Citat:
Ursprungligen postat av bollen32
Okej, poängen med bonustradeande är ju att man MÅSTE kunna plocka ut pengar från båda sidor till slut, om man i längden vill tjäna pengar. Lägger du odds på 2,0 på betfair och lägger rubbet varje gång 5 gånger i rad så har du 3 promilles risk att inte vinna ett enda spel. Vill du påverka sannolikheten får du hitta höga odds på din kompis sida och matcha mot lägre odds på betfair. Men risken finns alltid att alla pengar hamnar på fel sida till slut, så blir din vän sur på dig då och inte betalar ut så kommer din plan inte hålla.
|
Det var det jag menade med att matched bets är för oförutsägbart. Svårt att gissa.
Därför tänkte jag tex att man satsar på resultat 0-0 på polarens sida och bokar 0-0 eller under 0,5 på Betfair (dom brukar ligga ganska lika och är typ same same but different). Resultatet 0-0 ligger på runt 8% i snitt i 46 ligor runt om i världen. Gör man lite research så borde man kunna få ner den siffran lite (i teorin iaf, det är ju ingen exakt vetenskap). Borde man inte ha oddsen lite mer på sin sida då?
Kruxet är bara att oddset på 0-0 brukar ligga mellan drygt 8 upp till 12-13, så blir det 0-0 så blir det mycket mer pengar som man måste "vinna" tillbaka till betfair.
Det är därför jag undrar om nån har nån liknande strategi fast på en annan marknad där oddsen är lite lägre