Citat:
Ursprungligen postat av Shooter
Nja, jag håller inte med dig. Jag brukar spela system på drygt 300 spänn på V86, ibland lägre. Reducerade system är utmärkta för den spelformen, men ibland väljer jag matematiska. Förra veckan hade jag ju satt åtta rätt om inte några kuskar tagit idiotiska beslut och sånt kan man aldrig värja sig emot i lopp där man spikar eller har sparlopp. Dessutom har jag ju satt några åttor på de belopp jag spelar för. Men man måste ju ha turen att det skräller i rätt lopp. V4 har inte samma potential som V86 eller V75, men självklart är det så att det är lättare att få in på en mindre peng när det är färre djur att täcka in. V86 kostar dessutom bara 25 öre raden, vilket gör att man får råd med att gardera lite hårdare i ett par lopp. Till skillnad mot P54 med tre kr raden där insatsen rakar i höjden direkt om man vill ha många hästar i ett par lopp.
|
Dock finns det väldigt bra pengar på P54 om du har ett fel. Det är på det jag fått in mest hos legolas. På atgs stora streckspel ligger bara 20 procent i poolen med ett fel och det är i princip alltid godnatt till bra pengar där om man åker i ett lopp. Tycker det är en grym spelform för runt 500 kr.