenborg klassen.

Är fortfarande obesegrade i ligan och har sex poäng ner till tvåan Vålerenga. Man har ett mycket bra lag med många landslagsspelare.

Sedan stjärnanfallaren Rade Prica och mittfältaren Anthony Annan (spelade VM för Ghana) kommit tillbaka från skador har det sett mycket bättre ut.

5-4-0 12-6 är Rosenborgs bortarad denna säsong.

Stark startelva till dagens match:

Daniel Örlund
Mikael Lustig - Kris Stadsgaard - Vadim Demidov - Mikael Dorsin
Fredrik Winsnes - Anthony Annan
Per Ciljan Skjelbred - Markus Henriksen - Trond Olsen
Rade Prica

Anallarna Steffen Iversen och Morten Moldskred, kommer börja på bänken. Visst ett avbräck att inte Iversen startar. Men med en Prica i målform är jag inte orolig. Även Olsen är en vass anfallare. Skulle det gå dåligt i offensiven kan man ju kasta in Iversen.

Jag tror inte alls veckans match har slitit på Rosenborg och mot seriens klart sämsta lag som börjat sälja av laget, ska det bara bli en storvinst tycker jag. Hade väntat mig typ två gånger på -1.5 och då är 2.25 på -1.5 ett riktigt bra odds tycker jag. Därav min insats.

4-1 till Rosenborg i cupen i sommras på bortaplan mot Sandefjord. Tror på något liknade här.

Insats: 7-Units

Jag tycker man kan lägga 1-Units på -2.5 mål till höga (4.00) också hos Bet365.
Kan ju börja med att informera att Sandefjords intresse i cupen denna säsong var 0.01 på en skala upp till 10. Du missade hur dem spelade i tippeligan fyra dagar innan denna 4-1 match? 1-0 till Rosenborg på hemmaplan.

MEN... Mycket väsentligt i din text också

Med det manfallet Sandefjord har borde detta vara en bra bet. Rygg.