Citat:
Ursprungligen postat av olle
Då var kompletteringslistorna klara till lördagens V75a. Lite blandad kompott. Sommartravets final ett härligt race medan gulddivisionen blev ännu tunnare än på Hagmyren igår. Ändå har loppet kommit med på V75. Måste bero på att atg börjat bli desperata att generera jackpot på V75. Dels till Åbys stora pris och V75 finalerna om två veckor men även så klart till superjackpotomgången till Bergsåker om en månad. Hittills är det inte många miljoner som flyttats dit.
...
Guld
Trots bara 6 hästar läggs loppet på V75. Den som spetsar av Food Money och Staro A Joli borde ha toppchans.
|
Själv tycker jag att det är ganska trevligt att dom har lagt ett sexhästarslopp på V75. Guldläge att, om man tror sig ha vinnaren klar för sig, spika sig ur ett lopp där många andra säkerligen helgarderar. Så här på förhand så kan väl i princip alla vinna även om jag har väldigt svårt att se att Star Advisor Joli eller Al Dente skulle sätta nosen föst. Man kommer långt på Food Money och Francais Du Gull. Den senare spikar jag om han inte blir favorit. Kan inte minnas senast FdG har sprungit så snabbt som han sprang i lördags. Att han inte rådde på Volstead och Magic Tonight i lördags är ingenting att skämmas över när motståndet är ytterst behagligt denna gången. Risken finns att FdG blir favorit. I gulddivisionen. År 2017. Vem hade kunnat trott det för några månader sedan?