Visa ett inlägg
Gammal 2017-07-29, 19:47   #25
Lazlo
Administrator

Lazlos avatar

Reg.datum: jan 2010
Sharp$: 22712

NFL 2017-2018
Stats: 51 - 50 - 0
ROI: 111.25%
Vinstprocent: 50.50%

Standard

Citat:
Ursprungligen postat av SH Visa inlägg
Jag är med på båda, och även en tredje om intresset är stort, drafta är ju det roligaste. Alla ändringar och förslag som lagts upp låter skitbra, förutom tankebanorna om 10 lag till slutspel

Då kan vi lika gärna köra alla 14 lag till slutspel lol. Jag föredrar 6 lag där 2st har BYE, men som du nämner så blir det många lag som inte kommer ha något att köra för då i slutet, så jag kan köpa 8 lag till slutspel. Är ingen dealbreaker åt något håll för mig.

Jag föredrar auction och ppr i en av ligorna iaf, sen spelar de mindre roll vilken utav dom. Eftersom det är en liten högre svårighetsgrad i det så kanske man ska göra den dyrare ligan auction och ppr, men som sagt, inte hela världen. Tror inte vi kommer ha några problem att hitta 10 pers till den ligan, många redan som visar intresse, tror vi är 5-6 pers redan med lång tid kvar.
Lika gärna 14 lag till slutspel som 10? Var väl att ta i

10 lag till slutspel skulle ge samma upplägg som man har i SHL vilket gör att många lag har chansen länge och det är ju roligt för flera.

Top 6 går direkt till kvartsfinal
Lag 7-8-9-10 spelar åttondelsfinal
11-14 går inte vidare

Inte så tokigt. Givetvis kommer man hellre Top6 för att få en gratisvecka i slutspelet men man kan även kämpa för att komma 10:a och ha en liten chans att krångla sig vidare. Att komma 1:a eller 2:a i serien bör också ge en fördel då man möter ett vinnande åttondelslag i kvartsfinal vilket bör vara ett aningen sämre lag än ett top 6 motstånd.

Med 6 lag till slutspel så kommer typ 5 lag inte spela sista 2 veckorna. 8 lag till slutspel gör det lite bättre men då får vi inga BYE's som folk ville ha.

Som sagt, finns för och nackdelar med alla upplägg känns det som och jag tycker nog vi hade det bra som det var men om BYE weeks ska in så anser jag att 10 lag är bättre än 6 då jag strävar efter att hålla ligan rolig och spännande så länge som möjligt.
To view links or images in signatures your post count must be 10 or greater. You currently have 0 posts.
för att köpa våra experters andelar!
Följande användare gav Sharp$ för den här posten:
MonstersOfTheMidway (+10)
Lazlo är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat