Visa ett inlägg
Gammal 2017-09-10, 10:13   #1
admin
Administrator
 
admins avatar
 
Reg.datum: dec 2009
Inlägg: 2 197
Sharp$: 15232
Standard

Tips inför Europatipset 10/9 - Jackpot 6 miljoner



Vi har en synnerligen intressant omgång av Europatipset denna söndag. Det kanske viktigaste är det faktum att vi har en jackpot på 6 miljoner att kämpa för. Läge att tänka annorlunda eller? Ja, kanske det. I vilket fall är det primära att sätta trettan. Det blir överbetald hur som helst och då ska vi vara med och hugga där. Inget krångel med andra ord.

Omgången som sådan är svår och det blir med garanti bra pengar för den som hittar alla rätt. Det behövs minst tre spikar för att få dynamik i systemet och jag tycker mig ha hittat några bra och två fräcka.

Jag har även valt att hålla mig till ett mindre system på 432 rader , 3 hela och fyra halv. Det är ju annars inne att göra väldigt stora system i media, men jag kan inte se hur de ska vara vägledande. Något som trots allt är tanken med denna krönika. Nej, se mitt förslag som en grund och låt sedan dina egna idéer forma just din väg till de stora pengarna.

Nu kör vi!

Tre spikar

Atlethic Bilbao
Bilbao tar sig an nykomlingen Girona. De senare har likt nykomlingar gärna gör inlett starkt. Här tror jag dock att det roliga tar slut. Bilbao har ännu inte släppt in något mål och hemma på San Mames är man urstarkt. 78 % är ett gränsfall, men kupongen är lurig och jag tror hårt på Bilbao varför vi hamrar in denna.

Häcken
Häcken är det formstarkaste laget i ligan just nu. Faktum är att man kan vara ligatvåa om det blir seger här, vilket jag tror. Man har förvisso bortamatch, men det är mot Halmstad som kanske är sämst i serien. Dessutom har HBK oerhört svårt för Häcken. Sex raka torsk och här kommer den sjunde. Notera även att HBK saknar viktige Johan Oremo. 69 % är acceptabelt och denna känns mycket stark.

Kryss i derbyt

Det kan tyckas ovanligt att rekommendera ett kryss som ett av de bästa singelstrecken, men här är jag rätt trygg. Till att börja med så är krysset, 31 %, understrecket i förhållande till chansen. Sedan räknar jag med en tajt match mellan två lag som i första hand inte vill förlora. AIK är i grunden ett bättre lag, men Hammarby har fin form och dessutom något intressant på gång. Ska vi säga 1-1?


Skrällbuden

Kalmar 19 %
Smålänningarna har fem segrar på de sex senaste. Elfsborg har ryckt upp sig, men sådär jätteövertygad är jag inte. Kalmar är dessutom inte på säker mark ännu varför motivation i högsta grad finns. Tvåan måste med till fina 19 %.

Jönköping 25 %
En match mellan två lag som helt saknar form. Norrköping har dessutom sålt Sebastian Andersson m fl varför deras spets blivit minst sagt trubbig. Att då få 25 % på ett hemmalag som jag anser har en större vinstchans än så känns kanon. En chansspik.

GIF Sundsvall 12 %
12 % på Sundsvall är ett skämt. Sirius har förvisso en mycket bättre säsong bakom sig, men här snackar vi motivation. Sirius har dessutom usel form. Tror vi kan få se en klassisk svensk höstmatch med få målchanser, mycket kamp och där bortalaget till slut får en in en boll på något konstigt sätt. Dagens bästa skrällbud.


Överstreckad

Celta Vigo 68 %
Celta ska givetvis vara favoriter hemma mot Alavés, men till 68 %. Glöm! Celta har startat uselt och innan man visat upp något som liknar ett vettigt spel måste de garderas i sådana här matcher.


Mitt förslag

1. Swansea – Newcastle 1 1x2
2. A Bilbao – Girona 1 1
3. Celta Vigo – Alavés 1 1x
4. Villareal – R. Betis 1 1
5. Verona – Fiorentina 2 1x2
6. Lazio – Milan 1 12
7. Udinese – Genoa 1 1x
8. Hammarby – AIK X X
9. Elfsborg – Kalmar 1 12
10. Halmstad – Häcken 2 2
11. Jönköping – Norrköping 1 1
12. Sirius – Sundsvall X 1x2
13. Örebro – Malmö 2 2

432 rader

admin är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat