Citat:
Ursprungligen postat av Kattbert
Det tror jag men det är i sig en bisak om oddset stiger eller sjunker. Givetvis är det surt om oddset istället stiger men eftersom jag inte tradear så spelar jag nu för att inte gå miste om spelet sen när oddset eventuellt (troligtvis) sjunker. Det verkar som om oddset stigit lite på Tottenham överlag under dagen (har inte sluppit till datorn på hela dan så jag kan ha fel) men åtminstone max-oddset på dnb har sjunkit.
Jag tvekade när det gällde att skriva en rek eftersom jag visste att det skulle komma mothugg med anledning av att det är långt till match om osäkerhet kring laguppställningar fortfarande finns. Men även bookiesarna måste sätta oddsen fastän viss info saknas. Det verkar som om oddsen skulle ha satts med den utgångspunkten att osäkerheten kring Manch C ökar risken att spela på Tottenham. Jag tycker som sagt att det är tvärtom, osäkerheten ökar misstron mot City. Överspelet, som här har spekulerats om, kan säkert vara en bra idé. Om inte annat så kom ju en del spursare ur skåpet i denna tråd. Jag själv är ingen spursare.
|
Tveka aldrig att skriva något om en match. Det är alltid bra att få igång en diskussion. Såklart måste bookies sätta oddsen tidigt och det är bra att utmana dem. Jag spelar denna match med hjärtat, utanför sheet.
Citat:
Ursprungligen postat av RobinD
Jag rekar också en del i förväg, ibland är oddsen så pass höga att de är intressanta oavsett om alla info finns tillgänglig.
Sen kan det ju bita en i stjärten om det är så att halva laget får magsår på matchdag men den risken får man väl ta.
|
Ja, självklart är det så. Det är inga fel att reka långt i förväg om man vet på ett ungefär och har skaplig koll. Liten utmaning som är kul att ha ibland. Jag la tex mitt Red Bull - Galaxy spel väldigt tidigt.