avd1.
Rätt vettig chans att
nr 7 tar spets och får han bestämma rinner han undan över det korta upploppet han har dock haft halsproblem till och från och därför vågar jag inte spika honom. Vill dock varna för
Love Voice som jag har kraftig feeling för en häst som har tänt till i ny regi och har sätt formstark ut vid de två senaste segrarna med sparade krafter i mål. Blir det fart på loppet är han högt troligen med på linjen när det skall avgöras! Jag kör utgång på 7-9
avd2.
Vidöppet ! tipset ger jag till
Orlando Knick som skall gå med pisk ff gg vilket kan ge effekt. Hästen är seg stark och gynnas av tempo och tempo lär det nog bli... Spelvärd och vi kör utgång!
avd3.
Normalt skall nr
4 bara vinna detta men formen är allt annat än bra, och här ger jag tipset till Frode igen med nr
9 som har varit bra på slutet utan att leverera det där lilla extra, han brukar hålla bra fart till slut och frode tror också formen är uppåtgåendes. Given utgång till knappa 18%
avd4.
Jörvsörappen vinner troligen felfritt men en galopp brukar ofta följa upp med ännu en galopp därav vågar jag inte spika. vill nämna
Lome Brage som troligen tar spets men ville släppa till nr2, (om denne går iväg) Draget är
Odd Herkles som höll starkt efter en tung resa senast och år en snälla resa nu i draget, kan bli tung att stå emot. 10% Prisvärd!
avd5.
Var länge inne att spika nr
1 eftersom hästen har 9 av 9 i spets och troligen är det 55% chans att han sitter där, Befogad favorit men han är inte lika rapp i benen de första 50 och innespår är nytt för honom vilket kan ge problem? nr
3 är riktigt rapp första 30 och kan med tanke på det ta sig förbi? Fredrik Solberg är optimistisk inför detta. En bra tvilling 1-3
avd6.
Här har vi omgångens fynd i form av
Pharon Face som har vunnit 3 av 5 med barfota dans, vunnit 8 av 13 i spets och trivs onekligen fint i den positionen. Ludde ger körorder till Magnus att köra i front eftersom hästen känns dunder hemma på gården. Hela vägen till 5%? Spik på bolag 1.

reserv: 9-5
avd7.
På bolag nr 2 spkar jag en annan rolig spik i form av
Aisha Simoni som var bra när hon gästade valla för 3 starter sedan, Örjan upp ff gg och hon kan leda länge, hela vägen?
DD1. 3
DD2. 1
* 300
DD1. 9
DD2. 1
* 100
God tur!