Citat:
Ursprungligen postat av donnie79
Du verkar verkligen ha koll på det här med bonusar... Har du några tips på hur man enklast lägger multiplar för att omsätta bonusar? Jag förstår hur man ska göra men det kan vara lite komplicerat ibland att veta hur mycket man ska satsa på match två, match tre osv ifall multipeln inte spräcks redan i första matchen.
Håller du koll på dina multiplar helt manuellt eller kär du kanske i nån spreadsheet eller nåt? Alla tips uppskattas!
|
Såg att du fått svar ovan som stämmer: se till att spel 1 är slut innan spel 2 börjar. Insatsen på, spel 2 som ska matchas är insatsen*odds på match 1,om match 1 vanns. Förlorade du på spelbolaget på match 1 är du klar. Odds tenderar att röra sig, dock inte så mycket på tex amerikansk baseball så kan vara bra att välja som spel 2.
Jag brukar alltid underlägga rätt kraftigt vid multipler. Säg att jag lägger ett spel med först 5.0 i odds och 5.3 på smarkets och satsar 1000, då väljer jag ändå att bara lägga typ 850 på smarkets så ligger jag plus 1000*4-4.3*850=345 kr om jag vinner hos spelbolaget och måste fortsätta krångla där.