Citat:
Ursprungligen postat av olle
Börjar synas nu effekten av att alla betaltjänster spikar Michelangelo Ås. I går kväll var insatsfördelningen mellan N Amok och den 50/27. Nu 46/32 och då är det "bara" spelat för drygt 30 av minst 80 mkr. Finns nog tom chans/risk att MÅ är ifatt innan spelstopp. Då är ju spelvärdet inte alls det samma. Man ska komma ihåg att flera betaltjänster spikade just därför att den inte var mer än hälften så mycket spelad men man bedömde vinstchanserna som likvärdiga.
|
Precis, och jag tycker inte heller vissa speltjänster är särskilt konsekventa i sina värderingar, heller inte flexibla i sina systemkonstruktioner. De kan utpeka en andrahandare som avdelningens bästa drag men favoriten med högst segerchans. När sedan insatsfördelningen svängt och andrahandaren blivit favorit torde viktningen på jokern rimligen omfördelas i och med kraftigt reducerat spelvärde, men den finkänsligheten ser man sällan. Ser det gång på gång hos SV och effekten blir att den på förhand taxerade vinstchansen mest blir för syns skull. För det ser ju proffsigt ut om inte annat.
Hur som helst, om man går till sig själv och flexibilitet så är det minst lika viktigt att använda speltjänster för att beräkna hur marknaden flyttar strecken lika mycket som att ta till sig information. Knifetown Winner var för mig ett härligt drag i torsdags men runt 10%. Knallform, kusk med momentum och i mina ögon bättre spetschans än vad allmänna uppfattningen verkar vara. Tror han bara trycker till. Men med trenden som råder går den mer och mer mot att bli ett neutralt streck och jag kommer gå mer på Urgent Call. Man kan koppla fina grepp när icke-kommunare vinner.