Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Man ska inte göra det svårare för sig än det är. Det är lättare att plocka ut tre spikar ur åtta lopp än ur sju eller sex. Valet av spikar handlar inte om huruvida en häst är favorit eller inte, utan om hur mycket som talar för att den vinner. En häst med toppchans är dock ofta favorit, men du såg häromdagen när jag lirade vinnare på femprocentaren Oceanic Clearance som åkte dit på mållinjen mot Carja. Den kunde man ha spikat på att det var bästa hästen i loppet. Jag gjorde inte V75 och den var inte med på våran lapp så jag fick lira vinnare istället. Ibland är spelarna fel ute och ibland inte. Sedan behövs ju knappast tre favoriter och storskrällar i fem lopp för att det ska bli hög utdelning. Det räcker med storskräll i 1-2 lopp, 2-4 favoriter och några mellanstreckade hästar för att det ska bli fina pengar på V86. Det behövs heller ingen stor plånbok även om det underlättar alla spel, men självklart måste man hamna rätt på det - det gäller oavsett spelform. Själv lägger jag hellre stora pengar på aktiehandel än på travspel. Nej, krånglar man till det och tror att man måste fälla de favoriter som har störst vinstchans eller att det måste till fem jätteskrällar för att det ska bli hög utdelning så gör man det omöjligt för sig och då ska man nog inte spela.
|
Dock behöver du knappast tre spikar för att få till hyfsat bra system annat än möjligtvis på V75 om systemet får kosta några hundralappar. För 200 kr och med en spik får du till ett hyfsat slagkraftigt V4 system. Det är det nästan omöjligt att då på V86 för den kostnaden om man både vill ha med mest troliga vinnarna och tänkbara storskrällar i en lagom mix.