Citat:
Ursprungligen postat av Kattbert
2010-08-14 13:45 Premier League
Tottenham vs Man City 1 DnB @ 1.720
Rent statistiskt är ett DnB-odds på 1,72 på hemmalaget överodds när jämnstarka lag möts. Ser man till inbördes mötena mellan topp 5 i PL de två senaste året så är det förväntade rätta oddset 1,625. Men det är jämnheten i den yttersta toppen som höjer oddset. Så fort lagen blir lite mindre stabila så blir hemmalaget större favorit. Detta gäller speciellt här när Manch C är det lag som faktiskt är ett sämre lag och som varit numret mindre än Tottenham i sina senaste möten. I våras när Manch C behövde vinst hemma mot Tottenham för att nå CL-spel så tog Tottenham en säker seger . Jag trodde själv på City före matchen men de var inte ens nära.
Jag har sett en träningsmatch per lag i nu på sistone, Tottenham-Villareal 1-4 och Dortmund-Manch C 3-1, och trots stygga siffror för Tottenham där så tycker jag de såg bättre ut än City. Mer fantasi och fart i anfallsspelet men Villareal ytnyttjade effektivt Tottenhams försvarsbrister. Det gör inte City med sitt statiska fantasilösa anfallsspel de visade mot Dortmund. DnB-ettan känns ganska säker.
|
Jag är en inbiten Spursfan och jag vet inte vad jag tycker om detta spel. Du är för tidigt ute också då man inte har en aning vilket lag City tänker plocka med sig. City är inte samma lag som förra året men det är Spurs.