Visa ett inlägg
Gammal 2017-10-15, 13:43   #1
BroderH
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5962


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

2017-10-15 19:00 Minnesota Vikings - Green Bay Packers (NFL)


2017-10-15 19:00NFLMinnesota Vikings vs Green Bay Packers -3 FT 7 1.970

Minnesota Vikings
Vikings är 3-2 efter fem matcher men har inte övertygat särskilt mycket tycker jag. Segrarna har kommit mot Saints, Buccaneers och Bears. Senaste matchen mot Bears vann man med nöd och näppe på övertid, och då är inte Bears något särskilt bra lag. En stor del av det knackiga spelet är att QB Sam Bradford varit skadad större delen av säsongen. Han försökte göra comeback förra veckan men fick gå av i halvtid. Hans ersättare Case Keenum tycker jag är tämligen usel, även om han spelat över förväntan i år. Han håller dock inte Bradfords klass. Problemet för Keenum är att han inte har något springspel som kan avlasta honom, och då får man svårt som medioker quarterback.

Passningsmässigt har det funkat ok, men till denna match har man ett stort avbräck i att bästa WR Stefon Diggs är ljumskskadad och missar matchen.
Defensivt sett har det, som vanligt, sett bättre ut. Även om jag tyckte att Bears knackiga försvar hade flera bra driver förra veckan.

Green Bay Packers
Packers har inlett säsongen övertygande är i ledning i NFC North med 4-1. Aaron Rodgers ser ut att vara i gammal god form och då är Packers svårslagna. Förra veckan gjorde han en klassisk comeback då han vann matchen i slutsekunderna mot Cowboys. I övriga har man också slagit bra lag som Seahawks och Bengals, samt att man slog Bears på ett övertygande vis.

Till denna match kommer RB Ty Montgomery till spel som halvskadad efter att ha missat förra veckans match. Då klev dock rookien Aaron Jones fram och levererade 125 yards på 19 rusher och 1 touchdown. Dessa två lär få dela på ansvaret ikväll.

När det gäller passningar har Rodgers flera goda alternativ, där samtliga levererat väl hittills i år. Jordy Nelson, Randall Cobb, Davante Adams och Martellus Bennett är en kvartett som motståndarförsvaren har fullt upp att hålla reda på.

Viktigt till denna match är också att tacklen Bryan Bulaga är tillbaka efter skada, han lär behövas mot en bra passrush ikväll.
Packers försvar är inte lika bra som deras anfall, och här gäller det att veteranen Clay Matthews kliver fram i en viktig match mot en divisionsrival.

Matchen
Normalt sett hade det här varit en tuff och jämn match, men jag tycker skadorna på Vikings nyckelspelare avgör till Packers fördel. Även om Keenum spelat hyggligt så är han inte en QB att lita på. När han dessutom inte har sin bästa WR Diggs att kasta till så tror jag det blir svårt. För ett par veckor sedan så gick ju rookie-RB Dalvin Cook också sönder. Så till denna match saknar man sin bästa QB, RB och WR jämfört med hur rostern såg ut när säsongen startade.

Ska Vikings hänga med i den här matchen så måste deras fina defense hålla yttersta klass. Man har dock visat sig sårbara mot passningar, där man är på den undre halvan i ligan när det gäller totala passyards. Det är något man inte har råd med mot Aaron Rodgers!

Packers defense har också sina svagheter och har inte övertygat men med tanke på Vikings skadeproblem så ska dom klara av den här uppgiften.

Linan på -3 tycker jag att Packers med råge ska kunna täcka.
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat