Sharps är skapad av experter inom spelbranschen och alla rankningar av operatörer på vår sida är gjorda med stor diskretion. Vi hoppas att de online spelbolagen som vi har valt ut faller dig i smaken. När du väljer att klicka på en utgående länk på vår sida, kan vi komma att erhålla provision, dock utan någon kostnad från din sida. Läs hela meddelandet här.
promo
Logga in


Svara
 
LinkBack Ämnesverktyg
Gammal 2017-10-20, 08:37   #1
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 36
Standard

Sport trading


Hej allihopa!

Ganska ny på sport trading, men börjar få in lite flyt på senaste tiden tycker jag.
Har bara kört på betfair hittills.
Men nu är det så här att jag har en bekant som dragit igång en betting sida.
Eftersom sidan är ny så vill han såklart dra in lite folk, och erbjuder riktigt bra odds... Vissa är tom bättre än börsen på Betfair.
Men kruxet är att sidan är utanför EU, så alla vinster måste beskattas med 30%.
Så strategin är att lägga ett bett på hans sida och försöka lägga det andra och "vinnande bettet" på betfair, så jag slipper skatta på pengarna.
Nån som kan rekommendera bra marknader eller strategier för att uppnå detta?

Tack på förhand
Smalltrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 10:24   #2
 
Reg.datum: nov 2012
Inlägg: 1 589
Sharp$: 5965


Stats: - -
ROI: %
Vinstprocent: %

Standard

Läs denna tråd: https://www.sharps.se/forums/taenkar...-bonustrading/
BroderH är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 10:25   #3
 
mwickholms avatar
 
Reg.datum: okt 2014
Ort: Finland
Inlägg: 455
Sharp$: 2100
Standard

Du kan inte vara säker på att vinna på den ena sidan oberoende vad du spelar på, så du får slopa den tanken. Angående skatten så är det väldigt få som betalar någon skatt.

Förresten så låter "Men nu är det så här att jag har en bekant som dragit igång en betting sida." inte så seriöst, ett enmansspelbolag? Oddsen är säkert köpta av någon leverantör, men jag tycker ändå det låter konstigt om det bara är en som driver sidan.
mwickholm är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 13:24   #4
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 36
Standard

Han är inte ensam, utan är en av flera som gått ihop.
Sen förstår jag så klart att man inte kan vinna på alla bet, utan tänkte mig mer arbitrage eller nån sport trading strategi.
Typ över/under 0,5, backa lika, 0-0 eller dylikt. Nått där det är lite lättare att "förutse vinnande bet"
Behöver inte va stora marginaler, då jag också ev kommer få en kickback på ca 20% av förlorade pengar tillbaka
Smalltrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 14:13   #5
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Smalltrader Visa inlägg
Han är inte ensam, utan är en av flera som gått ihop.
Sen förstår jag så klart att man inte kan vinna på alla bet, utan tänkte mig mer arbitrage eller nån sport trading strategi.
Typ över/under 0,5, backa lika, 0-0 eller dylikt. Nått där det är lite lättare att "förutse vinnande bet"
Behöver inte va stora marginaler, då jag också ev kommer få en kickback på ca 20% av förlorade pengar tillbaka
Har du 20% cashback kan du ju i princip tradea alla odds, du kommer tjäna pengar ändå. Men tror du behöver förklara lite närmare, är det alltså en RIKTIG sida som erbjuder betting online idag? Du kommer inte behöva betala skatt, om du inte vill så att säga. Men låt mig ge ett exempel varför jag tycker detta låter otroligt;

Du spelar på vinnare i tennismatch, där ena spelaren har 2,0 i odds och andra 1,95. Du satsar 1000 på 2,0 och 1025 till 1,95. Du är inne för 2025kr och oavsett vem som vinner kommer du ha 2000kr på endera sidan, du förlorar alltså i snitt 25kr på detta upplägg. Med en cashback på 20% gör du alltså 200-25=175kr i vinst på varje spel du förlorar på din kompis sida, vilket är väldigt mycket såklart. Genom att justera insatsen kan du också justera så att du gör en lite mindre vinst oavsett vilken sida du vinner på.

Stämmer det du säger så är jag gärna också ny kund hos din gode vän! Sign me up!
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 14:39   #6
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 36
Standard

Ja det är en riktig sida som är igång nu.
Problemet med matched bets är att det är för oförutsägbart...
Har jag otur så kan jag vinna flera matcher i rad på polarens sida, och då måste jag vinna över vinsten till betfair innan jag får provision på förlorade pengar. Och det kan ta hur lång tid som helst, speciellt om man har mer otur på vägen.
Och "dealen" är att jag ändå ska försöka undvika så mycket som möjligt att plocka ut vinsten från polarens sida, och plocka ut det mesta från betfair (eller nån annan spelbörs)
Smalltrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 14:57   #7
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Smalltrader Visa inlägg
Ja det är en riktig sida som är igång nu.
Problemet med matched bets är att det är för oförutsägbart...
Har jag otur så kan jag vinna flera matcher i rad på polarens sida, och då måste jag vinna över vinsten till betfair innan jag får provision på förlorade pengar. Och det kan ta hur lång tid som helst, speciellt om man har mer otur på vägen.
Och "dealen" är att jag ändå ska försöka undvika så mycket som möjligt att plocka ut vinsten från polarens sida, och plocka ut det mesta från betfair (eller nån annan spelbörs)
Okej, poängen med bonustradeande är ju att man MÅSTE kunna plocka ut pengar från båda sidor till slut, om man i längden vill tjäna pengar. Lägger du odds på 2,0 på betfair och lägger rubbet varje gång 5 gånger i rad så har du 3 promilles risk att inte vinna ett enda spel. Vill du påverka sannolikheten får du hitta höga odds på din kompis sida och matcha mot lägre odds på betfair. Men risken finns alltid att alla pengar hamnar på fel sida till slut, så blir din vän sur på dig då och inte betalar ut så kommer din plan inte hålla.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 15:55   #8
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 36
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bollen32 Visa inlägg
Okej, poängen med bonustradeande är ju att man MÅSTE kunna plocka ut pengar från båda sidor till slut, om man i längden vill tjäna pengar. Lägger du odds på 2,0 på betfair och lägger rubbet varje gång 5 gånger i rad så har du 3 promilles risk att inte vinna ett enda spel. Vill du påverka sannolikheten får du hitta höga odds på din kompis sida och matcha mot lägre odds på betfair. Men risken finns alltid att alla pengar hamnar på fel sida till slut, så blir din vän sur på dig då och inte betalar ut så kommer din plan inte hålla.

Det var det jag menade med att matched bets är för oförutsägbart. Svårt att gissa.
Därför tänkte jag tex att man satsar på resultat 0-0 på polarens sida och bokar 0-0 eller under 0,5 på Betfair (dom brukar ligga ganska lika och är typ same same but different). Resultatet 0-0 ligger på runt 8% i snitt i 46 ligor runt om i världen. Gör man lite research så borde man kunna få ner den siffran lite (i teorin iaf, det är ju ingen exakt vetenskap). Borde man inte ha oddsen lite mer på sin sida då?
Kruxet är bara att oddset på 0-0 brukar ligga mellan drygt 8 upp till 12-13, så blir det 0-0 så blir det mycket mer pengar som man måste "vinna" tillbaka till betfair.
Det är därför jag undrar om nån har nån liknande strategi fast på en annan marknad där oddsen är lite lägre
Smalltrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 16:31   #9
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Smalltrader Visa inlägg
Det var det jag menade med att matched bets är för oförutsägbart. Svårt att gissa.
Därför tänkte jag tex att man satsar på resultat 0-0 på polarens sida och bokar 0-0 eller under 0,5 på Betfair (dom brukar ligga ganska lika och är typ same same but different). Resultatet 0-0 ligger på runt 8% i snitt i 46 ligor runt om i världen. Gör man lite research så borde man kunna få ner den siffran lite (i teorin iaf, det är ju ingen exakt vetenskap). Borde man inte ha oddsen lite mer på sin sida då?
Kruxet är bara att oddset på 0-0 brukar ligga mellan drygt 8 upp till 12-13, så blir det 0-0 så blir det mycket mer pengar som man måste "vinna" tillbaka till betfair.
Det är därför jag undrar om nån har nån liknande strategi fast på en annan marknad där oddsen är lite lägre
Yes jag förstår vad du menar, problemet är bara att jag tolkar mellan raderna som att det enda utfall där du får ut några pengar är när alla pengar hamnar på betfair? Om så är fallet kommer din strategi inte fungera, eftersom du antingen kommer få slut på pengar att lägga motbets med/bli limiterad. Statistiskt sätt så är risken väldigt liten, men den finns och när den väl infaller så sitter du i skiten. Jag får intrycket av att du försöker tradea odds/arbitragebetta med "säkerhet" av en sida (din kompis) som du oavsett inte kommer kunna få ut pengar från? Om så är fallet kan du lika gärna enbart spela på betfair.

Senast redigerad av bollen32 den 2017-10-20 klockan 16:33.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 16:53   #10
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 36
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bollen32 Visa inlägg
Yes jag förstår vad du menar, problemet är bara att jag tolkar mellan raderna som att det enda utfall där du får ut några pengar är när alla pengar hamnar på betfair? Om så är fallet kommer din strategi inte fungera, eftersom du antingen kommer få slut på pengar att lägga motbets med/bli limiterad. Statistiskt sätt så är risken väldigt liten, men den finns och när den väl infaller så sitter du i skiten. Jag får intrycket av att du försöker tradea odds/arbitragebetta med "säkerhet" av en sida (din kompis) som du oavsett inte kommer kunna få ut pengar från? Om så är fallet kan du lika gärna enbart spela på betfair.
Nej jag får även ta ut pengar från min kompis, men han kommer inte vilja fortsätta att ge mig cashback om jag tar ut massa vinster.
Han är medveten om min strategi.
Så det behöver inte va en vattentät strategi, utan det räcker med att vinna lite oftare på betfair än polarens sida IOM att jag tjänar mer på dom 20%än bara vinsten jag gör arb/trade.
Provisionen kommer isf veckovis, så jag plockar ev vinst på söndag och börjar om nästa vecka igen.
Så att som sagt; jag försöker hitta en strategi som har liknande procent som boka 0-0 fast lägre odds
Smalltrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 17:05   #11
 
Reg.datum: jan 2017
Inlägg: 112
Sharp$: 593
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Smalltrader Visa inlägg
Nej jag får även ta ut pengar från min kompis, men han kommer inte vilja fortsätta att ge mig cashback om jag tar ut massa vinster.
Han är medveten om min strategi.
Så det behöver inte va en vattentät strategi, utan det räcker med att vinna lite oftare på betfair än polarens sida IOM att jag tjänar mer på dom 20%än bara vinsten jag gör arb/trade.
Provisionen kommer isf veckovis, så jag plockar ev vinst på söndag och börjar om nästa vecka igen.
Så att som sagt; jag försöker hitta en strategi som har liknande procent som boka 0-0 fast lägre odds
Spela bara på händelser med mindre än 50% sannolikhet så vinner du oftare på betfair. Det går dock inte att få det till ett arbitrage eftersom du måste räkna med den eventuella skatten på 30% av vinsten som avbränning

Senast redigerad av mumintroll den 2017-10-20 klockan 17:09.
mumintroll är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 17:41   #12
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 36
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av mumintroll Visa inlägg
Spela bara på händelser med mindre än 50% sannolikhet så vinner du oftare på betfair. Det går dock inte att få det till ett arbitrage eftersom du måste räkna med den eventuella skatten på 30% av vinsten som avbränning
Hur vet jag om det är mindre än 50% chans? Nån speciell marknad du tänker på?
Har forskat lite kring det här med skatten på vinster utanför EU, och det är jävligt liten chans att det upptäcks så man kanske chansar ändå
Smalltrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 17:54   #13
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 140
Sharp$: 924
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Smalltrader Visa inlägg
Hur vet jag om det är mindre än 50% chans? Nån speciell marknad du tänker på?
Har forskat lite kring det här med skatten på vinster utanför EU, och det är jävligt liten chans att det upptäcks så man kanske chansar ändå
Om oddsen på en sida är 2.0 för vinst så är chansen alltså 50% att ditt bet går in (om det är "sanna" odds, vilket det ju inte är mtp att bookien har marginal, men spelar ingen större roll). Är din strategi att vinna så många spel som möjligt på betfair, bör du hitta så låga odds som möjligt där och så höga odds som möjligt på din kompis sida. Möjligt att det finns andra strategier som passar bättre, men du kommer inte undan att det då och då kommer ramla in en rätt rejäl summa på den sidan du satsat på en högoddsare på.
bollen32 är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 18:08   #14
 
Reg.datum: okt 2017
Inlägg: 12
Sharp$: 36
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av bollen32 Visa inlägg
Om oddsen på en sida är 2.0 för vinst så är chansen alltså 50% att ditt bet går in (om det är "sanna" odds, vilket det ju inte är mtp att bookien har marginal, men spelar ingen större roll). Är din strategi att vinna så många spel som möjligt på betfair, bör du hitta så låga odds som möjligt där och så höga odds som möjligt på din kompis sida. Möjligt att det finns andra strategier som passar bättre, men du kommer inte undan att det då och då kommer ramla in en rätt rejäl summa på den sidan du satsat på en högoddsare på.
Är det inte bättre att backa/boka underdog då?
Dom har ju liknande odds, så det blir ju ett arb... eller?
Vad är bäst; att backa en favorit eller boka en underdog?
Smalltrader är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Gammal 2017-10-20, 18:20   #15
 
Reg.datum: jan 2010
Inlägg: 1 320
Sharp$: 1270
Standard

Citat:
Ursprungligen postat av Smalltrader Visa inlägg
Är det inte bättre att backa/boka underdog då?
Dom har ju liknande odds, så det blir ju ett arb... eller?
Vad är bäst; att backa en favorit eller boka en underdog?
Backar du en favorit så bokar du underdogen
sskssk är inte uppkopplad   Ge poäng Svara med citat
Svara



td